Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Fotografie
 > Fotografie
 > Krajiny
 > Příroda
 > Zvířata
 > Makro
 > Zátiší
 > Portréty
 > Akty
 > Architektura
 > Experimenty
 > Fotodokumenty
 > Fotoreportáž
 > Cestopis
 > Sport
 > Abstrakce
 > Rodinné foto
 > Ostatní
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Poetry -grafic. 18.
Autor: Zeanddrich E. (Stálý) - publikováno 19.7.2021 (00:04:16)



Poetry -grafic. 18.

(( ...)).


Poznámky k tomuto příspěvku
Zeanddrich E. (Stálý) - 16.9.2021 >
..
..

Francouzs.ká revoluce roku 1789 s myšlenkami západoevropských osvícenců, a americká ústava nové.ho státu U.S.A. přispěly k tomu, že se i v hlavách obyvatelstva evropských monarchií začaly neodbytně a hromadně objevovat myšlenky o občanských právech, a lidských svobodách.


Myšlenky francouzs.ké revoluce roku 1789, a Napoleonúv jejich vývoz do Evropy se snažila přibrzdit Vídeňská konferenc e protinapoleonských mocností roku 1816 ((?)), ale i tak vedly k udál.ostem roku 1848.


Po roce 1848 si musela šlechta v Rakouské monarchii začít na venkově najímat venkovské obyvatelstvo na práce na polích a statcích apod. za mzdu, protože byla zrušena robota, a tím si mnohý šlechtic musel více uvědomit všeobecná ekonomická pravidla -podobně jako otrokáři v USA nebo v antice, když jim někdo s.eshora najednou zrušil otrokíářství.


Po roce 1848 v Rakouském císařství začala šlechta hromadně odcházet do šeru dějin, kromě té, která se vetřela i do dějin kapitalismu.


..

..



Mnozí otrokáři v Americe nesli ještě jako křivdu, když jim někdo s.eshora nařídil propustit jejich otroky, a tím se ukázalo, jak hluboce mají tyto mnohé jinak ctihodné osoby pokřivené charaktery


Někteří angličtí otrokáři, nebo lovci a prodejci otroků využívali svůj zisk soucitně k bohulibé činnosti na území Anglie apod., a t.ím nám dnes ukazují, jak byl pro mnoho lidí tehdy svět rozdělen na to, co moje oči vidí, a nato, co moje oči nevidí, a měli bychom se nad tím zamyslet i my např.v ekologii.


Mnozí lidé byli proti otrokářství, ale jen do té meze, kdy by sami museli propustit i svoje otroky, což by umenšilo pohodlnost jejich životů -a podobně se i my mnohdy dnes chováme v ekologii.


My jsme dnes na tom -nebo se chováme -v mnoha obl.astech života podobně jako.lidumilové .otrokáři, kteří se chovali ke svým otrokům a jejich dětem a rodinám dost slušně a ohleduplně, ale jen do okamžiku, kdy by je úplně museli propustit na svobodu, což by vedlo k úbytku jejich pohodlného života.


My s našimi mnohými protiekologickými zlozvyky jsme na tom podobně, jako otrokáři, kteří o nepřípustnosti svého otrokářství věděli, a přesto se neodhodlali k ráznému činu je najednou propustit, dokud jim to okolnosti tvrdě zvenku nepřinutili.



My se dnes chováme mnohdy stejně blbě a bezohledně jako otrokáři v ekologii, ale za nás si to odnesou hlavně naši potomci, které zatím nevidíme.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)   Zařazeno v Galerii  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter