Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Výtvarno, kresby
 > Výtvarno, kresby
 > Kresby, skici
 > Malby
 > Koláže
 > Klasická grafika
 > Ilustrace
 > Blbůstky-pokusy
 > Experimenty
 > Prostorové objekty
 > Teorie, historie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Z. citáty - ad Řím, td.
Autor: Zeanddrich E. (Občasný) - publikováno 5.3.2023 (00:58:47)




(( ...)).




Poznámky k tomuto příspěvku
Zeanddrich E. (Občasný) - 5.3.2023 >





Před vynálezem archeologie znamenal pro člověka třeba nález starých kostí pouze to, že nalezl nepořádek ve formě starých kostí.

Střed.odvěký člověk měl většinou důvody posuzovat archeologické nálezy z praktič.tějšího hlediska než dnes, a tak se nám z dřívější doby většinou nedochovaly, pokud to třeba nebyly šperky z drahých kovů, nebo monolity, apod.

Před vynálezem písma měl člověk menší možnost vyjádřit se písemně, než dnes.


Před vynálezem písma měl člověk mnohem menší možnost vyjádřit se trvanlivě k tomu, co ho přesahovalo.


Před vynálezem písma se mnohé říše, a další útvary, stěží daly identifikovat, a tak je dnes vůbec neznáme.


Moravské státy z doby před Velkou Moravou nám dnes splývají v šedi dosahu jednotlivých velmožů, nebo jejich rodin, a pravděpodobně se v každé generaci dost nějak poso.uvaly.


Jak je běžné, před vynálezem písma si lidé nemohli mnohé věci zapsat, a tak pro nás jsou dnes i mnohé říše nebo státy tak zahalené, jakoby vůbec nebyly.


Státy držely pohromadě většinou pouze tak dlouho, dokud to bylo pro někoho rozumnější, než naopak.


Státy držely pohromadě jednak silou vládců, ale také kvůli jejich lepší sebeobraně, a mohly trvat jenom pár let, nebo desetiletí v šeru nám splývajícího dávnověku.

..
..
Francký kupec Sámo měl asi hodně slovanských manželek, na to se ale musíme dnes dívat tak, že si většinou vzal za manželku ne tu, co se mu osobně líbila, ale tu z rodin, se kterými chtěl být velmocensky zadobře.


Kupec Sámo měl asi nadprůměrně velký talent a respekt na vládnutí, a tak se stal vladařem, ale to je běž.né až dodnes.


Z š.edi dávnověku k nám dnes vystupuje Sámova říše zejména proto, že ve své době stála někomu za to, aby si ji písemně poznačil.


Moravské a české státy mezi Sámovou říší a Velkou Moravou dnes neznáme jmenovitě, protože se o tom asi moc nepsalo.


Říše jako Sámova měly tendenci se po smrti vladaře rozpadnout už z toho důvodu, že měl hodně dětí, nebo konkurentů, číhajících na svou vladařskou příležitost.


Říše jako ta Sámova neměly pevnou kostru, protože se například smlouvy uzavíraly pouze ústně nebo stiskem ruky, a platily jen tak dlouho, dokud si je ještě někdo pam.atoval.


Státy měly důvod se ustavovat hlavně kvůli lepší sebeobraně s těmi méně cizími sousedy, než byli ti mnohem vzdálenější.


Předvelkomoravské české a moravské státy k nám dnes promlouvají jen tím, že se potom spojily do Velkomoravské říše.
..
<reagovat 
Mister NS. (Občasný) - 6.3.2023 >
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Zařazeno v Galerii  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter