Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
1921 nebolavyďjéť anidúbrafka!
Autor: APV (Občasný) - publikováno 9.11.2020 (00:28:44)
1921 nebolavyďjéť anidúbrafka!
27.10. 2020 6:39:36
zakašdým, keťdákystarkýčlovek vymenovávafšetkémená čoposná, nešsakonečnetrafý dotehopravého, taksypovedám:

áj, uštosnímydeskopca, ušsypletepojmysdojmy. niekedysy ftejtosúvyslostifspomenem namojuprabábykubarborku, ktorásafšdy pozeralanamňa, alemusolsomsyvypočuť menáfšetkých vostatnýchfnúčat, nešsakonečne trafyladotehomojho apakteprfpovedala, čománasrcy.

keťsomfčérafajčylcygáro nazahmlenédúbrafke, takdošla babynasďjéučatkom apovedala:

"dnesniéje takmerničvyďjéť, čopofjéte?

čopakdnes toešteyde, alebolsomtunápretfčerom atonebolavyďjéť anidúbrafka!"

bábynasazasmjala, alejasomsyftuchvýlu uvedomyl, žeuštosomnú ydeskopca, ušsymýlym tjépojmysdojmy - pozeralsomna vodojemnanovejfsy, myslelsom vodojemnanovejfsy achcelsom ajpovedať vodojemnanovejfsy, alevypadlazomňadúbrafka...

1921 not even the dúbravka could be seen!
every time the old man names all the names he knows before he finally hits the right one, I say to myself:

Oh, it's going downhill with him, he's already confusing concepts with impressions. sometimes in this context I remember my great-grandmother barborka, who always looked at me, but I had to hear the names of all the other grandchildren before she finally hit mine and then only said what was on her mind.

when I smoked a cigar on a foggy oak tree yesterday, my grandmother and a baby girl came up and said:

"There is almost nothing to see today, what do you say?

on the contrary, it is still going today, but I was a ton of the day before yesterday and the oak grove was not visible! "

The puppet laughed, but at that moment I realized that it was going downhill with me, I was already mistaken for the notions with impressions - I was looking at the reservoir in the new village, I was thinking of the reservoir in the new village and I also wanted to say the reservoir. in a new village, but an dúbravka fell out of me...


Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter