Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
...i já se topím
Autor: Selma (Občasný) - publikováno 29.5.2003 (22:40:12)

 

 

.....i já se topím

 

 

 

     Nemohu usnout. Zírám na pruh světla šikmo nademnou -  natažený prst lampy z ulice. Snad aby se v té tmě neutopila, přidržuje se nesčetnými prstíky stropů našich bytů. Ve skutečnosti zná velmi dobře plavat nocí, však unavena tichou samotou, touží po lehkém pohlazení na hřbetu ruky. To když se přez ni neobratným cáknutím mihne blištivě mokré křídlo - kužel světla automobilu, té věčně flámující potápky, která je tak skoupá na slovo a jen málokdy se zastaví na kus řeči na hladině. Většinou se ale jen vynoří k nádechu a něžně sklouznouc lampám po natažených, dlouhých rukách, se opět potopí do hluboké tmy.

    Tam u stropů, kde se tma nikdy nevyleje z břehů, v náhlé mělčině noci, míjejí se všichi mí smutní ponocní. Nejsmutnějším z nich je velká osamělá můra, která hledá v mělčinách svou ztracenou sestru. V každé takové noční slabině čeká ji jen trpké zklamání, když spatřiv svůj vlastní stín, vrhá se mu radostně v ústrety a pak omámená nárazem bloudí dál nocí. Často se několikrát vrací, dezorientována neustálými ranami planých nadějí....

   Lituji ubohé můry, a tak jediným trhutím závěsem div neutnu lampě prst. Tu se však sama cítím opuštěně a narážím, slepě hledajíc k čemu se vrátit. Vzápětí zbaběle vracím vše jak bylo a foukám lampě na přivřený prst, vděčna, že se vrátila k mému stropu, kde se mohu před spaním brouzdat skryta pod jejím bříškem ukazováčku, svým hlubokým samotám.

    Zaplavena vlnou tmy, i já se topím .



Poznámky k tomuto příspěvku
Lian (Občasný) - 30.5.2003 > Blýskat se.....blištivě??? :-(( Text mě vůbec nezaujal, ani při velké snaze jsem nebyla schopna ho vnímat......moje chyba
<reagovat 
 Selma (Občasný) - 30.5.2003 > Lian> 

možná je to jen špatně vystižený obyčejný pocit...navíc mockrát přepisovaný...a spíš MOJE chyba...


<reagovat 
 Lian (Občasný) - 30.5.2003 > Selma> Ale oceňuji nápad s prsty a plaváním, to zase jo
<reagovat 
Gerhard (Občasný) - 30.5.2003 > Krásně smutné rozjímání...
Body: 5
<reagovat 
 Selma (Občasný) - 30.5.2003 > Gerhard> 

...smutně se to tvářit mělo, děkuji 


<reagovat 
Miroslav Langer (Občasný) - 30.5.2003 >

Proč to nedáš mezi fejetony ? Tam by to patřilo mnohem víc - konečně by snad čtenáři a autoři pochopili, že se nemusí psát jen křesťanovské fejetony.

 

Hezky píšeš. (I když se v tom občas trošku ztrácím a musím některé věty číst víckrát, inu, ale to je spíš věc pohodlnosti mne jako čtenáře...)

 

Gramatických chyb je tam ale jak máku...


Body: 5
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 30.5.2003 >

Mě to obsahově zaujalo. Hezké.


Body: 5
<reagovat 
j'en ai marre (Občasný) - 7.6.2003 > Dobrý nápad, dobrý obraz. Takhle malovat je fakt dar.
Pro MZF: to jsi tu trojku dal jenom kvůli tomu zařazení? To mi přijde hloupý.
Body: 5
<reagovat 
MZF (Občasný) - 30.5.2003 > Je to barvité - až moc. Každopádně ale nechápu, co to dělá v úvahách.
Body: 1
<reagovat 
 Selma (Občasný) - 16.6.2003 > MZF> je to blbost...uznávám...mělo to být jinde - víc nemůžu. Každopádně dík
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter