Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Fotografie
 > Fotografie
 > Krajiny
 > Příroda
 > Zvířata
 > Makro
 > Zátiší
 > Portréty
 > Akty
 > Architektura
 > Experimenty
 > Fotodokumenty
 > Fotoreportáž
 > Cestopis
 > Sport
 > Abstrakce
 > Rodinné foto
 > Ostatní
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Žížala a její domov
Autor: Martin (Stálý,Redaktor) - publikováno 19.11.1999 (11:05:33), v časopise 19.11.1999

Kvantoví fyzikové se zabývají výzkumem mikročástic, tedy těch nejmenších částeček hmoty, z nichž se dle dnešních vědomostí hmota skládá. Mikročástice mají vlnovou povahu, tedy chovají se podobně, jako energie, nehmotná součást světa.
Albert Einstein dokonce v Obecné teorii relativity poukazuje na tu skutečnost, že prostor, čas i hmotnost jsou něco, co je relativní, tedy něco, co sice chápeme že nějak je, ale ve skutečnosti to zas tak být nemusí. Tak například řidič kamionu vůči mne stárne pomaleji, než-li já, protože se vůči mne pohybuje jistou rychlostí v autě. Z toho plyne, že mnoho věci na světě pochopit můžeme, ale také mnoho věcí pochopit nemůžeme, jako například výše uvedeného řidiče v kamionu. Zkuste vysvětlit rybě pobyt na souši, nepochopí vás, celý život žije ve vodě. Čas vnímáme zkrátka proto, že v našich hlavách je. Je tedy nesmyslně ptát se, co bylo před začátkem světa … když nemusel být čas. Svět je zkrátka naprosto dokonale geniálně zkonstruován a my jen můžeme jít v tichém závěsu za ním a bádat a bádat.
Z relativnosti těchto skutečností jsem si již mnohokrát položil otázku : Co by se stalo, kdyby se veškerá hmota i svět rozpustily ? Byli bychom či ne ? Mohu říci ano, někdo, kdo je materiálněji založen, může říci ne a přít se přesto nemůžeme, našimi pokusy to prostě prokázat nelze. Jak by ryba ve vodě dokázala, že existuje sucho ? Teď si ale představte jedince, jehož délka našeho života je neomezená, který žije věčně. Narodí se a začne pracovat. Postaví dům, oseje každým rokem pole … a za nějaký čas ten dům zas spadne, pole zarostou a tak vše může znovu a znovu opakovat. Všechno co dělá jako by se za čas rozplynulo. Za několik století by si asi řekl, pořád něco dělám, bych něco dokazoval a co mi zbylo ? Snad jen ty nehmotné hezké chvíle, vzpomínky na chvíle s někým prožité, chvíle potěšení z toho, že potěšil jiného ...
Proč to ale povídám zrovna u fotografie dešťovky. Tak jsem si říkal, když jsem ji pomocí mezikroužků Zenitem vyfotil, jak pěkné fotky lze udělat na kusu trávníku. Na první pohled to byl jen zelený trávník. Když jste se ale sklonili níže, byl plný dalšího hmyzu, byl to další svět, nad jehož fotografiemi byste strávili den do západu slunce či do konce filmu. Ta žížala, která vrtá skuliny v zemi, mimo to, že ji provzdušňuje, neví asi nic o Einsteinovi, kvantové fyzice … má ale jistě také svůj smysl života … o tom však mlčí …



Poznámky k tomuto příspěvku
Dusan (Občasný,Správce) - 10.3.2000 >
Body: 3
<reagovat 
slide (Občasný) - 2.9.2000 >
Body: 3
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý,Redaktor)   Zařazeno v Galerii   Nepublikovat mimo Totem.cz  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter