Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 18.4.
Valérie
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Květ bodláku
Autor: Ol. (Občasný) - publikováno 29.6.2003 (23:18:30)

Hraji si s bodlákem,

zelený obzor ztrácí se

ve vlnách skály.

Jsi mrtvý jak měsíc.

A slunce líbá okenní tabule,

paprsek pálí slepce v očích,

slza padá do sklenice vína,

ďábel opíjí školáka absintem

a všichni hulí trávu.

Svoboda spí za mříží,

duše blednou strachem,

mám studené ruce,

co dotýkat se chtějí západu.

Chci vidět lásku,

ne myslet, že ji vidím.

A modré nebe na oblázku

se zrcadlí v mém srdci.

Slunce svítí

a bodlák kvete.



Poznámky k tomuto příspěvku
Dommi (Občasný) - 29.6.2003 > docela líbí, ten konec je slabší...
Body: 3
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 30.6.2003 > nejsem si jistá, co říct, tak snad radši příště... :o)
<reagovat 
kaulik (Občasný) - 30.6.2003 > taky dobrý ...
Body: 5
<reagovat 
Naty (Stálý,Redaktor) - 1.7.2003 > Minimálně dvě námětové roviny, ale jen tak jakoby napřeskáčku pomíchané. Výraz není ani jednotný ani záměrně diferencovaný. I když se s vyjádřeným pocitem nemohu ztotožnit, chápu o čem to je, ale působí to na mě rozporuplně.
<reagovat 
 Ol. (Občasný) - 2.7.2003 > Naty> Psáno pod vlivem současné skotské poezie.
Jsou to myšlenky jednoho hodně krátkého okamžiku, takže rozháranost je tu s jakousi samozřejmostí.
Co myslíš přesně tou rozporuplností?

<reagovat 
Naty (Stálý,Redaktor) - 2.7.2003 > Měla jsem tím na mysli to, že od začátku až po "Jsi mrtvý jak měsíc" včetně, a poslední řádky od "Chci vidět lásku" působí dojmem čistě intimního pocitu, tedy vztahu k někomu blízkému. A naopak, ta partie mezi tím jakoby vypovídala o vztahu k společnosti vůbec. Tím, že prostřední část v nijak neohaničené posloupnosti rozděluje ty dvě výše zmíněné části intimní, vyvolává to, podle mého názoru pocit chaotičnosti. Není tam ani náznak, který by obě polohy významově spojoval, ani tam není jejich zřetelné rozlišení.
Nevím, jestli se vyjadřuji srozumitelně, ale asi tohle jsem měla na mysli, když jsem napsala, že to na mě působí rozporuplně.
<reagovat 
 Ol. (Občasný) - 3.7.2003 > Naty> A co třeba podívat se na text jako na vlnu: vycházím ze svého prostředí - lidí kolem -, dostávám se logicky ke zobecnění - tzn. tendence člověka aplikovat své zkušenosti na celou společnost - a znovu návrat k sobě, k intimnímu?
Jinak už tě zcela chápu, díky.

<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter