Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Hudba
 > Hudba
 > Profily
 > Recenze
 > Zajímavosti
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
PLACEBO : Black Market Music
Autor: Tomáš (Občasný) - publikováno 2.11.2000 (19:29:05), v časopise 3.11.2000


Londýnské trio Placebo
,
které zejména svou první bezejmennou deskou z roku 1996 překvapilo a potěšilo rockové posluchače, vydalo třetí desku s titulem 'Black Market Music'.
Možná si řeknete - další provařená deska z Anglie, kapela jednoho dvou hitů v rádiu, další komerční tahák na mladou generaci. Vysát peněženky studentíkům. Dát tam pár líbezných melodií, trochu ujetého frontmana, přidat drobek tajemnosti a mladí si to hned půjdou koupit… Pokud si to opravdu myslíte, tak dál už číst nemusíte. Možná máte pravdu a možná také pravdu nemáte. Já osobně se přikláním k variantě druhé.

Hlavním mozkem kapely je Brian Molko, který kapelu přivedl na svět, vtiskl kapele jakousi 'temnou image', a sám hraje na kytaru a zpívá. Na basovou kytaru hraje Švéd Stefan Olsdal a za bicí soupravou sedí Američan Steve Hewitt. Poznávacím znakem kapely Placebo je zpěvák Brian Molko, neboť jeho romanticko-utrápené hlasové zabarvení je prostě nepřeslechnutelné. První tři skladby z alba 'Black Market Music' jsou vyloženě hitové a méně složitější, právě v ten moment tvoří hlasový projev Molka ústřední melodie. Píseň 'Taste In Men' je zahalena do vln psychedelie, kterou známe kupříkladu z alb Sonic Youth. Jde o mírně ujetou skladbu na úvod celé desky, ale hitový potenciál jí upřít nelze. Druhá věc 'Days Before You Came' je položena na rychlém kytarovém riffu a vkusné hlasové melodii. Třetí skladba 'Special K' využívá ženského backgroundového zpěvu a velmi naléhavého refrénu, ve kterém se Molko položil do utrápené polohy svého hlasu.

Další skladby již tolik na první poslech jednoduché nejsou. Převládá temný kytarový rock, do kterého Placebo pokládají např. rapovou vložku 'Spite & Malice', nebo romanticky pomalé nálady 'Passive Aggressive' a 'Narcoleptic', anebo samplované pozadí ve skladbě 'Slave To The Wage', a třeba nervní kytarový riff u skladby 'Haemoglobin'. Můj osobní názor je, že Placebo patří k tomu nejlepšímu, co může britská kytarová scéna v tento okamžik nabídnout. Ovšem koho učarovala první deska svou přístupností a 'jednoduchostí', troufám si tvrdit, že toto album již pro něho nebude tolik zajímavé. Už druhá deska 'Without You I'm Nothing' se netěšila toliké přízně,
protože její hudební potenciál byl více na přemýšlení.
No, necháme se překvapit.

Tomáš Alexandr 8/10

 

Pár informací najdete také ZDE



Poznámky k tomuto příspěvku
Kajman (Občasný) - 21.10.2001 > Naprosto souhlasím, že Placebo jsou jednou ze zásadních kytarovek, když je má rád i David Bowie... Koncert byl fajn, ač jsem byl nadšen hlavně ze Sneaker Pimps, kteří mě mile překvapili, už jsem je, po odchodu zpěvačky, dávno odkecal, deska je dobrá, ale na koncertě to bylo o 100% lepší, ale zpět k Placebo, všechny desky jsou skvělé, ale teď mě dodatečně dost bere ta první, instrumentálky na konci je úžasná!!! Nová deska je též fajn, nedokážu je navzájem porovnat, všechny jsou skvělé, jen nesouhlasím s tvrzením mé drahé polovičky, že Molko je krásnej :o) Mě tedy prototyp krasavce nepřijde, ale je zvláštní, to jo, haha...
Body: 5
<reagovat 
Čtenář - 18.2.2001 >
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter