Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 18.4.
Valérie
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
<zpátky Pohledy zpět z kolekce Vyrváno z bahna
Autor: barlach (Občasný) - publikováno 28.4.2003 (10:40:34), v časopise 2.4.2003
další>
 

Michal Bärlach

 

Pohledy zpět

 

 

            Na dvoře běhali mladí i staří společně kolem hřiště. Je jaro. Stromy kvetou, květiny voní a ptáci švitoří o znovuzrození madame Přírody do uší těch, kteří chtějí naslouchat. Ze hry dole se pomalu vytratilo nadšení, ale díky zeleni všude okolo, která teprve před týdnem začala porážet šedivost pozdní zimy, se na tom malém plácku objevila radost. Usmál jsem se, konečně. I moje srdce se cítilo znovuzrozené, jakoby z něho spadl onen mramorový krunýř, který jej měl bránit před zlostí světa. Teplo v hrudníku, oči skrz okno upřené do koruny mohutné kvetoucí třešně a koutky rtů roztažené daleko od sebe – radost. Dlouho jsem ten pocit necítil, snad…

            …Jaro 2002, byl den po Velikonocích, to si dobře pamatuji. Vstal jsem z postele,  ucítil vůni hovězí polévky a sliny do úst vehnalo aroma čerstvé pečeně. Po Velikonocích je u nás vždycky oslava. Manželka si bere dovolenou a já, já zůstávám celý den a pak i celou noc doma s ní. Trochu mě bolela hlava, když jsem vstával z postele, ale člověk si časem přivykne. Slunéčko příjemně hřálo a jeho paprsky prostupovaly oknem a uvnitř vyhřívaly dlaždice v koupelně. Oholil jsem se, vysprchoval a vyběhl schody do prvního patra. Manželka mě políbila na čelo. „Dobré jitro miláčku“. Hlas měla medovější než jindy a její oči planuly jako dva ohýnky. Těšila se na krásný den. I já. Ještě než jsem dostal dobrý oběd, postavila přede mě panáka slivovice – každé ráno ji piji. Dala si tentokráte se mnou. Oběd byl vynikající, manželka je skvělá kuchařka. Po obědě jsme zasedli do proutěného křesla, Anička uvařila Mauricius a já jí předčítal básně od Skácela. Pomilovali jsme se, moc krásně. Den uběhl jako voda, především proto, že jsme ani jeden nevnímali čas. Pročetli jsme i některé úseky Saroyanovy knihy O lidech, které jsem měl /někdy/ rád, melodie Antonína Dvořáka se staly podkresem k hraní Člověče, nezlob se a na závěr toho všeho přišel film s Gabinem. Usnuli jsme jako koťátka, ač jsme celý den nedělali nic, co by nás mělo unavit. Pamatuji si, že Anička usnula první a já se dlouho kochal její tváří – byla stejně šťastná jako já…

            Vítr si pohrává s lístky na stromech. Trochu mi ruší tu nehybnost jara. Parta už odešla dovnitř. Musím pryč od okna. Co teď? Á – ustlat postel. Kolik je? Za tři minuty půl třetí. Ještě mám chvilku, celé tři minuty než… Jen jeden, co mi asi tak může udělat. Nic moc. Tak zkontrolovat chodbu, zatím nikdo. Odtlačit postel, tajná zásuvka ve zdi a nalít. Zase to teplo. Trochu umělejší než při pohledu z okna, ale možná prospěšnější. Zavřít zásuvku, přisunout lůžko a …třese se mi ruka. Sakra.

            Otevřely se dveře. Vstoupila sestra celá v bílém.

„Skupina, pane Arnošte, pojďte už se mnou. Pan doktor Vás tam dnes chce mít.“

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
sanskrt (Občasný) - 28.4.2003 > pekne...
Body: 5
<reagovat 
P.i.k.o (Občasný) - 28.4.2003 >

Sice si libuju ve spatnych koncich, ale dnes..:o( dnes ne. Je to hezky napsano. Ten prostredek byl perfektni. Skoro jsem mu az zavidel.:o)))


Body: 5
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 28.4.2003 > Tak to je hezky napsané!
Body: 5
<reagovat 
probably (Občasný) - 28.4.2003 > Fajn počteníčko na pondělní odpoledne:-)
Body: 5
<reagovat 
Cum-ley (Občasný) - 28.4.2003 > Ten konec je dobrej! Mimochodem, jak si představuješ ideálně ztrávené odpoledne? :))))
Body: 5
<reagovat 
MZF (Občasný) - 28.4.2003 > Řekl bych, že máš asi hodně velikou fantasii, kterou dokážeš skvěle přenést na papír.
Body: 5
<reagovat 
Naty (Stálý,Redaktor) - 28.4.2003 > Ten zvrat na konci je moc dobrej.
Body: 5
<reagovat 
barlach (Občasný) - 29.4.2003 > Děkuji všem za přečtení i ohlas...

Cum-ley - mé ideální odpoledne je myslím popsáno.I když Dvořáka bych možná i vyměnil za Ravela nebo Vivaldiho.Ale jak kdy.

Zdali je to fantasie či jistý, poněkud nadsazený pohled, na skutečnost v tomto stavu asi needokážu dost dobře říct.:-)

Díky za přečtení.
<reagovat 
Sáša (Občasný) - 29.4.2003 > No, minimálně ve třetím řádku odspoda, poslední víceslovná věta, je to čistá autobiografie za každého počasí a období :) Hele, máš to moc pěkný, taková velmi příjemná momentka s koncem k takovému malému zamyšlení (a velké fantazii i pro čtenáře). Jen jsem chvilinku doufal, že se otevřou dveře a v nich bude stát nějaká jiná (když už ne Anička)… vlastně tam jiná tála, jsem spokojen, máš za jedna.

P.S.: Ten Mauritius, to je nějaká kulinářská delikatesa?

Body: 5
<reagovat 
 barlach (Občasný) - 30.4.2003 > Sáša> Mauricius je čaj.Velmi aromatický a chutný. Děkuji moc za přečtení i tu kritiku.
<reagovat 
Dommi (Občasný) - 1.5.2003 > Ten konec mě taky dostal
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
zpátky   
1 (2) 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter