Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 24.4.
Jiří
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Absolventi třeste se
Autor: Tina (Občasný) - publikováno 21.7.2003 (15:48:11)

                             Absolventi třeste se!

Sociální problém

Nezaměstnanost je problém, postihující celou ekonomiku v České republice. Nejvíce nezaměstnaných je v moravskoslezském kraji, a to 14,5 procenta a nejvíc v okrese Karviná. Příčina je jasná - městské aglomerace díky firmám a turistickému ruchu poskytují větší pracovní příležitosti než zemědělské a průmyslové oblasti. Negativní jev nezaměstnanosti je znatelný - dochází k mrhání zdroji a důchody lidí jsou nízké. Nezaměstnanost tak zatěžuje rodinné rozpočty a ovlivňuje nepříznivě chování lidí.

 

Nevalná situace na pracovních úřadech

Počet volných míst, který se eviduje v celé České republice je 43000. Na jedno volné pracovní místo v současné době připadá v průměru 11,6 uchazečů. Na pracovních úřadech k 30.6.2003 bylo zaznamenáno 501 000 uchazečů z toho 10,2 procenta absolventů škol. Absolventi škol patří do rizikové skupiny, která má problémy s hledáním zaměstnání. Nedostatek praxe a zkušeností brání mladým lidem získat výhodné místo a firmy většinou mladé lidi neradi přijímají. Na druhou stranu mládí může být u některých pracovních pozic výhodou, ale těch je podstatně méně.

 

 

Zastavení výplat dávek

Zastavení výplat dávek v nezaměstnanosti absolventům škol bez praxe by měla být nejvýraznější změnou v zákoně o zaměstnanosti, jehož novela by měla vstoupit v platnost již v první polovině roku 2004. Peníze, které stát na dávkách pro absolventy škol ušetří, budou podle ministerstva práce a sociálních věcí použity na dotování rekvalifikačních kurzů. Na dávky v nezaměstnanosti neztratí nárok absolventi, kteří při studiu odpracovali nejméně 12 měsíců na hlavní nebo vedlejší pracovní poměr. Práce na dohodu o provedení práce nebudou úřady práce brát v úvahu.

 

Odpracovat 12 měsíců nebo nic

Je téměř nemožné najít si při studiu vedlejší nebo hlavní poměr. Největším problémem je čas, který studenti musí dělit mezi školu a zaměstnání. Proto většina studentů řeší své finanční problémy formou nárazových brigád nejlépe s okamžitou výplatou. Není tedy moc pravděpodobné, že si student podobnou práci sežene. Absolvent, který tedy skončí školu a neprokáže se na pracovním úřadě žádným z poměrů, bude do té doby než si najde

zaměstnání bez nároku na peníze.

 

 

Rozum do hrsti

Pan ministr Škromach si od zákona slibuje pokles míry nezaměstnanosti. Otázkou ale jestli opravdu k tomu dojde. K červnu 20003 bylo evidováno 50,9 tisíce absolventů. Co bude dělat polovina nebo čtvrtina z nich, která si nesežene doklad o hlavním nebo vedlejším poměru? Už vidím čerstvého maturanta, který po absolvování několika neúspěšných pohovorů pokluše plný naděje na pracovní úřad. Nejenom, že nabídka na pracovních úřadech jej asi neoslní, ještě ke všemu se dozví, že do té doby než si nenajde práci nedostane od státu ani korunu. Je to fér? Mladý člověk, který vyjde ze školy má ještě svůj život postavený z domečku z velmi vysokých karet. Možná je nejjednodušší mu jej rovnou zbourat.

 

 

 

 

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Lian (Občasný) - 21.7.2003 > Počkej, to jako že nebude podpora v nezaměstnanosti? Asi by to mělo být v reportáži...hádám......napsáno dobře, zajímavý čísla....zrovna si hledám práci, takže to bylo dost k věci
Body: 5
<reagovat 
MZF (Občasný) - 21.7.2003 > "K červnu 20003..." - super překlep

Načetl jsem toho v novinách o tomto tématu mnoho. Asi také proto mne tvá zpočátku-próza-poté-úvaha až zas tak nezaujala.

Je to jen vypsání několika faktů s naznačením vlastních názorů.
Body: 3
<reagovat 
Pierre Bosquet (Občasný) - 22.7.2003 >

viz. MZF fakta si clovek muze precist v novinach...navic je to pohled jednostranny a zaujaty (zda se)...urcite to ma kazdy tezke...ja teda nikdy problemy nemel, prestoze jsem si zamestnani hledal bez jakehokoliv specializovaneho vzdelani...no mozna je to tim, ze ziju v mestske aglomeraci :)

ty rekvalifikacni kurzy uz nekde bezi a zajem je o ne velky, mozna ne vsichni maji svuj domecek snu postaveny z prilis velkych karet...ja nastoupil na misto, kde jsem se hrabal v zaprasenejch drobnejch z parkovacich automatu, pracoval jsem chvili i jako delnik v jedny fabrice a tam ze me pak udelali programatora :)))...dneska uz jsem uplne jinde :))...troska trpelivosti a soudnosti taky neuskodi...na pracak se doufam nikdy nedostanu, radsi pujdu makat do dilny a prubezne si hledat jine zamestnani, nez abych plakal na tim, jak je socialni system v nasem state nespravedlivy a jak zamerne a skodolibe bori nase domecky z karet

praxe taky neni vzdycky nutna...da se vyuzit taktiky nekterych spolecnosti, kde se radi zbavuji zabehlych zamestnancu, jejichz plat uz se vysplhal neprijemne vysoko a nabiraji mlade, cerstve absoloventy skol, kteri jsou min platove narocni a navic plni elanu a touhy dokazat svetu, co v nich je :)))

preju hodne stesti vsem nestastnym absoloventum!


<reagovat 
Tina (Občasný) - 30.7.2003 > Děkuji za připomínky.MZF- Pravda je, že jsem se nechala ke konci trochu ztrhnout, což do článku nepatří.

Lian- podpora v nezaměstnanosti samozřejmě bude ale ne pro absolventy většinou středních škol, který jak jsem napsala nemají absolvovaných 12 měsíců pracovního poměru. Jinak by ty podmínky měly zůstat stejné.

peetea - mrzí mě, že máš pocit, že nad něčím brečím. Já se jenom snažím poukázat na věci, které podle mého nejsou správné. Co se týče sociálního systému v České republice jsou asi i horší ...
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter