Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 24.4.
Jiří
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky 1. díl románu - pokr. z kolekce Román na dobu/ne/určitou
Autor: František Vyrut (Stálý) - publikováno 27.5.2023 (07:09:12)
další>
Najednou mě něco zatahalo za kalhoty ve výši lýtka, nakoplo, bolestivě kouslo do ruky a zavřeštělo: co tu děláš!? Otočil jsem se a tam stál trpaslík s jemným obličejem, zlýma očima, velmi elegantně oblečen a vonící po drahém parfému. V ruce držel hůlku, občas k ní promluvil a pojednou mě s ní švihl. Nedal jsem se: a co tu děláš ty? Já zde mám na starosti Počátek. Co prosím,? zeptal jsem se užasle. Začátek, slyšíš dobře, tvůj sluch tě nezradil. Na pokrčení ramen a další zvědavý pohled mi beze slova pokynul, abych šel s ním. Ne!, zasyčel kamarád. Nakonec jsem Pavla přemluvil. Trpaslík nás zavedl do obchodu za rohem. Za pultem jsme spatřili krásnou, smutně se tvářící trpaslici, která nabídla křeslo, přinesla kávu, zákusky, a přitom po očku sledovala druha. Ten vše hodnotil s hraným nezájmem, točil hůlkou a my vycítili, že se připravuje něco podivného.
Zeptal jsem se: v čem spočívá tajemství Počátku? Oba svorně odpověděli: nejdříve si odpočiňte, potom vysvětlíme. Naše zvědavost, nedůvěra, očekávání rostly s přibývajícími vteřinami. Mávl jsem na trpaslíka a on zvolal: teď se dívejte! Vytáhl píšťalku a zapískal. V tu chvíli vyběhlo ze zadní místnosti pět trpaslíků v oblecích různých barev a na pokyn se seřadili vedle něho. Poté zapískala jeho družka a vyběhlo pět podobně oblečených trpaslic. Všechny se seřadily vedle své velitelky. Poté zazněl gong a začala hrát neznámá hudba. Obě poloviny se ukláněly, navzájem proplétaly, něco šeptaly a přitom se usmívaly. Najednou velitel mávl hůlkou a vše se zastavilo.
Trpaslík se nadechl a spustil: uvádím jedinečné představení s názvem Počátek lidstva. Rázem se utvořilo pět dvojic, v okamžiku se svlékly, užasle jsme s kamarádem zírali na maličké fíkové listy a postupně zjišťovali, že toto představení je zaměřeno na nízké pudy, sem vznešená myšlenka nepatří,…,napodobování kopulačních pohybů se změnilo v realitu, již jsme na nic nečekali a řítili se k východu, na ulici a co nejdále od místa. Jeden druhého štípl a oba jsme pronesli zároveň: nezdálo se nám to? Situace byla rychle zapita a zapomenuta dvěma pivy, průzor do dalších otevřelo pivo třetí. To nás nasměrovalo k pohledu do kouta jednoho domu.


Poznámky k tomuto příspěvku
Zeanddrich E. (Občasný) - 9.6.2023 >

Hm, nejrůznějších počátků je asi mnoho ... :)


<reagovat 
 František Vyrut (Stálý) - 10.6.2023 > Zeanddrich E.> Děkuji a zdravím. Franta.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
 
 
zpátky   
2 3 4 5 7 8 9 10 11 12 13 14 15 (16) 17
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter