Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Poutník a poutníci II
Autor: František Vyrut (Stálý) - publikováno 21.1.2023 (09:55:28)
Jdu dále. Kroky mění délku, snažím se je uhlídat, ale neposlouchají. Mezi řečí naznačují směr Tam. Rychle se rozhodují pro další vývoj, nakonec se nechají přemluvit k původnímu záměru. Rychle od něj upouštějí, když vtom spatří piedestal bez sochy. Neustále jej pokoušejí vybíháním s následným opakem. Po chvíli jsou unavení, dopřejí si krátký odpočinek a opět začínají. Jaké překvapení! Piedestal se mezitím rozrůstá o další schůdky, defilují po nich stíny nejúspěšnějších, zaznamenávám obrovské množství. Je nápadné, kolik úspěšných stojí proti opačnému pólu. Některé jsou opravdové pohromy. Najednou se piedestal tříští na tisíc kousků, stíny kamsi mizí a já zde stojím se zbytkem světa. Z něho vyrůstá žena. Můj pohled se ohýbá pod náporem paprsků, jež vysílají tajemnou sílu vystřídanou signály života. Naberu pár doušků do dlaní, děkuji a odcházím. Ještě jednou se ohlédnu. Jako poděkování chci roztočit spirálu něhy kolem jejího srdce, slyším konejšivý hlas a hledím, že se ocitám v blízkosti vzdalujícího se vesmíru. Slyším tlukot. Spatřím své srdce, jak mě zve na procházku. Vystoupáme ke hvězdám a nesměle se s nimi pozdravíme. Všechny odpovídají, pouze jedna stojí opodál a smutně se usmívá. Vesmír kolem se náhle otřese. Hvězdy se ustrašeně tisknou k sobě, brání sebe myriádami jisker a vyděšenými pohledy. Vtom vše utichne, až na jeden zvuk. Pohlédnu na něj, ohmatávám velikost, čichám k němu, až s úžasem zjišťuji, že původcem je Srdce vesmíru.


Poznámky k tomuto příspěvku
Peslov (Občasný) - 21.1.2023 > Vadí mi (mimo jiné drobnosti) pojem ,,držkopády", nějak mi nezapadá do konceptu
Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
 František Vyrut (Stálý) - 21.1.2023 > Peslov> Asi máš pravdu, zamýšlím se nad ním, zřejmě ho nahradím. Zdravím a děkuji. Franta.
<reagovat 
Zeanddrich E. (Stálý) - 21.1.2023 >

Souhlasím s dr. Slováčkem :)


Doporučil 
<reagovat 
 František Vyrut (Stálý) - 22.1.2023 > Zeanddrich E.> Ano, viz výše, někdy ta slova holt... Děkuji a zdravím. Franta.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter