Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
info o karibském ráji -jaro 2020, by Remsa J.
Autor: Zeanddrich E. (Stálý) - publikováno 29.8.2020 (22:19:33)
Pratele, "diky" neuveritelnym problemum s internetem zde mi byl zrusen muj LETITY blog . Tedy TED (snad ZATIM) nove clanky rozesilam personalne. – M.R.
Mor XXI.stoleti po venezuelsku
Pan z Prahy, pro ktereho zde na druhe polokouli jiz dlouhodobe delam nejake prace, mi psal: “Cetl jsem tady na >https:/www.novinky.cz< clanek o Venez.,ze pry tam u vas policajti nechavaji delat kliky neb drepy provinilcum proti ochr.narizenim na Coronvir. V lepsim pripade je nechaji uklizet. Rika, ze tedy to asi povaha naroda vyzaduje<. Odpovidam: >O tom se dozvidam AZ ted od Vas. Sdelim Vam ale, ze nekdy na zacatku karanteny vetsi skupina blafala ve 02.h.rano pred domy v Porlamaru (a snad i neco popijeli, protoze v te dobe jeste meli co. Ted uz se tu legalne alkohol nekoupi). Patrola Nar.gardy je vyhmatla a zelenym kamionem je odvezla pobliz margarit.letiste, kde je vypustili. V te zone daleko prakticky neni kde hlavu slozit a tak hrisnici zbytek noci slapali domu pesky.

A ted MUJ vlastni zazitek. Chodim si “protahnout telo” do more jiz “patricne” odeny –bez starosti kam schovat saty a boty-tedy JEN v plavkach a bos. Jiz blizko plaze mne zastavila polic.moto a jeden se mne “naivne” ptal, kam smeruji a proc nemam “nahubek” na pyskach, nybrz na cele. Ze dle vladniho dekretu 0003 je zakaz chodit na plaze a ze on je pobrezni komandant a muze mne uveznit. “Poucil” jsem ho, ze az se ke mne nekdo priblizi na 2m, rousku si nasazuji spravne. A ptam se: “Co je vubec jeste v teto zemi dovoleno?! Zda se, ze JEN zebrat a davat almuzny!”. Pokracuji: A kdyz uz vas, MLADIKU, tak zahy udelali komandantem, tedy zrejme spatrovali ve vasem mozku vice svetla nez u vasich kolegu –nyni podrizenych. Tedy je treba pristupovat ke kazdemu rozkazu shora RACIONALNE. Ja jsem samotar, JEN si jdu zaplavat a hned domu, kde mam furu prace –na rozdil na premiru flakacu v okoli. Tedy zadne vysedavani s partou plaze u sklenky! A k tomu vezeni? To je prece vyborna prilezitost v tech malych, uzavrenych a urcite i preplnenych prostorech chytit bacil Corony! A navic je prokazano, jak morska voda a slunce proti Coronvir prospiva!” Nu nevim, zda mlademu dosly argumenty, trpelivost ci mel spech, bez dalsich slov nasedl a odjel. Dale tedy chodim kazdodenne do more, jen mensi oklikou –bujnou ostrovni vegetaci ,vylucujici i ten 1,5 km krokuu po silnici. Pravda je vyskyt hadu, vsak dam prednost plazum pred “robotem” v uniforme. A navic – mnozstvi spinavych strepu v ostrovni zeleni si urcite nezada s hadim jedem! Neprijmu, aby mi kdejaky blb narizoval jakekoli absurdum! Mam uctu a respekt k OSOBAM, ktere si ho zaslouzi => ziskali si ho u mne svym chovanim a jednanim. Vsak jiz cele roky nechci -a ani nemohu- automaticky sklanet hlavu pred dvounozcem (ktery se narodil s holou prdylko =>stejne JAKO ja-) JEN pro druh obleceni na nem, neb ze sedi na zidli v cimre budovy s nazvem napr. Ministerstvo. A jenz se tam ocitl dle rceni: >Mezi slepymi 1-nooky kralem< -nebo ktereho tam “vynesl” nejaky identicky kamos – dle : >Zakona o pritazlivosti stejnorodeho a tak se vymlati cepy rizeni. Chteli Technicak.”Nemam”! “Jak je to mozne?!” “Tak mi ho nemeli odebrat nekteri od vas uz pred casem!” To uz lapali po dechu. “Ridicsky prukaz!” Opet reaguji: “Nemam, protoze kdyz nemam Technicak, zabavili byste mi Ridicak - tedy ho nevozim”. Bylo tedy nezbytne NEJAK resit vyhrocenou situaci a tak prisla na radu “zvracena psychologie”: Zacal jsem se trast po celem tele-znatelne zejmena na rukou, prastil pesti do kapoty, tak ji promackl a rval jsem: “Tak, sakra, zaridte, aby cs.profesurek pobiral aspoñ pulku platu Klause a ja zarucim, ze kazdy pulrok budu mit noveho Mercedesa!” Tohle zapusobilo, zeptali se manzelky a syna, zda umi ridit. Po zaporne odpovedi mne uklidñovali, abych domu ridil pomalu a teatro skoncilo. Druhy den jsem do kapoty prastil odspodu a opet se vyrovnala. Lak uz tak byl stary.

Zde stoupa mnozstvi nakazenych zejmena navratem venezulancu z okolnich zemi, kde kvuli karantene ztratili praci. On treba prijde BEZ priznaku, tady je kvalita snad KAZDEHO druhu prace nulova-tedy i zdrav.testu- a tak se od prichoziho nakazi jini. Pred casem prisla zprava- coby stiznost- ze sousedni Kolumbii byla “slezina” s diskotekou asi 50-ti pochybnych individui. Drtiva vetsina vsak Venezulancu. Polic.a vojen.razie zatkla vsechny a zabavila rovnez velke mnoz.zbrani. A pak se venez.divi, proc je napr. v Peru nechteji, kdyz tam odsud “exportujii” zlocinnost!

Jedna ven.rodina zacala citit silnou potrebu vratit se ze Spanelska do Venez. Nechali se TAM testovat PLACENE na Coronvir a s prukazy o tom prileteli sem. Po vystupu z letadla v Maiquetia (venez.mezin.letiste) je zadrzeli, jejich zahr.zdrav. zkousku neuznali, odvezli do Caracasu do vojen.pevnosti, kde dostali na vybranou- byt predani do tabora nakazenych a zustat az na ne prijde rada se ZDEJSI zkouskou -nebo se ubytovat v mznar.hotelu (100 usd/ 1 noc) a projit soukr.PLACENOU zkouskou. Uprednostnili radeji moznost c.2, jelikoz jiz dobre informovani, jak strasna a “rychla” je pece v tzv.>sbernych strediscich<, kde nejen nejsou leky, nybrz rovnez NE jidlo a voda!

V nejvetsim vnz.state Zulia -u kolumb.hranic (s hl.m.Maracaybo)- jiz zemrelo 28 lekaru po kazdodennim styku s nakazenymi Coronou. Duvod? Vlada ANI pro NE nezajisti nezbytne ochr.pomucky. V min.tydnu zemrel primar Intenziv. pece velke nemocnice – rovnez na pevnine. V dusledku techto zprav nejeden zdejsi obcan se necha otestovat privatne a pak se TAJNE leci doma.

Zdejsi pseudosocialist.vlade podoba >stanneho prava< karanteny velmi vyhovuje, nebot se tak (pro blby a primitivy) snaze zakryje nesmirny bordel (slusnejsi vyraz>neporadek< je SLABE a nepresne slovo), ktery zde panuje, chaos,anarchie a paralyzace temer VSEHO. Dnes jsem zajel (na starem bicyklu=>nelze koupit PHM) do urcitych zon, kde jsem jiz delsi cas nebyl. A sok z videneho pokracuje. Vsude se valeji URVANE kabely vedle vozovek a cest (nekde dokonce i pres cestu), drive zavesene pro tlfn, TV, rozvod elektr.,atd. V dusledku toho MI nefunguje dratovy tlf. (a intrnt na nej pripojeny) uz 1 rok, jinym uz cele 02 roky. Mne pred 8 mes. tlfñaci identifikovali poruchu na kabelu me linky v nasi ulici. ALE –uz ji neopravili ! Rovnez mi nikdo nechtel zapujcit vysuvny zebrik k vystupu na stozary 6 m. Tedy jsem muj kabel tvrdohlave sundaval ze zeme jako Quasimodo, protoze jednu pazi mam paralyzovanou po urazu v mori a tu druhou castecne –uraz na moto. Tlf.kabel jsem si doma opravil sam, ale dosud je v garazi, vzhledem k min. 5-ti ci 6-ti mohutnym “pavucinam” =>mistum s rozervanymi draty u silnice smerem k tlf.(intrnt) ustredne.

Tady neni klasicky vodovod, voda BYLA privadena do nadrzi kazdeho domu kazdy weekend. Vsak v posledni dobe prichazela 1x/ mes. A naposled nam ji “laskave” pustili po 67 dnech ! Neprovadenim udrzby totiz “SHNILY” vsechny 3 cerpaci stanice. Tedy chudak, kdo ma nadrz malou jako vanicku na koupani novorozenete! Ta moje ma 26.000 lt. Drive kazdou chvili draze platili privazeni vody kamiony. TED uz navic nejsou PHM – takze jeste ze zacly lijaky! Nu a deste posila Pambicek, takze ti chudacci (aspoñ v TOMTO pripade spravne pronaseji frazi, na kterou jsem zde uz dlouho alergicky: “Si Dios quiere!”(Kdyz Buh bude chtit!).

TEDY: prichozi zvenku a neznaly reality si notne musi pripadat jako kdyz zde vcera skoncila valka nebo se prehnal nicivy tajfun!

Ma zdejsi manzelka vyjela min.tyden na mensi nakup zakl.potravin. Vsechno se veslo na zadni sedacky. Utrata: 14.milionu Bs. Coca Cola 2lt/ 500.tisic Bs. Dolar dnes => 300.000 Bs. Pro srovnani- plat uklizecky ve zdr.stredisku 400.000 Bs/1 mes. Takze : >Kde brat tzv.Prirozenou obranyschopnost tela pro odolnost proti Corone?
A vubec – to svinstvo Coronvir je ZDE uz jen ZAVRSENI vseho >Do nebe volajiciho a z pekla prichazejiciho<, co meni drivejsi oznaceni >Zeme Tretiho Sveta< na => Zeme Ctvrteho sveta<.


Poznámky k tomuto příspěvku
Čtenář - 31.8.2020 >

a přeci jen se neudržím, ..., přeci jen tak úpnlě se komentáře nezdržím:

( ...)..


Pan Remsa odešel do této latinsko -americké země, pokud se nemýlím, někdy v 90.letech ( jak jsem vyrozuměl, odešel sem tzv. „za lepším" - vypadalo to v 90.létech na oko opravdu ..lákavě pro někoho asi :) - život na břehu moře, ..., téměř socialistická vláda, rozdávající širokému obyvatelstvu výtěžky z ropného průmyslu pocházející (připomínám, že Venezuela disponuje zásobami (ložisky) ropy tak velkými, že ji to řadí v tomto směru mezi ..nejpřednějších snad 5-7 států ..světa ) ) (( ...)). Dlouhá léta zasílal i mně své široce adresované dopisy; občas jsem neodolal, a zahájil jsem dálkovou (i-netovou) diskuzi na některé v jeho dopise probírané téma ( vycházel z nepokrytě tzv. levicových postojů, ..., obhajoval venezuelský Chavesovský, ..., a později i Madurovský režim ).

Před cca dvěma roky se (téměř úplně) odmlčel, a až z tohoto dopisu, který vám v téměř úplné podobě předkládám, ze dozvídáme, že bylo to z důvodu toho, že i elektrické a telef. dráty staly se v této zemi předmětem lupu tak častým, že zřejmě příslušné instituce rezignovaly na jejich obnovu či opravu .

Vypadá to, že za ty cca dva minulé roky prošel pan J. R. poměrně radikáln. proměnou svých názorů - nejen že přestal stávající venezuelský režim obhajovat - on se snad stal jeho i jistým kritikem!
(( ...)).


<reagovat 
čtenář Zeanddrich E. - 31.8.2020 >

zapoměl jsem napsat, že to sem píši já :) -kdyby to někdo nemohl poznat :)



<reagovat 
čtenář zeanddr. - 31.8.2020 >

zapomněl" je spávně :) :)


<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter