Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Kam patříme?
Autor: Hanika (Občasný) - publikováno 1.7.2003 (00:25:30)
“Každý člověk je úžasné stvoření. Je v něm všechno, od vznešeného až po špínu.”

I.Bergman

Jsem normální člověk, nemyslím, že bych se společnosti nějak vymykala, takových jako jsem já, je mnoho, ale jen málokdy někoho takového potkáme.
Nevymykám se ani tomu, co řekl pan Bergman, tedy, je ve mně dobré i zlé. Nedávno, je to asi tak měsíc, jsem v sobě objevila něco, o čem jsem vůbec neměla ponětí. Něco, co většina z nás vítá s nadšením, ale zároveň si neví rady. Kam s ním? S tím pocitem.. Přemýšlím. Dobré, či zlé? Nevím, jak s tím začít..zkrátka, nějak jsem “přehodnotila” svou sexuální orientaci. Každá mladá dívka miluje nějakého toho chlapce, vyspí se s ním, i když je třeba ještě pod zákonem, tak je to správné, říká společnost. Já v sobě našla ale něco jiného. Je to láska k ženě, bláznivá, senzační, vzrušující, proklínaná, zatracovaná.. Je to teprve měsíc a já vím, že jsem někdo jiný. Jak jiný? Může se člověk tak najednou změnit? Myslím, že ne.
Jak můj úvodní odstavec souvisí s citátem.? Vůbec. I když přece jen, i tohle je jedna z těch stránek, o kterých se Bergman zmiňuje. Otázkou zůstává, jestli je to ta dobrá, vznešená, nebo je to špína a hnus. Většina lidí tuto lásku zavrhuje. “Není to normální!”, slyším všude kolem sebe. Přemýšlím, proč jsem napsala “tuto” lásku, proč říkáme lásce mezi ženami lesbická, když je to láska jako jakákoliv jiná. Je to prostě láska, čistý cit, který nelze změnit. Nemůžete ho vzít, umlčet, zabít, je tu pořád! Někdy strádá a bojí se, bojuje o své místo na slunci, má pocit, že jí nikdo nerozumí. Ale potom přijde někdo, kdo ji pozvedne, zapálí a bude ji s vámi bránit. Jistě víte o čem mluvím. Každý z vás to zažil, ten pocit....Pocit zatracení, nesmyslnosti života, který však byl dřív nebo později vyvážen tolika šťastnými a krásnými dny, kdy jste věděli, že ten druhý je tu pro vás a že vám dává to samé, co si od vás bere. Je to krásné, že? Ten pocit...!!
O tohle chcete mě a spoustu jiných svou intolerancí připravit. Nedovolíte nám poznat polibek na denním světle, známe ho jen pod rouškou noci nebo mezi stěnami našich bytů a pokojů v laciných hotelech. Chcete nás zavrhnout do světa nejistoty a strachu? Povězte mi, jak můžete říct, že něco tak čistého jako je láska k bližnímu, ať už je jakýkoliv, patří mezi špatné lidské vlastnosti? To přece nejde a vy to víte!
Nevím, proč jsem pro svou úvahu zvolila právě tohle téma. Asi proto, že ze sebe musím své pocity dostat. Potřebuji, aby lidé věděli, že tahle láska je stejná jako ta jejich. Potřebuji, abych to věděla já sama. Potřebuji to možná proto, že jsem se s tím sama ještě nevyrovnala. Sama na sobě vidím intoleranci a xenofobii v naší společnosti. Sama na sobě, ve svém vnitřním boji....


Poznámky k tomuto příspěvku
Lian (Občasný) - 1.7.2003 > Hm... zajímavý...taky to znám....když jsem chodila s ženatým, o 20 let starším...to taky "není normální"  No a to jsi tu orientaci změnila jen tak? Zničehož nic? Kvůli nějaké jiné ženě? Nebo to v Tobě bylo už dávno, jen ses toho bála, nepřipouštěla si, že jsi jiná. O tomhle by se dalo taky napsat. Zkus to, to si ráda přečtu . Nebo to napiš aspoň mně :-) Protože jestli to bylo jen kvůli ní, až najdeš někoho jinýho, a bude to náhodou chlap, budeš zase na chlapi, tudíž bys nebyla lesbička ale jen bisexuálka
Body: 4
<reagovat 
 P.i.k.o (Občasný) - 1.7.2003 > Lian> Lian vzdy rada poradi .o)), nicmene bisexualita neexistuje
<reagovat 
 Lian (Občasný) - 1.7.2003 > P.i.k.o> Proč myslíš že ne? To je zas Tvůj osobní názor. Znám lidi, který jsou bisexuální, tj. měli styk s muži i ženami, bez problémů. Jak tomu teda říkáš????
<reagovat 
 P.i.k.o (Občasný) - 1.7.2003 > Lian> Ja se nehadam. Domnivam se, ze se jedna jen o nerozhodnuti k jake sexualite patri. Neni to zrovna dobry pocit, zit cely svuj dosavadni zivot mezi hetero a zjistit, ze Te to pritahuje kestejnemu pohlavi. Spousta homosexualu spi s holkama, ale jen z toho duvodu, ze se boji predpojatosti spolecnosti...( viz. vcerejsi tele tele - nahodou jsem to videl, kdyz jsem myl nadobi )
<reagovat 
Lian (Občasný) - 1.7.2003 > Dobře, ale u žen to je jiný. Je spousta holek, který to zkusej jen aby to zkusily. Ale jsou i takový, který potřebujou chlapa, jak pro život tak i na sex, ale občas si musej odskočit i na ženskou, protože je to k nim taky táhne. A za tím si stojím, i když nemluvím z vlastní  zkušenosti :-) TELE jsem neviděla, škoda. Nějak ho nestíhám, asi si ho začnu nahrávat :-))
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 1.7.2003 >

Zdá se mi, že hážeš všechny čtenáře do jednoho pytle, alespoň svým stylem vyjadřujování v závěru... Nebo se dohaduješ spíš sama se sebou?

Já tě rozhodně nezatracuju, miluj si, koho chceš .

Příspěvek mě po literární stránce moc nebere, takový spíš "slohovkoidní" styl


Body: 2
<reagovat 
Pierre Bosquet (Občasný) - 1.7.2003 > lezbicka laska se to jmenuje proto, ze je to laska mezi dvema zenami...co na tom, me to hanlivy ani diskriminujici neprijde...rekl bych ze dneska je to vsem uplne fuk, jestli se dve holky libaj na ulici, drzi se za ruce apod. "chcete nas uvrhnout"...atd. a kdo vas chce uvrhnout ? :) prijde mi to vyhnany do extremu ke skode veci
Body: 2
<reagovat 
MZF (Občasný) - 2.7.2003 > Text nijak nenadchne svým stylem, ale psíše kontroverzním tématem.
Celkově mi však připadá slabší.
Body: 2
<reagovat 
čtenář Hanika - 2.7.2003 > Díky za kritiku. Tohle je jenom slohovka nic víc, žádný moje city na papíru.... to bych musela psát o mé lásce k nějakýmu klukovi :))
<reagovat 
j'en ai marre (Občasný) - 12.7.2003 > Tak já teda nemám rád tenhle druh úvah, nevím jakou to má hodnotu pro čtenáře. Pro tebe to hodnotu má, podělíš se (nebo: vypustíš) svůj problém do světa, no proč ne. Ale nechtěj po mě, abych to bral jako slohovku, úvahu. Tolik stránka "formální".

Pokud jde o tvou orientaci, pak si prosím nenech namluvit, že je to nenormální a nepřirozené (jak o tom rád takto mluví Toono).
Je to tvá osobní záležitost (já sám bych svoji sexualitu na totemu neventiloval, ale to je otázka vkusu). Pokud jde o mne, já podporuji vše co učiní "nenormální" štastnými. Ješte jsem neviděl žádný rozumný argument proti homosexualitě, reg. partnerství, který by obstál. Držím palce, ať potkáváš fajn lidi a ať z toho (zbytečně) nemáš trauma. Měj se.
Body: 1
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 12.12.2003 >

Mně ten text přijde velmi dobrej, nechápu, proč bych na něm měl hledat nějaký šmouhy.

Tyhle věci jsou poměrně těžký k řešení a radit se o nich s každým nejde. Ale třeba jsi narazila na někoho, nebo narazíš, kdo ti zvedne náladu a sebevědomí.


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter