Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky Vasylyj z kolekce Postavy
Autor: stanislav (Občasný) - publikováno 12.9.2003 (07:34:20)
další>
 
 
Vasylyj měl sen. Zdálo se mu, že je velikým mužem.
 
 
Bohužel se probudil.
 
 
Znovu si, jako každý den, zopakoval svou oblíbenou průpovídku, aby se uklidnil:
 

 

Slova, jež říkám,

Jsou tak snadná k pochopení,

Tak snadná k provádění!

A přece není na světě nikdo,

Kdo by je dovedl chápat,

Kdo by je dovedl provádět.

 

 

Nepomohlo to. 

 

 

Co tak dnes budu dělat? Jít někam mezi lidi? To už tady bylo. To je nuda. Známe to. Chvilku bych do někoho ryl, on by se pak na mě, kdybych měl dobrý den, třeba i naštval. Tak dlouho bych ho otravoval, až by pochopil, že jsem ze všech největší řečník a hlava. Jenže pokaždé se to nepovede. Třeba by mě ignoroval. Nedejbože. Vasylyj se zakabonil.
 
 
Tak co tedy podniknu? Někomu zatelefonovat, třeba i víckrát za sebou? To není špatná zábava. Nemám ale telefon a běhat do budky kvůli své neodbytné potřebě otravovat lidi? Ne, to mi za to nestojí.
 
 
Že bych tedy zase, jako tehdy, zašel za sousedkou a řekl jí, že po ní pátrá policie? Že ji už po domě sháněli, zvonili všude? Nezaslouží si ta ženština nic jiného, jak ona jen sprostě nadává! Jenže tohle jsem už udělal a moc otravné to nebylo. Tak co kdybych sousedovi vyhodil pojistky? Hm, zamručel Vaska, jenže on by asi přišel, i když je to obyčejný prostoduchý hlupák, na to, jak to spravit. Tudy cesta nevede.
 
 
Už to mám! Vasylyj se podrbal na bradě a v poklopci. Proč jsem si jen pořizoval ten internet? Že si budu listovat ve virtuálnímm tisku? Ale houby! Stojí tady počítač a jako by na mě volal: Pojď, připoj se někam, Vasyku! Hezky se vetři do nějaké té debaty a pěkně zostra tam plácej nesmysly! Zpočátku přátelsky, a pak, pak trošičku zatlač na pilu, chvilku medově, potom řádnou dávku jedu. To zvládneš!
 
 
Vasylyj už už zapínal počítač, ale nezapnul. 
 
 
Proč zrovna dneska ťukat do klávesnice? Stejně to není úplně ono. Nevidím přitom toho druhého. Neslyším ho, jak se rozčiluje a hezky dopaluje. To pak nemá tu správnou šťávu.
 
 
No tak nic. Vasylyj se zamračil a unaveně zavzdychal. Nějak mi docházejí nápady. To je ale otrava, jsem poslední dobou nějak bez invence. Ach jo. Ach jo.
 
 

Tak co tedy? Vasylyj chvilku dumal. A co takhle toto? V šuplíku je hodně prášků, hezky je sním. Tak a ještě je zapít. No a už jen čekat. Ano, ano, ano, jsem konečně se sebou spokojen. Už to slyším, jak o mně říkají: To byl takový otrava, že otrávil i sám sebe. To bude krása. Je to takové dokonalé, takové čisté.

 

 

Jsem nejotravnější otrava po sluncem. To je ale nádherný pocit, řekl si Vasylyj, a znovu ulehl do postele. Čekal, kdy si pro něj přijde smrt.

 

 

Zdálo se mu o veliké, rozlehlé místnosti, uprostřed trůn a na něm on. Vasylyj, car. Jediný, kdo směl rozhodovat o životu a smrti všech poddaných.

 

 

Když se probudil řekl si:

 

 

Slova, jež říkám,

Jsou tak snadná k pochopení,

Tak snadná k provádění!

A přece není na světě nikdo,

Kdo by je dovedl chápat,

Kdo by je dovedl provádět.

 

 

Vasylyj se rozhlédl, ale nikoho neviděl. Nic neviděl. Pomalu i ta mlha kolem tmavla. Chtěl si zopakovat znovu svou průpovídku, ale už si ji nepamatoval. Dostal strach. Asi jsem něco pokazil, řekl si. Ale co? A pomalu se ztatila. Poslední otázka, která se Vasylyjovi prohnala hlavou. Zbylo jen černěčerno. 

 

 

 

undefined

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Monty (Občasný) - 12.9.2003 > Pozoruhodný týpek, tenhle Vaska.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 12.9.2003 > série "Postavy" je hodně o mých psychotických dalších já, sem tam se některá postava týká spíš někoho jiného, ovšem vždy je to ovlivněno tím, jak vystupuje v mém vidění světa co by tzv. fantazijní postava... pro zájemce o psychologii doporučuju o ambivalentních vztazích toto: http://jeronymklimes.webpark.cz/mojeprace/disertace.htm, ... a to první část - "reakce na ambivalentní objekt"
<reagovat 
sestra (Občasný) - 12.9.2003 > dobrá zábava je prý dávat si na netu inzeráty - můj známej třeba prodával výtahovou šachtu za odvoz :o)))
<reagovat 
Pierre Bosquet (Občasný) - 12.9.2003 > hjoj.. tenhle Vasylyj.. mi nekoho pripomina
Body: 5
<reagovat 
Bobísek (Občasný) - 12.9.2003 > Skvělý.
Body: 5
<reagovat 
Yfča (Občasný) - 12.9.2003 > Jó, Vaska...
Body: 5
<reagovat 
Lian (Občasný) - 12.9.2003 > Zvláštní.....ty tvrdý y znamenaj, že je natvrdlej?, páč se mi tam moc nelíběj, asi by ty měkký vypadaly líp. Jen se ptám....... jináč nevím.....možná později.....
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 12.9.2003 > Lian> ty ypsilóni jsou tam z džouku, taková taškařice, no...  mám trošku nevyvedený smysl pro "nehumor"... no... 
<reagovat 
 Lian (Občasný) - 12.9.2003 > stanislav> Každej sme nějakej, já mám zas vražednej ironickej humor, málokdo ho snese
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 12.9.2003 > No je to skvělé.
Body: 5
<reagovat 
Luk Malér (Občasný) - 12.9.2003 > Jestliže se otrava otráví, otrapa se otrápí? Už přastaň s Lyrykovinama
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 12.9.2003 > Luk Malér> no jo, no jo, ale když ono to je tak roztomilé téma, ale zkusím se opanovat...
<reagovat 
 delikt (Občasný) - 12.9.2003 > Luk Malér> !!! otrapa se otrápí!!! jojojo!!!!!
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 12.9.2003 > Delight> Luk je děsnej džoukr, mi zvedlá mý bolavý mandličky, že prej neshánim práci, já, kerej celej den četuje s firmama, aby ho vzali k sobě, aby dali vydělat, bych nezhynul se svou rodinou hlady, ech! Luk jeden vypečená!
<reagovat 
nin-ex (Občasný) - 12.9.2003 > to je jak nějaká zlá pohádka  (hele, had žere housátko)
Body: 5
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 12.9.2003 > nin-ex> 

já si myslim, že to je velmi optimistická pohádka, otrava se otráví, co lepšího může udělat?

myslim, že i Andersen by po tomhle temátku chňap...


<reagovat 
 delikt (Občasný) - 12.9.2003 > stanislav> 

..mi je náhodou otrava sympatickej, abys věděl, ty jeden.. zelenej!!

... Vsevka byl lepci....


Body: 4
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 12.9.2003 > Delight> neni každej den posvícení, he he he... ho ho...
<reagovat 
HáDé! (Občasný) - 12.9.2003 >

Vasylyji! Dobdý! Tak se vhrni na to knihkupectví!!! Jestli se tam bude scházet taková

cháska jako tady ty noutbuci, tak tam bude sranda jak s Monty Pythonama (budu

tam nosit doma vypečený koláče - když nic, tak aspoň naturááálie!!!)


Body: 5
<reagovat 
pavson (Občasný) - 12.9.2003 > Vaska Prudič, nebyl to dobrý člověk.
Body: 4
<reagovat 
barlach (Občasný) - 13.9.2003 > Taková jedna malá vtipná ze života. Moc hezky se čte...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Kolben (Občasný) - 14.9.2003 >

Vasiš se asiňák nudil...taky sme házeli pytlíky s vodou z pater na lidi, naštěstí naše myšlenky tenkráte nebyly tak dokonalý, aby sme se votravovali navzájem. To by tě tu už asi neměl kdo prudit.

Teď sem se sem pár dní nedostal(po tom malém uličnictví [ mám v záloze jeden uvolněnej nevšední zážitek z nadrána]),ale už tě opět bedlivě sleduju svým ostřížím skleněným zrakem.


Body: 5
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 14.9.2003 > Kolben> 

taky bych se měl víc krotit, furt jen posezeníčka, popitíčka a noční ťukání do kláves, sem asi divnej či co...


<reagovat 
 delikt (Občasný) - 14.9.2003 > stanislav> my vsichni sme gogo, zelenej !!!
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 14.9.2003 > Delight> je čas přehodit ikonku? začínám mít svrbění v prstech, zelenej mi páčit, ale změna je život...
<reagovat 
 delikt (Občasný) - 14.9.2003 > stanislav> Ha! Cervenej! Anebo.. sakra, ja uz to chlastat nebudu !
<reagovat 
Kolben (Občasný) - 14.9.2003 > to záleží na tom, kterýho z těch TY myslíš  ? ? ?
<reagovat 
 delikt (Občasný) - 14.9.2003 > Kolben> ???!         ??? !?? !!!!!!
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
zpátky   
1 2 3 4 5 (6) 7 8 9 10 11 12 13 14 24 25 26 27 28 29
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter