Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 24.4.
Jiří
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Ona
Autor: Cat (Občasný) - publikováno 23.7.2003 (21:58:39)
 

Ona    

 

 

             Probudila se sama v neskutečně malém pokoji. Nevěděla, jak dlouho tu již může být a bylo jí to jedno, dávno zapomněla, co bylo před tím, než sem přišla a vlastně ani nevěděla, jak se sem dostala. Zvykla si potkávat lidi s prázdným výrazem a pravděpodobně i se stejně prázdným srdcem a duší, zvykla si na každodenní prohlídky dozorců a každodenní potupná vyšetření, přestala to vnímat. Postupně se stala částí tohohle zatraceného propadliště času. Její tvář splývala se sterilně bílými stěnami sanatoria, její vlasy, dříve barvy havraních křídel, byly teď bez lesku, bez známek života.

 

Vstala a proběhla chodbou až ke společenské místnosti, aby pozdravila přítelkyni, apaticky vyhlížející dívku sedící v rohu pokoje. Usmály se na sebe a druhá žena jí mlčky podala papír s obálkou. Vrátila se do svého pokoje, posadila se na postel, na obálku napsala číslo 3628 a její zmatené písmo se rozuteklo po bílem listu…

            Doktor Roberts seděl u svého stolu, probíral se již snad posté spisy dříve tak krásné dívky.

 

Přivezli ji sem před pěti lety, v bezvědomí a v kritickém stavu. Zamiloval se do ní na první pohled, první měsíce k ní nepouštěl nikoho jiného, mluvil na ni, i když si nebyl jist, zda mu rozumí. Celé dny byla ve svém pokoji a psala dopisy nikomu písmem, které nikdo z personálu dříve neviděl. Když dopsala pečlivě ho srovnala k ostatním a buď začala psát nový a nebo odešla za schizofreničkou z pokoje 26. Dvěma baleními prášků na spaní smíchaných ještě s nějakýma antibiotikama a spoustou dalších pilulek by patrně nepřežil ani dospělý pořádně odolný chlap. Věnoval jí všechen svůj volný čas, často v klinice i přespával, ale mozkovou kůru měla natolik zničenou, že pravděpodobně nebyla schopná rozeznat, zda je to jeden a ten samý člověk, kdo denně přicházel a tolikrát zůstával v pokoji i přes noci. Dokázala vyslovit jen několik běžných slov jako poděkování a pozdravy, úsměv na její tváři byl vidět snad jen ve spánku. Kdyby tak věděl, o čem se jí může zdát, co ji dělá šťastnou...

 

Zavřel své desky a prošel úzkou chodbou k pokoji 17, lehce zaťukal, otevřel  a usmál se na dívku píšící dopis. „Dobrý den slečno, jsem Váš dotor, Ted Robertson, jak se daří?“



Poznámky k tomuto příspěvku
Cat (Občasný) - 23.7.2003 > omlouvam se za docela casto neexistujici hacky a carky,nepsala jsem to na svym pocitaci a tady zrovna moc nefunguje ceska klavesnice...
<reagovat 
Lian (Občasný) - 24.7.2003 > Hm....no, je to moc krátký, obehraný..nějak to rozvést, nějaká zápletka, vysvětlení proč a tak.......
Body: 3
<reagovat 
Pierre Bosquet (Občasný) - 24.7.2003 > viz. Lian...tohle se neda hodnotit...neni co :)...trosku cervena k...stylisticky to neni zas az tak spatny
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 24.7.2003 > doplnila jsem interpunkci :o))

chybí ti tam nějaké čárečky v souvětích...

větu Dvěma baleními prášků na spaní smíchaných ještě s nějakýma antibiotikama a spoustou dalších pilulek by patrně nepřežil ani dospělý pořádně odolný chlap jsem nepochopila, asi ti tam vypadlo nějaké slovíčko... kromě toho všude používáš spisovnou češtinou, a nejdnou nespisovný tvar s nějakýma antibiotikama - to na mě působí rušivě, neobratně

téma je skutečně poněkud z červěné knihovny, na druhou stranu jsou tam některé dobře vystižené drobné detaily z prostředí léčebny :o))
Body: 2
<reagovat 
MZF (Občasný) - 24.7.2003 > Napsané to není špatně. Pravda je, že téma je hodně sentimentální (ne už tak text).

První půlka je o poznání lepší než druhá, v které vysvětluješ, jak o ni doktor pečoval. To mi přijde víc než přitažené za vlasy.
Body: 3
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter