Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Poslední soud
Autor: P.i.k.o (Občasný) - publikováno 23.4.2003 (23:22:13)

     Chodbou se táhl zatuchlý smrad, který se opíral o vlhkem nasáklou omítku, bledší než její tvář. Úzká ulička svírající se do mdlob ticha se propadala do železných vrat. Naposled vytvářela lidské stopy do čerstvě vytřené chodby. Chodby ústící do brány pekel. Stopy předurčené k jediné záchraně duše. K očistci, o který vůbec nestála. Byla hrdá a pyšná na to, co spáchala. Chtělo se jí z plných plic smát, blázen však nebyla. Zdálo se jí, že šlape po zatracených duších, že dlouhé mastné pařáty zakončené špinavými drápy hladí její klidnou tvář, že v uších jí bublá křik a nářek, syčení a prosby, které Bůh neslyší – nechce vyslyšet. Cítila se mezi svými, i když pohrdala vším, co nebylo součástí jejího nitra. Nesla se jako přízrak, to ďábel ji slastně nadnášel do svého chřtánu. Omámená svým přesvědčením. Těšila se, až se stane ďáblovou kurvou, na dobu, co je lidem tak neznámá, však velmi … velmi blízká. Šla s eskortou vstříc svému osudu, který se jí tolik vysmíval.

    Před nimi cupitala po levé straně chodby tlustá kanálem nasáklá krysa. Náhle se otočila a pískala přes vyčnívající řezáky. Zůstala nehnutá a zírala na dívku v šedohnědém úboru s černým návlekem na pravé ruce. Dívka si ji s mírně nakloněnou hlavou bezduše prohlížela. Její znetvořeně tělo (kterým ji obdaroval Hospodin). Dívala se na ni s úsměvem a leskem štěstí v očích. Nikdy nebyla tolik vyrovnaná jako v tuto chvíli. Narovnala hlavu do pozoru a vzhlédla do dáli. Před ní se tyčily kovem okrajkované mohutné dveře s neohrabanou klikou a malým prostorem pro pochybnost. Středně vysoký muž v zelené uniformě téměř po paměti nahmatal ledově čpící kliku a pomalu otvíral poslední okamžiky jejího nesnadného života. Ukrutný obraz, který se jí po částech, tak jako luna přibývající do úplňku, objevoval, nemohla déle snést. Otočila se, hledajíc oporu v posledním nelidském, však upřímném pohledu. Zahlédla jen dlouhý ocas, mizející v tmavém kanále. Byla sama.

 

~

 

     Kostrbaté křeslo s opěradly pro unavené, krví prosáklé ruce s koženými pouty, s elektrodou tvarovanou na lidskou lebku, na zadrátované opěradlo, na pouta na nohy… eskorta ji nechala pokochat pohledem. Podlomily se jí kolena, ale vydržela. S krátkými, avšak rychlými krůčky ji posadili na smrtí opředený trůn. Rychlé pohyby katových pacholků ji natolik zmátly, že nestačila ani vyslechnout farářovu duchovní útěchu. Během několika chvil byla připevněná. Zbývaly pouze dva nezbytné úkony. Náhle ji chytli za hlavu, obkroužili jí mokrou houbou, nasadili nevzhledný klobouk a potom – a potom byla připravená. Zorničky měla jako malé hrášky, dívala se vpřed, ani se nehnula, snad už ani nedýchala … kdy už, kdy už!!!

 

~

 

  Říká se, že jednu vteřinu před smrtí člověk uvidí před očima proběhnout celý svůj život. Většinou se jedná o šťastné chvíle. Pro ni to však byly obrazy plné bolesti. Ta jedna vteřina jí připadala jako celý život. Život absolutního týrání, ponižování a pohrdání. Neviděla ani svou lásku, ani jediného přítele, neviděla nic jiného než tupou palčivou bolest. Otce, který ji osahává na nezarostlém pahorku, spolužáky, kteří ji svou šikanou dovedli téměř do blázince, a pak jen pohled z okna nákladního automobilu, který se přímo řítí na tramvajovou zastávku, kde stojí 20 nevinných lidí. Nevadilo jí, že mezi nimi je těhotná žena, 3 děti ... Necítila nic kromě nenávisti ke všem. V plné rychlosti najela na ostrůvek a všechny do jednoho pokosila jako figurky ve špatně rozehrané partii… Vystoupila, zkontrolovala, zda má připravený balíček cigaret do vazby, a čekala na příjezd žlutobílých archandělů…



Poznámky k tomuto příspěvku
yossarian (Občasný) - 23.4.2003 > ***
Body: 5
<reagovat 
marjanka (Občasný) - 23.4.2003 > olga hepnarova? az na nektere detaily to tak vypada. at uz je to o ni nebo ne, tak me dost zarazi to elektricke kreslo, protoze do ceskeho prostredi to podle tech policajtu zasazeny urcite je a v ceskoslovensku se jako trest smrti uzivalo obeseni...
<reagovat 
marjanka (Občasný) - 23.4.2003 > tak tim uvodnikem jsi me ted zmatl uplne nejvic... tak o kom to teda je? posledni popraveny v ceskoslovensku byl v roce 1989 typek, ktery ubodal manzelku a ctyri deti... hepnarovou povesili uz nekdy v sedmdesatych letech a po ni jeste hafo dalsich...
<reagovat 
 P.i.k.o (Občasný) - 23.4.2003 > marjanka> Hele ja vubec nevim, jeslti to byla ta zenska, o ktery mluvis...de facto jsem jednou cet a to uz je hodne davno nejaky clanek o popravach. A tam psali o posledni poprave v Československu...par faktickych bodu, nevzpominam si ani jak byla popravena ber to jako umeleckou licenci...bral jsem to jako namet.Nikoli pravdive popsani bod po bodu.
<reagovat 
 P.i.k.o (Občasný) - 23.4.2003 > marjanka> Mozna bych ten clanek doma nekde vystrachal (nebo nekde jinde - mam za to ze jsem to nekam prevazel - rikam je to 5 - 6 let zpatky) Ale pochybuju stary casaky se u nas vyhazuji.
<reagovat 
marjanka (Občasný) - 23.4.2003 > ok, beru. ale jen jde o to, ze pouzivas urcity realie, coz je pak ve vysledku spis na skodu... mohl jsi to radsi zasadit do nejakyho neutralniho prostredi, protoze ceskoslovensko a elektricky kreslo je fakt dost vtipna kombinace, at uz je to poprava kohokoliv. ale jinym to treba bude fuk... na ten trest smrti jsem vysazena nejspis jen ja:) ale posledni poprava v cssr to fakt neni.
a o ty hepnarovy je neco tu, fakt zvlastni holka: http://www.mvcr.cz//casopisy/policista/1999/9902/2hepnar.html
<reagovat 
 P.i.k.o (Občasný) - 23.4.2003 > marjanka> Mozna by to s tou sibenici bylo jeste lepsi, ale jak rikam ...mam velmi matne vzpominky, jedine co mi utkvelo v pameti...tramvajovy ostruvek (tehotna zenska, nejaky deti mozna), krabka cigaret...a poprava. Kresla jsem se chyt jako howno kosile..o))) Nebral jsem to jako dokument. Jen jsem pouzil fakta a nejak to do sebe splacal.:o)))) Hezkej hybrid z toho nakonec vysel, ne ? :o)))) Nicmene nechtel jsem tady vnucovat historii ceskoslovenskych poprav. To ne.
<reagovat 
 P.i.k.o (Občasný) - 23.4.2003 > marjanka> 

Jo ta zpoved tomu dost odpovida. OK, jakesi nesrovanlosti muj chorobomyslny mozek prece jenom vyplodil. Omlouvam se.Tu posledni popravu z privetku stahnu.:o)) Dik, ze si se ozvala.


<reagovat 
marjanka (Občasný) - 23.4.2003 > to je v pohode, ja se zas omlouvam, ze jsem takova rejpava:)
<reagovat 
Lian (Občasný) - 24.4.2003 > V posledním odstavci Ti chybí dlouhá í...týráni, ponižováni.....a někde vejš taky :-) a píše se "s mírně nakloněnou hlavou.....ne mírně s nakloněnou....jen detail....teda já su taky pěkná rejpalka :-)))
Body: 5
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 24.4.2003 > skvěle napsaný! můžu ti opravit chybičky???
Body: 5
<reagovat 
 P.i.k.o (Občasný) - 24.4.2003 > Kelly> No jasne. Dyt by vy jste se tady nudili..o))))
<reagovat 
eolus (Občasný) - 24.4.2003 > :))))) Viděla snad jak umírá sama v sobě? To ji drtilo natolik, že odsoudila ke smrti nevinné lidi? Myslím, že ano. Tím, že do ní neustále někdo zasahoval, neuvědomovala si svou duši, své já a i kvůli tomu je mohla nenávidět, že jí vzali možnost vnímat svět pozitivně, že jen trpěla neoprávněně, kdyź se ani nemohla bránit a nakonec něco přispělo k tomu, že místo aby bojovala s tím co jí ostatní způsobili, tak aby si asi? zachovala svůj zdravý rozum, najela do těch lidí. Zajímalo by mě co to bylo. Odsoudila k smrti nevinné lidi, když by to nejspíše chtěla vrátit těm, co jí opravdu ublížili. Je těžké se smířit s bolestnou minulostí... Je k tomu zapotřebí pochopení, láska a hodně práce na sobě. Pěkný. Díval jsem se na tu policejní stránku. Chtěl bych ještě podotknout, že to co udělala nebylo jen tak, že to bylo sice odsouzeníhodné k trestu smrti a myslím, že ona sama ho vyžadovala, ale že to nevzniklo jen tak, z malých a nezávažných příčin, jak jsem měl z toho textu dojem. Každé násilí má svůj původ, pokud ji znásilňovali a měla potom čistou hlavu, byl to jistě afektivní výbuch. Myslím si, že musela být opravdu krutě týrána a že to není věc, která se stává každému a mimojiné jiní lidé podle mne z téhož důvodu upadnou do kriminální činnosti. V její minulosti spatřuji krutou psychologickou manipulaci a týrání, které se jí potom vracelo. Neměla právo udělat ten hrůzný čin. Neměli právo ji týrat a ubližovat.
<reagovat 
Miroslav Langer (Občasný) - 24.4.2003 > Bohužel musím souhlasit s Marjánkou. Ty detaily, na kterých jsi si dal tak záležet (farář u nás za žlutobílých andělů ? elektrické křeslo ? pravděpodobně i ta krysa ?), pro mne osobně celý ten příběh tak znepravděpodobnilo, že mu zkrátka nemůžu věřit ani jako umělecké licenci. Když se autor snaží o realistické zobrazení a popisuje detaily místo nálad, musí (měly by) ty detaily zapadat jeden do druhého.
<reagovat 
 P.i.k.o (Občasný) - 24.4.2003 > Okino> Jsem si vedom, ze marijancino odhaleni tento pribeh degraduje na snusku plku, ale jak jsem rikal. Mel jsem za to, ze to tak bylo.Ano, asi jsem si ty informace mel nejdrive overit, pokud jsem chtel stavet na faktech, ale ...viz vyse. Nechtel jsem popisovat jeji pribeh BOD po BODU, slo jen o namet s pouzitymi fakty. Zaobiral jsem se spis pruchodem ulickou, pocity atd.
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 24.4.2003 >

... nevim, nevim... něco tomu asi chybí, nebo přebývá... na 1 to není


Body: 3
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 24.4.2003 > hm. Tak to mě zaujalo. Zajímavé.
Body: 5
<reagovat 
afro (Občasný) - 26.4.2003 > No, moc dobře navozená atmosféra, vtáhne to! (faktické chyby tady už byly zmíněny)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter