Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 24.4.
Jiří
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Vrátím se? z kolekce povídky
Autor: (SPIKEM) . . . M.M. (Občasný) - publikováno 6.8.2003 (08:55:35)

VRÁTÍM SE?

 

Setmělo se. V salonu, kam se všichni čtyři odebrali, aby si vypili šálek kávy, se dosud nesvítilo. Koutek, jemuž hostitelka říkala „můj útulek“, tonul v hluboké tmě. Dvě ženy a dva muži, kteří seděli v „útulku“, tvořili velmi důvěrný, přátelský kroužek. . . .

 

 . . . „Cvak“, knoflík u televizoru vyletěl rukou zmocněnce do obvyklé polohy „vypnuto“. Místo partičky „čtyř“ zbylo jen černo ohraničené čímsi, co dohromady tvořilo důmyslný přístroj, důvěrně známý jako televizor. Človíček, pán této prokleté bedny, se zastavil kousek od televize. S nohou nakročenou k dalšímu pochodu najednou strnul jako přimrazen. Příval myšlenek mu zablokoval svaly a oči nasměroval kamsi do mrtvého bodu prázdného pohledu. T-mail*, který mu právě přišel, začal působit v míře okolností na jeho fyzickou stavbu. Kila tuku, která se ještě před chvílí líně přehupovala na křesle a zajišťovala si další růst, zatím ještě nezpracovanou potravou, ale za to nadmíru kalorickou. Nohy, které sotva udržely tento monstrózní výtvor tehdejší doby, a ruce, plechovka od piva v nich vypadala jako něco, co velmi nepravděpodobně udrží stálý tvar na příštích několik předpokládaných minut. Na posledním místě by se dala zmínit hlava. Vůči tomu ostatnímu, monstróznímu kolosu tuku, byla jako špendlíková hlavička zapíchnutá do jablečné dužniny, u které se dalo těžce předpokládat, na kterém místě se objeví příští ráno po noci strávené v rouše nejistoty. Nejistota i fyzická podoba jemu tak důvěrně známá se účinky cizího rozumu postupně tvarovala. Když se po několika minutách probral z transu s hlavou plnou nových povinností, jeho duše se po několika vteřinách úporného bádání objevila v těle mladého muže. Tento muž měl sportovní postavu, výšku pozitivní a pohled gentlemana. Zastával práci tajného agenta a vždy, když ho nasazovali do služby, udělali z  něj postavu dle svých představ. I když byl kdekoli a oni ho potřebovali, najednou z něj udělali nového člověka s novou identitou, ale kdo zvládne přetvořit i vědomí? Dokončil svůj dříve načatý krok a pokračoval dalšími přes pokoj, který byl přeplněn vším možným, jen ne věcmi, které by i jen ve vzpomínce připomínaly nábytek, kromě jednoho zmíněného křesla a televize. Papíry od různých potravin, plechovky od piva a další odpadky zahalovaly celou podlahu. Došel do kuchyně, kde bylo nádobí všude možně, jen ne v kredenci. Bylo nechutně přilepené do sebe. Posledním pokojem, kterým prošel, byla možná někdy v minulosti ložnice. S námahou otevřel nenápadné dveře, které byly zastlány různým svinčíkem. V tajné místnosti skryté těmito dveřmi měl pracovní oblečení. Ve skříních byly do komínků složené košile a obleky byly na ramínkách pověšeny vzorně vedle sebe. Boty naleštěny a kaničky srovnané do jedné lajny. Oblékl své dočasné tělo do slušivého oblečení a nageloval své černé vlasy. Připravil vše potřebné na nový případ a . . .

 

 . . . dveře za ním zaklaply a tím začala další část jeho dvojího života. Na rtech mu vyvstala otázka: „VRÁTÍM SE?“

 

*)pzn. autora: T-mail = telepatický mail, tedy telepatické psaní.



Poznámky k tomuto příspěvku
Lian (Občasný) - 6.8.2003 >

No, moc to nechápu......on se teda nevtělil, nevlezl svojí myslí, do někoho jinýho, jemu se změnila postava, tělesná konstrukce??? Hm....to mi moc nesedí, už to nepůsobní tak věrohodně...ten popis se mi špatně četl, takovej moc složitej, ale to je asi moje chyba

Bude pokračování? Tohle je dost krátký, ale  zajímavý....


Body: 5
<reagovat 
like.woodoo (Občasný) - 6.8.2003 > ¨tlesk tlesk
Body: 5
<reagovat 
Pierre Bosquet (Občasný) - 6.8.2003 > dobry...taky bych cekal, ze to bude nejak pokracovat...kdo a jak a proc meni jeho telesnou schranku ?  a vubec to vic rozpitvat :)...pro me je to trochu malo
Body: 4
<reagovat 
LIPIKO (Občasný) - 6.8.2003 > M M etrix       ?
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 7.8.2003 > Mr. Smith? a co jako? proč, kdo, jaký je smysl té televiza na začátku, kdo a kam by se měl vracet...
Body: 2
<reagovat 
Felipe (Občasný) - 7.8.2003 > Matrix vykradl Neuromancera, Neuromancer vykradl Nova Express od Burroughse, Burroughs to tak prostě měl, tohle to tak prostě nemá. Soráč.
<reagovat 
Kapucín (Občasný) - 7.8.2003 > četla jsem to dvakrát a poctivě, ale je mi líto - prostě nechápu
<reagovat 
cirrat (Občasný) - 8.8.2003 > SMíšené pocity. Tak se aspoň usměju...
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter