Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Fotografie
 > Fotografie
 > Krajiny
 > Příroda
 > Zvířata
 > Makro
 > Zátiší
 > Portréty
 > Akty
 > Architektura
 > Experimenty
 > Fotodokumenty
 > Fotoreportáž
 > Cestopis
 > Sport
 > Abstrakce
 > Rodinné foto
 > Ostatní
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
DVĚ VTEŘINY
Autor: j.f.julian (Stálý) - publikováno 22.4.2021 (22:55:08)


„Říkali nám,
že sebevražda je projev slabošství,
však, kdo to nezkusil,
netuší, kolik síly v sobě člověk musí najít…“
jfj (1963…)



~ DVĚ VTEŘINY ~
(B. Hrabalovi)



Snad Bohumil to pocítil,
ten křehký záchvěv kolejí,
když smutkem tramvaj nakloní...
Tam na stanici Národní.

- - - - -

Z těch nemocničních pokojů jde chlad, jak ticho z orlojů.
Zde pod absencí lásky vnad,
jak by stín smrti tady vlád...

Na parapetu života už kdosi ze tmy na něj máv´,
pábivě šeptl do mysli:
„Navždy se zlého času zbav!“

On dobelhal se k poznání;
když převrhly se misky vah...
navádí kroky do prázdna,
zmatený mozek omámí!

Pro nekonečný věčný klid do hloubi bídy duše sáh´...

~

Pro zlo, jež poznal u lidí,
svědomí, jež se nestydí;
že samota je šelma zlá,
je bezduchá a bezcitná,

že trápení své ukrátí,
a vměstná do dvou vteřin snad,
vymění hrůzy století
za beznadějný strmý pád.

~

Pak bez polibku rukou víl,
bez rozloučení se světem,
co prožil, do srdcí nám vlil;
ve vzpomínkách zas dítětem...

~

Tam kdesi v Kersku oči spí,
bolestné oči kočičí,
klubíčka ztichlá, schoulená,
jež neutkala tkadlena.

Dnes už i ony jistě ví,
že nevyběhnou dlaním vstříc,
že domů již se nevrátí,
kdo podlehl zlé závrati.

~

Holoubci strnou na střechách,
na chodníku krev kane z plic,
U Tygra nikdo nespěchá,
jen hlas se zlomí...

Marnost!
Nic...



Poznámky k tomuto příspěvku
anae (Občasný) - 22.4.2021 >
Body: 5
<reagovat 
 j.f.julian (Stálý) - 23.4.2021 > anae> Ahoj a díky, j.
<reagovat 
analfagot (Stálý) - 23.4.2021 > Abych nebyl v konfliktu zájmu tak nebudu bodovat-třeba někomu něco dojde...

Tahle báseň je prostě nádherná! Já mám tu výhodu, že znám tu starou verzi a mám ji i narecitovanou, což asi bude dělat problém zdejším odborným kritikům přes poezii. Myslim tím, že to není klasická říkačka se stejně dlouhým rýmem, slabikama atd., oni mi asi stejně nerozumí...

Zrovna v tomhle případě se těšim na ten okamžik až bude narecitovaná na youtubu, protože pak teprve vyzní její krása.
A ještě bych vypíchl konec, kterej je jako obvykle u juliána famózní, když ho umíš správně dramaticky přečíst.

Nu, a teď už předávám slovo Bohuně-Přilítlimimotemšťani-Zkoušce a všem ostatním profesionálním kritikům, kteří poezii nepíšou, ale tak dobře se v ní orientují a mají k básním tak zasvěcené a konkrétní komentáře.

A víš co? Seru na ně-jasných 5
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 PřilítliMimozemšťani (Stálý) - 23.4.2021 > analfagot> 

Víš co, já nevím kolikrát ti mám vysvětlovat, že jsem sem přišla někdy v prosinci 2020 a do té doby jsem ti nikdy nic nedělala a NIKDY jsem ti básně nekritizovala.

V poezii se skutečně nevyznám a proto ji nehodnotím, tohle jsem přečetla a přijde mi to jako dílo, na kterém byl strávený nějaký čas a dává to nějaký smysl, tak ti dám 5 bodů.

Nejsem žádný z těch anonymních kriplů, kteří tady mají pré, nejsadističtější hovado je mengele anonym, zřejmě redakční zrůdička.

Štve mně, že na mně, která za nic nemůžu, hážeš celý ten anonymní teror, který se tu odehrává ROKY.
Já přišla v prosinci 2020.

Body: 5
<reagovat 
 PřilítliMimozemšťani (Stálý) - 23.4.2021 > PřilítliMimozemšťani> 

Já anonymními podlými útoky opovrhuju, dělají to absolutní nuly.
<reagovat 
 Čtenář - 24.4.2021 > PřilítliMimozemšťani> Jo, ty jsi tady pod svým jménem z občanky
<reagovat 
 Čtenář - 24.4.2021 > PřilítliMimozemšťani> Jo, ty jsi tady pod svým jménem z občanky
<reagovat 
 PřilítliMimozemšťani (Stálý) - 24.4.2021 > čtenář> 

anonymní ubožáku, i kdybych byla pod jménem z občanky a nic nepublikovala, je to méně vypovídající.
Autora definuje dílo. Kdo něco kritizuje, nebo jakkoliv vystupuje a má pod svým jménem dílo, podle toho díla poznáš líp, než podle jména z občanky, kdo to je a jak ho máš brát vážně, nebo ne.
Anonymní ubožák je anonymní ubožák.
A že jich je - malých úchylků, který ničeho nejsou schopný, jen podlých ubohých útoků.
Proto je mi milejší alkáč z ořechovky, než banda NWO anonymů.

<reagovat 
 čtenář Dan- - 24.4.2021 > PřilítliMimozemšťani> To je nějaká psychická úchylka, nebo co, reagovat na jakoukoliv poznámku nadávkou a útokem?! A ještě se pak divíš, se s tebou tady lidi nechtějí bavit?
<reagovat 
 čtenář Dan- - 24.4.2021 > PřilítliMimozemšťani> To je nějaká psychická úchylka, nebo co, reagovat na jakoukoliv poznámku nadávkou a útokem?! A ještě se pak divíš, se s tebou tady lidi nechtějí bavit?
<reagovat 
 čtenář Dan- - 24.4.2021 > PřilítliMimozemšťani> To je nějaká psychická úchylka, nebo co, reagovat na jakoukoliv poznámku nadávkou a útokem?! A ještě se pak divíš, se s tebou tady lidi nechtějí bavit?
<reagovat 
 čtenář Dan- - 24.4.2021 > PřilítliMimozemšťani> To je nějaká psychická úchylka, nebo co, reagovat na jakoukoliv poznámku nadávkou a útokem?! A ještě se pak divíš, se s tebou tady lidi nechtějí bavit?
<reagovat 
 j.f.julian (Stálý) - 24.4.2021 > čtenář> to je nějaká úchylka psát 1 komentář?!

HH
<reagovat 
 PřilítliMimozemšťani (Stálý) - 24.4.2021 > čtenář> 

On ten komentář s občankou nebyl útočný, že jo?
Hele Danečku (tipuju tě tak), dej už pokoj a neotravuj.
Nebudu milá na někoho, kdo mně chce hnát k soudu za svědectví o parapsychické válce proti NWO.

<reagovat 
j.f.julian (Stálý) - 24.4.2021 > OPAKUJI!

Tady nejste na FB!!
Vyjadřujte se jenom k básni a jestli nemáte co říci, tak si chatujte na svých stranách! Děkuji!
<reagovat 
j.f.julian (Stálý) - 24.4.2021 > 1-asi to neumíš recitovat, protože to není říkačka pro jednoduché prosťáčky
2-hoď nám sem nějakou podle tvého gusta!
3-člověk který se neumí přihlásit a nebo je zbabělec mě moc nebere...
4-K. ČAPEK - každý kritik přesně ví, jak by báseň měla vypadat, jak by ji napsal ON-kdyby to tedy uměl...
5-tak se předveď, to jsem zvědav
6- jako bod číslo 1-protože tam každý ignorant vždy narazí, gratuluji!
<reagovat 
Čtenář - 24.4.2021 > Mně se velmi líbí první sloka a první verš té následující. Pak to jde bohužel komplet na toitoiku. Poblíž vykáceného lesa. Jediný pavouk v koutě je spokojen, vyžraný z kvanta much přilákaného tím, že tahle báseň jde hned počátkem druhé sloky srát.
<reagovat 
 analfagot (Stálý) - 24.4.2021 > čtenář> Bohuňo, kdyby jsi něco uměla, tak nebudešurážet toho kdo něco umí! Taky bys hledala chybu u sebe, ale to je fuk, já se divím že se julián s tebou zdržuje. No, jsme zvědaví co předvedeš!???

Asi nic, jako obvykle u hejtů, že?
Já to mám narecitovaný od Honzy Dolanskýho (jinou verzi) a je to famózní, ale bude to jako s tím ORTENEM-Mamince, to taky nikdo neuměl přečíst a pak čuměl na přednes profesioníla...
Ale takový kousky admin vymaže... nepochopitelný!

<reagovat 
 j.f.julian (Stálý) - 24.4.2021 > analfagot> Prostě Bohuňa!
Zítra se zastav, něco pro tebe mám (poezii)
<reagovat 
Čtenář - 24.4.2021 > Vnad, vlád, zbav, máv, ne fakticky to není říkačka pro jednoduché prosťáčky, ale přímo pro usoplence do leporela o dvou plastových dějstvích made in lidskoprávní zlo(čííína).

Nevím, kde urážím autora. Jen jsem geniálně lyricky vyjádřil postupnou degradaci chvilkově evokativního textu do pustoprázdného kýčokrasořečnění.

Autora urazím až teď:

Zjevně to nezvládáš. Nebreč jak smrkáč. Už ti chybí jen sopel u klofanu, abys byl komplet na facku. Tak si nafackuj a až ti plachtivě uletí ten sopel, proškrtej to a přijď zas, frku.
<reagovat 
j.f.julian (Stálý) - 25.4.2021 > aha, tak rýmu nerozumíš, takže v něm nepíšeš evidentně... ty asi nevíš tedy, co je a není gramatický rým, viď? Četl jsi, Buhuňo, někdy Seiferta, ranného samozřejmě, Gellnera, Skácela??? NE neodpovídej, já vím že ne, to bys tady netrolil analfabetické hlouposti! To už tak u rýmu bývá, ač je to pro ignoranta jistě překvapení...

Co tu ale nikde nevidím, je tvé dílo, nevidím tu žádnou rýmovanou báseň, která se ti zamlouvá a vyhovuje tvým neskonalým nárokům na poezii!!!

Znovu! já vím, že ty jsi takovou nenapsal, Bohuňo, ale to je ok, kdyby ano, tak takhle nemluvíš-mně bude stačit takový skvost dle tvého gustíčka od nějakého klasika, nějakého opravdového básníka, ne od trotla z FB, prostě od někoho s kým se má poezie dá srovnat!

Tohle už je opravdu můj poslední pokus s tebou komunikovat. Vypadá to, že Anál i já máme pravdu-nebude nic, Bohuňo, viď, protože ty poezii nerozumíš, jak jsi právě předvedl... takže čekáme!!!

jinak po sté odkazuji na svůj článek O KRITICE, ten toi detailně prozradí co si o tobě myslí básník!
HOP NA HRAZDU!
<reagovat 
 analfagot (Stálý) - 25.4.2021 > j.f.julian> Kdysi si mi jaromíre předpověděl velikej úspěch u Hlíny, kde tahle Bohuňa mluvila úplně stejně. Výsledek nakonec mnohonásobně přebil naše očekávání. Ale co řekne nakonec trotl? Že nás nikdo nečte!?!? To je ukázka debility-7000 zhlédnutí u jedný jediný básničky! Můžeš opět poděkovat Bohunce, protože to vypadá na opakovačku-lidi prostě milujou hejty hajtry-HH!
Dnes Bohuna opět boduje, vím že už nevyhlasuješ blba měsíce, ale ona by ho zase vyhrála!

Ona vezme poslední slova z rýmů, postaví je vedle sebe, takže i analfabetu musí bejt jasný, že to není gramatickej rým, kterej by jedinej mohl bejt kritizovanej, ale zase jen idiotem, protože to není nic zakázaného a diví se, že co??? Že to jsou slova rýmu?? Že to jde do rýmu v básni?? To je přece, ty krávo nebeská, podstata rýmu! Jenže to je báseň, ty blbe nevzdělanej, to musíš brát vcelku, ne si vyndat pár slovíček a snažit se je TRAPNĚ shodit! Takhle by šlo shodit úplně všechno, ty kandrdase, každej rým, každá dobrá klasická báseň autorů, kteří na rozdíl od tebe dostali hafo cen, Nobelovku ap.

Tvá hloupost je směšná, ale hlavně nám říká že jsi nepoučitelná blbka. Teď ještě zbejvá, abys zase okopčila nějakou kritiku z almanachu kritik a jako ZKOUŠKA na nás udělala chytrou!

Prozraď mi Bohuno, co chtěl básník říci? Copak jsi četla od Hrabala?

chachacha, my víme-ty nevíš, kdo to je, viď?
Ty nevíš, kdo je Julián, viď?
Ty nevíš, že ho čtou statisíce lidí, že je to náš nejčtenější básník vůbec, že je to MISTR a to bezkonkurenční, v klasický neodekadenci, viď...

A možná, že tyhle tvý zoufalý hejty jsou tu právě proto, že jsi malej blb, kterej doma poslouchá rap-českej, samozřejmě, kterej nemá žádnej rým, i když se o něj snaží, viď?

A právě tohle tě limituje a zkurvilo ti to vkus!
Opravdu nám sem vlož něco, co považuješ za dobrý, ať vidíme, ať se učíme, protože jaromír se přes své neskonalé mistrovství chce zdokonalovat, jak všude rád uvádí, což právě takový trotly, jako jsi ty, irituje! Oni ví, že už není co zdokonalit, že jestli je ve 20/21 století něco dokonalýho, tak je to poezie jfj! Což nakonec potvrzuje nejenom tisíce čtenářů, ale výjimečně i kritiků, pobrané ceny a to, co se brzo bude valit ze všech možných médií, nejenom v ČR!

To už si ale tou závistí budeš muset hodit smyčku, to už nedáš ani ty, Bohuno!

Já bych si přál abys přišla-přišel na můj strip a udělila mi tu veřejně kritiku-to bych asi smíchy nepřežil...
<reagovat 
čtenář HELEN - 25.4.2021 > BOHUŇO, ty kluku vošklivej, tlustej, já jsem se zařekla, že po mym vymazání už na totem kálím, ale jsem zrovna u járy, tak ti musím říct, že se skvěle bavíme!

Ty jsi úplně zoufalá a já musím prozradit, PROČ, protože to tu ještě nikdo nezmínil!

Je to tvůj registrační jev, že takhle reaguješ vždycky, když jaromírova báseň má úspěch, když tě rýmy i děj přesahuje a ty mu nerozumíš, báseň neumíš zarecitovat, protože je prostě pro chytrý lidi!

Ty se nám snažíš ublížit, to víme, ale opak je pravdou, ty nám tímlhe nenávistnym způsobem dokazuješ, že báseň je skvělá a nedej bože, když ji ocení ještě někdo, kdo nepatří k zapřísáhlým fandům juliána. To už neodpustíš vůbec a spustíš ty svý bláboly, který ale opakuješ stále dokola. Taky jsem zvědavá, jestli se ozve Zkouška, to už bych se asi počůrala! Snad jo!

Děláš nám velký trápení, protože kvůli tobě jaromír nemůže spustit co chtěl...zatím... IT na tom pracuje! My tě totiž Bohuňo na youtubu ap. nechceme, víš? Kdyby jsi dala jednu nenávistnou kritiku, tak ok, ale známe tě, to by byl tvůj denní chleba a neumím si představit jak budeš vyvádět až se tam budou štosovat kladné ohlasy...

Jo, teď mi jára připomněl... pořád ještě si můžeš objednat jeho trilogii, ať máš náskok a můžeš se na to připravit - pro tebe v elektronický podobě za kamarádskejch 9999,- kurunek.
To jde, né? Poděkuj, Zdeňku!
<reagovat 
Čtenář - 25.4.2021 > Co nemůžeš spustit, sopel? Málo tlačíš.
<reagovat 
Čtenář - 25.4.2021 > Fňukající usoplenec Jarda a jeho óda na rýmy.

Jakmile z aktivní zálohy povolá všechny své tupoalternicky, kterými se snaží zastřít, jak strašně to nezvládá, je jasné, že to úplně strašlivácky nezvládá.

Přitom jsem ti to pochválil, soplíku.


<reagovat 
 Čtenář - 25.4.2021 > čtenář> 

třeba ale lidi vidí, že jste provokatéři a hovada
<reagovat 
j.f.julian (Stálý) - 25.4.2021 > Přidej hajtro, zatím je 90, musí to být nad 7000, máš moc práce, makej!
<reagovat 
 Čtenář - 25.4.2021 > j.f.julian> No, Jardo, však ty si to nakonec naklikáš, neboj :)))
<reagovat 
 j.f.julian (Stálý) - 25.4.2021 > čtenář> určitě květo, v dalším životě!
<reagovat 
j.f.julian (Stálý) - 27.4.2021 >
<reagovat 
j.f.julian (Stálý) - 27.4.2021 >
<reagovat 
Čtenář - 27.4.2021 > Žádné obavy, do july se právě převtěluje průkopnický mimopozemšťan, který piluje tvarosloví a syntax. Bohužel si zrovna vybral moment, kdy se básník spolčuje s ebrietou.
<reagovat 
 čtenář PřilítliMimozemšťani - 27.4.2021 > j.f.julian> 

Lepší příležitost, aby se sama vyničila uvědomělá část lidstva, která věří odborníkům NWO, že mikrovlny neškodí a že chemické manipulace na buněčné úrovni jsou určitě bezpečné a beznásledkové, už nebude.
Jen ať do toho jdou, čím víc vyvolený, tím víc naočkovaný.
Bude pokoj, bude ráj.
:-)
Některý iluminátský plány je vlastně dobrý nechat.
Informací maj ty chytráci dost ne?
Kdo nemá rozum, ať nezabírá místo.

<reagovat 
j.f.julian (Stálý) - 28.4.2021 > https://fb.watch/58U_CgCigD/
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)   Zařazeno v Galerii  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter