Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Světluška
Autor: Hanele (Občasný) - publikováno 22.6.2003 (16:55:20)

                                                                                                                  

Sponkou do vlasů odemknu zámek Tvých očí a budu se bát úsměvů polibků ve stínu bramborové natě.                                                                                                   

 

Miláčku, počkej až pohádku noci nám nevěra zhasne a Světluška roztančí píseň snění.

Jsem kamínkem ve vodách mámení co čeká až proud slovíček jej v oblázek změní.    

 

Snad svit měsíce, jež došel k nám před chvílí Tvůj údiv zahalí do říkanek pochopení ...

Snad...

 

Samota krájí můj chléb a čeká s věrností psa až kostičku výčitek jí hodím a já tolik   

bych chtěla  říci : " Dnes už DOST ! "                                                                      

Kam schovala se radost mého srdce, vždyť dávno už jsem dopikala.                       

Zas jednou nerozumím a přesto mě máš rád ...                                                        

 

Misky vah balancují mým životem s nevýslovnou rozkoší. Kde vzaly tolik odvahy    

si se mnou hrát ? Hádanky prorůstají mou duší a řetízek zezelenal prázdnotou.        

Kolik myšlenek jsem poztrácela nad " duchaplnými " monology ? Kolik jen ?         

 

Dívám se skrz obraz nahé dívčiny. Podoba mé cudnosti jí nesluší a tak doufám, že bylinky Jana jí připomenou směr      

až svíce studu zhasne. Heřmánek ve vlasech zlatavě touží po Tvém dechu. Objímáš s rozpaky mé tělo a šeptáš :           

" Nikdy tě neopustím ..."                                               

Ráda bych věřila.                                                                                                                                                     

 

Světluška umíra do ticha a já přeji Tvým očím DOBROU NOC ... 

 

Sponku do vlasů jsem včera ztratila ...                                            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
lindgren (Občasný) - 22.6.2003 > ((" Nikdy tě neopustím ..."))
Body: 5
<reagovat 
 Hanele (Občasný) - 22.6.2003 > lindgren> Teda teda ...Vaz slova :) Ale i presto dekuji :)
<reagovat 
Gerhard (Občasný) - 22.6.2003 > Moc líbilo...z těch písmenek čiší něco upřímně čistého, psáno s plným nasazením duše...
Body: 5
<reagovat 
 Hanele (Občasný) - 22.6.2003 > Gerhard> Děkuji ... A davam za pravdu ...Je to tak  :)
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 22.6.2003 > Velmi hezké!!
Body: 5
<reagovat 
 Hanele (Občasný) - 23.6.2003 > fungus2> Dekuji :)
<reagovat 
Lian (Občasný) - 23.6.2003 > Mě to nějak nezaujalo, ale to asi proto, že na to nemám náladu,  zkusím to později.
<reagovat 
 Hanele (Občasný) - 23.6.2003 > Lian>  To chapu !
<reagovat 
Pierre Bosquet (Občasný) - 24.6.2003 > no je to takova "citovka", tezko hodnotit...jsem na tom tak nejak jako Lian :) ani ale nejde o naladu ale celkovy rozpolozeni v posledni dobe...a vlastne zbytecne placam :)...jo a prijde mi to spis jako poesie
<reagovat 
 Hanele (Občasný) - 29.6.2003 > peetea> Klidne placej ...vadit mi to nebude...Jo jo ...Uz Kapucin jednou rikala ,ze se  v mem psani ztraci, nebot netusi ,zda jej zaradit do poesie , ci prozy ...Inu ,kdo hleda ,vzdy si k sobe neco najde a kdo nechce hledat nepochopi a pak zvani hlouposti :)...Ja davam city do vseho co napisu ...Ono totiz psat bez citu je jista smrt ...Jinym zpusobem receno ,tezko muzes psat ,kdyz k tomu nemas citovy vztah :) Dekuji za nazor .
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 24.6.2003 > na mě je to přeslazené...
Body: 1
<reagovat 
 Hanele (Občasný) - 29.6.2003 > Kelly> Je to zvlastni ,ale muzu se zeptat , kde jsi objevila tu preslaznost ....Je to jen tim ,jak na tebe zapusobila slovicka ? Tezko totiz rici (podle tve kritiky),ze jsi pochopila obsah :)...Dekuji za reakci
<reagovat 
Pierre Bosquet (Občasný) - 30.6.2003 > ha Kelly promluvila...ja podepisuju-do posledniho slova...koukam, ze nejsem jedinej, kdo musel vytirat zluc :))) si mi s ni hnula, clovece ! teda nadavat mi do hlupaku (ac velmi jemne :), jeste ze jsem to vytrel, jinac by sis to pekne slizla :))
<reagovat 
 Hanele (Občasný) - 30.6.2003 > peetea> Promin ,ale spatne jsi me pochopil ..To je to slovickareni :) neni nad zivy rozhovor...Myslela jsem to vseobecne a rozhodne me nenapadlo ,ze bys to vztahnul na sebe ....Omlouvam se ... Uz to pochopujes ?:)
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 30.6.2003 > Jo, je to na tím, jak na mě působí "slovíčka".
Jestli jsem pochopila nebo nepochopila obsah, to je jedna věc - tj. jestli se autor vyjadřuje tak, aby čtenář "pochopil", aby stoprocentně interpretoval myšlenku, kterou chtěl autor vyjádřit, nebo jestli autor naznačuje, nechává volně plynout obraznost, a je tak trochu na čtenáři, aby si ve své fantazii dotvořil, jak na něj dílko působí, co v něm sám pro sebe nachází...
A další věc je použitý jazyk - protože každé literární dílo je tvořené NEJEN obsahem, ale i formou, a výsledný dojem na čtenáře je dílem obého.
Co se týče obsahu tvého dílka, myslím, že se zhruba můžu dohadovat, cos chtěla vyjádřit. Pokud se ovšem zaměřím na jazyk, bafne na mě jedno klišé za druhým - pohádka, světluška, kamínky, oblázky, měsíční svit, psí věrnost, srdce, balancující misky vah, heřmánek ve vlasech... Jak už jsem tu někomu napsala, nemyslím si, že poetika by vznikala tím, že nahustíš do dílka velké množství zaručene "poetických" výrazů. Upřímně řečeno, u tebe mě zaujal pouze obraz odmykání zámku sponkou do vlasů...
Ale oceňuju, že si za svým dílkem stojíš ;o)))
<reagovat 
 Hanele (Občasný) - 30.6.2003 > Kelly> 

Zdravim :) ...Krasne si se rozepsala ...Inu, beru to tak , ze stoprocentne interpretovat myslenku dopisovatele rozhodne nejde ...A davam volnost ... to sis snad mohla vsimnout ,ale jedna vec je dilo a druha potom kritika a proto jsem se ptala ,kde jsi preslazenost nasla a zda-li si pochopila obsah ...Omlouvam se,mela jsem dopsat : JAK SI JEJ POCHOPILA ...Ale nejak mi vypadlo ,ze tady na Totemu se pri krytice lide spise hadaji ...Hledaji ve slovickach skryte  utoky a vysledkem toho je hadka  + - nenavist ...Ja ti tvuj nazor neberu jen reaguji ...

 

Co se tyce tve reakce na dilo ...Opravdu jako nikdo jiny tady na serveru jsi me potesila :) Myslim to vazne ....Protoze ted clovek muze lepe reagovat nez jen na : JE TO PRILIS SLADKE ...Vis byla bych vetsim blaznem ,kdybych si za svym dilem nestala ....A pokud neco pisu tak je to vetsinou automatickou tvorbou ...Ja neumim psat normalni prozu ...Ja pisu tak jak to citis ty KLISE ...ovsem pro tebe a kdo vi pro koho jeste ...Pro mne ne ....Vsechny dila ktere jsem ,kdy publikovala jsou z meho zivota ...jsou to zivotni pribehy , okamziky , vzpominky  zahalene v automaticke metafory a vsechny prochazeji mou dusi rozhodne ne fantasii .Treba toto dilo ...Typicky netypicky trojuhelnik  - zena - muz -muz- jeji ja - .... Milovat oba nemuze a prece se stalo ...Mohla bych ti presne rozepsat co,jak,jsem myslela ,ale neudelam to ...Necham volnost , ostatne jako vzdy ...Tak ,aby v tom kazdy nasel co se mu hodi a pak si neco odnesl ,at uz v kladne podobe ,ci v zaporne ...Jeste jednou dekuji za tvou uprimnou reakci :)

Ps: To co jsi vybrala je klise ,ale otazkou zustava jestli je to klise v celem metaforickem spojeni , protikladnem ....Ale to uz neni muj problem ,ale problem jednotliveho ctenare... Snad kdybys chtela :) a vratila slova zpatky do metafor a nejen je vytahla jako strasaka KLISE rada ti jejich obsah vysvetlim ...Je jednoduche vybrat si to co je nam trnem v oku ,ale ...
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 30.6.2003 > Mrzí mě, jestli v mých kritikách hledáš nenávist. Není tam. Opravdu se snažím nehádat, pouze argumentovat. Nenapadat a neurážet autora, jen pokusit se věcně popsat, co se mi na jeho díle líbí nebo nelíbí.

Uznávám, že ty svou tvorbu jako klišé necítíš. Stejně tak bych byla ráda, kdybys uznala - a myslím, že tys to v podstatě udělala - že čtenář, který není TEBOU a posuzuje ne tvé pocity, ale to, cos napsala, to jako klišé může vnímat, protože na něj působí dílo, a ne ty nebo tvá duše ;o)))

A taky děkuju za reakci! :o)))
<reagovat 
 Hanele (Občasný) - 30.6.2003 > Kelly> ... Je to tak ... :)
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 30.6.2003 > Tak jo, jsem ráda, že jsme se domluvily :o)))
<reagovat 
Pierre Bosquet (Občasný) - 1.7.2003 > pochopuju, neboj...delal jsem si pr...srandu, mam takovej...mmm, jak bych to rekl...zvlastni smysl pro humour, bavi me delat ze sebe blbce :))) je fakt, ze moc namahy to nestoji ! zlucovody mam v poradku. nad zivy rozhovor fakt nejni, ale tohle ma taky svy kouzlo, ne ? to usmirovani :))))
<reagovat 
 Hanele (Občasný) - 1.7.2003 > peetea> Aha ... No ,on ten humor mate , ponevadz je napsany ... Mame ,zrejme podobny , protoze s es lidmi dostavam do konfliktu aniz bych chtela ...Vetsinou z nepochopeni mych slov :) ...Tak proto ...A udobrovani to ja MILUJI ...ale vseho s mirou , ponevadz zas  na nejake prehnane "sladkosti" ja nejsem :) pokud by neslo o cokoladu :)))
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 1.7.2003 >

takový smutný pocit z toho mám, bůh ví proč...

(z tvého dílka)

... ty řeči kolem jsou spíš jinak smutný... :o)  


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Hanele (Občasný) - 3.7.2003 > hubert> Dekuji...A co odpovet na reci kolem ...Ani nevim ...Nema to cenu rozebirat :)
<reagovat 
barlach (Občasný) - 2.7.2003 > Prostě chybělas...Nemám sil říct víc než slova - velmi hezké.
Body: 5
<reagovat 
 Hanele (Občasný) - 3.7.2003 > barlach> Jejej ...To si ani  nezaslouzim ...Dekuji moooc
<reagovat 
Lukas_ltm (Občasný) - 19.7.2003 > Taky ti preju dobrou noc a pokazde kdyz vidim jeho tvar si na tebe vzpomenu... :o)  Pekna kyticka :o)))
<reagovat 
 Hanele (Občasný) - 25.7.2003 > Lukas_P> Dekuji za reakci a za kyticku :)
<reagovat 
 Lukas_ltm (Občasný) - 30.7.2003 > Hanele> Proto jsem to nepsal....a nedekuj - je tvoje :o) 
<reagovat 
HACKMAN (Občasný) - 8.9.2003 > Sotva prošla kolem, sukně ji divoce zavlála, stejně jako vlasy rozpičóřené do všech stran, takže vám to nedalo, aby jste k ní neobrátil zrak. Usmívala se kočičíma očima a vláčná byla jako po milování....))
<reagovat 
řetízek (Občasný) - 16.9.2003 > Objímáš s rozpaky mé tělo....často těla jsou spojována a duše poletují každá jinde....a nebo duše spolu jsou a těla ve větru?
<reagovat 
Plopez (Občasný) - 26.9.2003 > dávno už jsem dopikala - to mi přijde nejlepší.

PS: I když je to pikola, ten, kdo byl zapikán spíš pak pyká, než piká...hehe
Body: 4
<reagovat 
Lukas_ltm (Občasný) - 7.10.2003 > ..pokaždé když to čtu, najdu v tom něco co mě zaujme.....a navíc dneska pikám já...
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter