Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 24.4.
Jiří
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Co je mystický channeling
Autor: romann (Občasný) - publikováno 30.10.2000 (09:01:38), v časopise 30.10.2000
Co je mystický channeling

"...Vstup do prostředí, které je od základu nové, se nemůže obejít bez vnitřních hrůz proměny..."
Pierre Teihard de Chardin

Channeling je telepatická komunikace s vyššími duchovními silami tj. nadvědomím (intuicí) a vyššími duchy tvořícími hierarchický systém od člověka až k Absolutnu. Je starý jako lidstvo samo. Prováděli ho šamané, proroci a zasvěcenci. O jeho výzkum se zasloužili vědci zkoumající spiritistické jevy v druhé polovině 19. stol. (Flammarion, Kardec). Dr.Kautz ho zkoumal v Centru pro aplikovanou intuici v San Francisku a je autorem několika monografií. Prokázal, že média dávají informace, která nikdy neměla a ani je nemohla zjistit běžnými prostředky. Využívají ho i kartářky a jasnovidci.
Duchovně zaměřený channeling je vzhledem k E. Caycemu a knihám mnoha dalších autorů také dosti známý. Umožňuje pochopit zákony duchovního vývoje, roli božských sil ve Stvoření a pochopit, k jakému poznání nás chce konkrétní událost přivést. V literatuře se někdy označuje jako „nová duchovnost". Je však stále zaměřen spíše na informace.
Mystika a její meditace je poznávání Tajemství Stvoření rozšířením vnímáni o vyšší části osobnosti. Není ničím exotickým ani fantastickým, ale silně urychleným vývojem osobnosti. Bez kvalitního denního osobního vedení ji nelze bez rizik provádět. Většina škol proto doporučuje vedení guruy. Pokud nejsou, je možné je najít v duchovním světě. Mystický channeling je proto od počátku zaměřen na odevzdání se božskému vedení při Cestě Domů, do Zdroje Všeho. Umí dokonale zjistit vůli Boha. Cesty duchovního vývoje jsou Jím vedeny tak, aby byly průchodné a bezpečné. Ze slabého hlasu božské síly, nejprve vnímaného jen ve změněném stavu vědomí, se postupně stává rozhodující autorita ve vědomí zasvěcence. Jeho hlavním procesem jsou pravidelné návštěvy v božském světě, tj. mystické meditace, jež jsou chápány i jako psychoterapeutické operace. Není již tak rozšířený, vždy byl spíše ezoterický, i když podobné prvky má holotropní dýchání a vyšší stupeň autogenního tréninku. Známé jsou knihy sv.Terezy z Avily a Sanya Roman Duchovní růst - být svým vyšším Já. Transpersonální či hlubinná psychologie by ho zařadila do aplikované intuice.
Mystický channeling mohou provádět jen ti, kteří to mají v životním úkolu. Vyžaduje, aby byl absolutní prioritou. Nabízí velmi kvalitní a intenzivní, avšak po všech stránkách náročnou a dlouhodobou mystickou cestu vedenou, která spotřebuje obrovské množství času i energie. Hlavním počátečním motivem by měla být vůle porozumět Životu, dokonalosti ve všesměrovém Poznání a všech jeho souvislostí. Poznat jemnější, hlubší a vnímavější životní styl, obsahující více pravé lásky, moudrosti a harmonie. Přijmout vše jak je i sebe, ale to neznamená stagnaci ani realizaci nějaké představy.
Zasvěcenec poznává, že mystika není usilování o prázdnotu, ale Věčná Plnost Tvorby. Jeho duchovní vývoj by měl být podobný malému dítěti, které je vedeno intuicí a s radostí postupně poznává Věčnou Všemohoucnost Tvoření. Vše je vůle Absolutna, nemá nic kritizovat. Život je soubor zkoušek a je třeba jednat z nadhledu s dokonalým poznáním spleti souvislostí.
Podle zkušeností mystického channelingu není takovým problémem navštívit božský svět, dokonce i nirvánu, ale přijmout Boha i duchovní zážitek v jeho Jinakosti a odevzdat se Mu bez zbytečných stresů. Je to totiž konec mnoha představ. Pro myšlení a emoce je těžké přijmout pouze okrajové místo po boku božských sil.
Mystický channeling je samostatný a svébytný, nezávislý na jakékoliv ideologii. Odpovídá Budhovým i Kristovým slovům - Nehledejte tam, ani tam, Pravda (království boží) je ve vás. V mnohém se však odlišuje od klasického duchovního přístupu. Poznává, že není jen jedna cesta ani jeden konečný cíl, ve Stvoření je nekonečná mnohost. Všechny individuality v Něm procházejí postupným sebepoznáváním, hledají Cestu zpět k Němu.
Má blízko k prorokům a ezoterickým zasvěcencům. Má podobné cesty jako křesťanská mystika sv.Terezy z Avily a kvakeři. Obsahuje mystérium smrti hříchu a vzkříšení znovuzrozením z Ducha. Zasvěcenec může s apoštolem Pavlem říci, „Živ jsem to již ne já, živ jest ve mě Kristus.“
Křesťané v něm mohou pracovat s božskými silami Krista, později dokonce i s Ním a Duchem Svatým, budhisté se silami Budhy a příznivci New Age se zvláštními Zdroji, které vytváří pro každého jedince optimální program duchovní výchovy.
Výchovu a informace dávají božské síly každému podle jeho schopností a svého uvážení. Proces umožňuje otevřít se a s pomocí božských sil postupně správně poskládat svoji psychiku. Naučit se zapadnout sami do sebe a do světa. Využívá obrovských možností změněných stavů vědomí, které otevírají pootevřenou bránu mikrokosmu nevědomí.
Je to interdisciplinární obor, souvisí i s filozofií Sebepoznání Absolutna. Více než náboženství je to psychoterapeutická metoda řízená božskými silami, která odkrývá a rozmotává problém ega po problému, vrstvu po vrstvě. Čím více je zasvěcenec karmicky zatížen a čím méně je otevřen Bohu, tím je proces náročnější a delší. Není to ideologie ani víra, vše je založeno na osobní zkušenosti s božským. Má tak jistotu, že Bůh od něj není oddělen. Každý zasvěcenec dostává zvláštní výchovu přizpůsobenou jeho možnostem a schopnostem. Nepotřebuje ani hierarchii církve, protože nejvyšší autoritou je jeho vlastní božské Já. Nestačí znát desatero ani karmický význam dané situace, ale podle potřeby situace přesunout vědomí do svých božských částí a jednat z Jejich vůle. Každá část osobnosti pak provádí co má pro harmonii celku.
Proces začíná každodenní komunikací o teoretických a konkrétních duchovních otázkách jak porozumět lidským i božským motivům s jejich souvislostmi a jak harmonizovat vztahy uvnitř i navenek. Informace přicházejí také ve snech a událostech, na jejichž význam se také ptá. V náročné a často bolestivé terapeutické očistě temnými nocemi duše, jež obsahují zpovědi, regrese a progrese, musí ukončit vazby na disharmonické sklony, jež mu jsou v nich dočasně zesilovány. Čím více je očištěn, tím vyšší schopnosti dostává a kvalita jeho života postupně roste. Náročnost výchovy se postupně zvyšuje.
Duchovní vývoj pak pokračuje mystickými operacemi, kde božské síly oživují latentní schopnosti vnímání. Pokud mu otevřou svatební místnost, následují hluboké zážitky hrdé vznešenosti BYTÍ při vstupu do rozšířeného božského hyperprostoru vědomí jeho vyšších částí. Tyto meditace mají velký informační, psychoterapeutický i transformační význam.
Postupně mu božské síly odhalují Tajemství Věčného Stvoření o kterém píše apoštol Jan v 16.12. V Jejich ohromující tvořivosti vidí vůli po sebevyjádření a odhalování ještě vyšší Dokonalosti, Harmonii a Lásky. Zasvěcenec poznává Věčné Stvoření Absolutního Boha, jež je Jeho symbolem, živým obrazem. Prožívá extatické meditace, kde prolétává dimenzemi a vytváří si vztah ke své prapodstatě - střípku Absolutna, který hledá cesty jak naplnit svoji Dokonalost. Je Mu otevřen, stále vnímá Jeho Přítomnost a odevzdává Mu svou cestu, aniž přesně ví, co ho čeká. Pak vše, co přijde, je dobré. To je smíření se světem, s Bohem.
Učí se chápat řeč symbolů, které nás obklopují uvnitř i zevně. Poznává nutnost nehodnotit, nepopisovat ani nevysvětlovat si božské, jen s odevzdaností vnímat Jeho svět a pocity o kterých ví, že ani Ony nejsou definitivní, protože jsou ještě vyšší pocity vyšší dimenze.
Po dalších bolestivých transformačních procesech a meditačních terapiích se nadvědomí Já stále více prosazuje a postupně přicházejí Nové schopnosti vnímání a jednání. Ponořuje se do několika dimenzí současně a dostává ještě vyšší božské atributy.
Hlavním kritériem výběru zasvěcence, jež provádějí božské síly, je maximální přijetí božského, vůle a odvaha přijmout Ho takový jaký je i přes problémy duchovní výchovy. Dále je nutná převaha dobra, charakter, pravdivost a duchovní vyspělost. Překážkou je malá ochota zkoumat vlastní disharmonie, opustit stereotypy myšlení, přání i jednání a přijmout nové, neznámé vyšší schopnosti vnímání a jednání.
Mystika přináší kromě božských zážitků i bolestivé terapeutické procesy, protože je vlastně zkoncentrovaným životem. Bolí opouštět názory a představy ega i léčení odkrytých a zesílených problémů v temné noci duše. V meditacích vzniká destabilita z ohromení Věčnou a Nekonečnou Velikostí Boha i Stvoření, jež je zcela jiný než my a naše představy o Něm. Mnohé vědní obory však také poznávají jiný svět než je naše běžná zkušenost.
Ego se strachem a smutkem odmítá odevzdat své vedoucí postavení a stále vnímat pro něj ohromující svět. Únava je častá, rovněž zkoušky na různé zátěže i pokušení. Těžké je i období, než se jednotlivá vědomí poskládají do sebe a pracují jak je potřeba. Trpělivým přístupem se po čase problémy do značné míry zharmonizují. Mystická literatura tyto procesy také popisuje.
Intenzita procesu závisí na dohodě s božskými silami. Proces je plynulý s drobnými skoky úměrné intenzitě vývoje. Všechny procesy se několikrát opakují, až se zvládnou. Práce vyžaduje spolupráci ve skupince, kde je možná výměna zkušeností, zasvěcený pohled a vzájemná hlubinná psychoterapie. Zasvěcenci si také vzájemně dodávají odvahu.

Pozn. Kvakeři vznikli v 17.stol. v Anglii jako mystická křesťanská skupina. Neuznávali církevní hierarchii, obřady ani dogma o prvotním hříchu. Scházeli se v modlitebnách, kde čekali, až se jich zmocní Duch a začne skrz ně mluvit podobně jako učedníci Krista o letnicích. Říkalo se jim tak proto, že se při modlitbách vnitřně a vnějšně chvěli ohromeni Jeho Velikostí. V současné době je jich nejvíce v USA.

Klíčová slova: Channeling, mystika, psychoterapie, duchovnost, ezoterika, esoterika, osvícení, vzkříšení, nirvána

vyjde jako třetí vydání knihy Channeling autora r.palka@stk.cz


Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter