Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
čekám na svůj první fejeton
Autor: yossarian (Občasný) - publikováno 3.6.2003 (20:55:16), v časopise 7.6.2003

ČEKÁM NA SVUJ PRVNÍ FEJETON

 

Nikdy jsem nic kloudného nenapsal. Moje absence představivosti, nápadu a smyslu pro příběh mě pokaždé vehnala do náruče podvodu. Školní práce jsem opisoval od starších sester a později od manželky. Stal jsem se otrokem vlastní bezmocnosti. To pak stačilo brknout na správnou strunu, připomenout mi můj hendikep a já byl v koncích.

Ale všeho dočasu! Ten konec, nebo vlastně začátek, způsobil fejeton.

S obrovskou zarputilostí jsem se rozhodl všem ukázat, že nejsem jenom kutil domácí, že ve mně dřímá kousek literáta. Onoho dne jsem se na chatě dramaticky přesunul do studeného kouta a před soucitnými pohledy svých bližních se pohroužil do sebe. Vždy mě u fejetonů udivovalo, s jakou lehkostí a bravůrností se v nich pohrává se slovy, ale já si po třech hodinách pohrával stále s prázdnými linkami na papíře a moje síla a odhodlanost roztávala jako led na slunci. Nepomáhal ani zelený čaj na rozjasnění mysli, cukroví proti depresi, ani slivovice na kuráž. Nakonec jsem měl takovou kuráž, že jsem neudržel tužku. Přesunul jsem se k televizi a tupě zíral na obrazovku. Najednou mě upoutal rozhovor se spisovatelem Páralem. Popisoval svoje spisovatelské začátky. Půl roku čekal na první větu. Zajiskřilo to ve mně. To bylo moje světlo! Nebyl jsem v tom sám!

Omlouvám se Vám, paní profesorko, tentokrát svůj fejeton nepřinesu. Už nejsem podvodník. Od této chvíle budu čekat. Čekat, a až to přijde, věřte mi, že to poznám! 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
langueur (Občasný) - 4.6.2003 > jo, taky čekám
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 4.6.2003 > :-))) dej vědět!!!
Body: 5
<reagovat 
Felipe (Občasný) - 4.6.2003 > Vo ničem sice jo, ale živé.
Body: 5
<reagovat 
Přeslička (Občasný) - 4.6.2003 > taky právě přešlapuji na zastávce:))
Body: 5
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 4.6.2003 > Kdo čeká ten se dočká.
Body: 5
<reagovat 
Lian (Občasný) - 4.6.2003 > Ale jo, proč ne......i když je to vcelku vo ho....o ničem...
Body: 3
<reagovat 
 yossarian (Občasný) - 4.6.2003 > Lian> ď - už jsem potřeboval dostat přes hubu
<reagovat 
MZF (Občasný) - 4.6.2003 > Je to povedené. Jen bych zkrátil ten první odstavec.
Body: 5
<reagovat 
Čtenář - 5.6.2003 > hlavně,že ti nechybí odvaha čekat :-)
Body: 5
<reagovat 
buryzon (Občasný) - 6.6.2003 >

Už nejsem podvodník.No jen atˇ aspoň u toho vydržíš podvodovoníku.Čas utíká a v Dubině zachvíli napadne sníh .Co pak? Copak panášku?

Budeš čekat dál? Nebo se hodíš přes palubu.


<reagovat 
stefan (Občasný) - 7.6.2003 > a zapomnel, sorry.. za 1 !!
Body: 5
<reagovat 
j'en ai marre (Občasný) - 7.6.2003 > Kecy.
<reagovat 
stefan (Občasný) - 7.6.2003 > -)))) necekej..A pro tvoji utechu.. Vis,ze nejuspesnejsi serial(komicky) z US TV za poslednich 20 let. ""JERRY SAINFELD" zacinal prave tou myslenkou.. " byt o nicem"..-)) Takze .-))
Libi a mooc. Moje parketa.. Prectu si tve jine..
<reagovat 
 j'en ai marre (Občasný) - 10.6.2003 > stefan> Ahoj. Výbornej vzor, fakt. Proč ne, ale já mám radši jinou kulturu nez Jerryho. (můj velký vzor jsou Teletubbies - všechno opakujou a jsou srozumitelní a taky roztomilí, což většina myslitelů není)
<reagovat 
stefan (Občasný) - 10.6.2003 > ted si nejsem jisty, zda mluvime o stejnem Jerrym.. doufam, nemas na mysli toho z talk show..-)
ale teletubbies neznam zase ja.(
<reagovat 
HACKMAN (Občasný) - 10.9.2003 > dobře napsaný fejetonek, hlavně pro mnohé "podvodníky" poučnej ... není nad to vědět, že máme svou vlastní hlavu
Body: 5
<reagovat 
Loser82 (Občasný) - 25.7.2006 > Jo jo, jeden můj kamarád taky opisoval slohovky od starších sester. V práci na téma Moje rodina udělal podle jeho slov pár drobných chybiček, aby to jako nebylo moc podezřelý, přičemž úplně poslední věta zněla asi takto: "Svoji rodinu moc miluji a za nic na světě bych ji nevyměnila." Za pět.
<reagovat 
čtenář Riki - 31.1.2007 > A to říká, že neumí napsat fejeton? Mě se ten jeho líbí a přeji mu mnoho a mnoho literární pastvy, aby měl o čem psát, protože by to bylo škoda, kdyby to byl právě ten poslední...
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter