Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky Pohádka o mnohomílových botách z kolekce Přiblíženci
Autor: barlach (Občasný) - publikováno 17.9.2003 (17:27:44)
další>
 

Michal Bärlach

 

Pohádka o mnohomílových botách

aneb

Přiblíženci IV.

 

 

Bylo nebylo, za devatero horami a devatero řekami, v zemi plné lásky a štěstí.

 

Všechno to začalo setkáním dvou malých lidí. On šel obezřetně od západu směrem na sever a musel projít středem. Ona kráčela rozvážným krokem dámy od východu na jih – a musela projít středem. Setkali se na náměstí malého městečka. Slunce svítilo, lehký podzimní vánek si pohrával s jejich dlouhými vlasy a zvonice právě oznamovala čtvrtou odpoledne. Dál snad nemusím opakovat slova z miliónů knih – setkání očí, zvolňující krok končící zastavením, lehký úsměv a tlukot srdce.

 

Ona     Jde se tudy směrem na jih?

 

On       Jdu na sever.

 

Ona     A?

 

On       Jistě i odtud se dá jít na jih.

 

Ona     Hledám nejkratší cestu.

 

On       Máte buzolu?

 

Ona     Ne.

 

On       Ani já ne.

 

            Mluvili dlouho. Chvíli se smáli a chvíli plakali. Padla noc, přišlo ráno, spadlo listí, napadl sníh, zavoněla louka za náměstím, přehnala se letní bouřka a listí začalo žloutnout.

 

Ona     Tak myslíte, že se odtud dá jít na jih?

 

On       Určitě, ale nejkratší cesta, to Vám nikdo nepotvrdí.

 

Ona     Proč jdete na sever?

 

On       Proč vy na jih?

 

Ona     Ptala jsem se první.

 

On       Nevím.

 

Ona     Taky ne.

 

            Mlčeli chvíli. Setmělo se.

 

Ona     Tak nashle.

 

On       Nashle.

 

Ona     Půjdete někdy zpět?

 

On       Proč?

 

Ona     Nevím, snad, že bychom to vzali tudy.

 

On       A potkali se?

 

Ona     Ano.

 

On       Nevím, třeba ano… Jestli trefím...

 

Ona     Aha, tak šťastnou cestu.

 

On       I Vám.

 

            A to je konec děti. Šli pak dlouho a jestli nezemřeli, jdou dodnes. Ona na jih a On na sever…

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
MZF (Občasný) - 17.9.2003 > Na nějakou obsáhlejší kritiku to není. Především je to příliš krátké, než aby se na tom dalo něco věcnějšího rozebrat.
Ten dialog není špatný, ale je příliš jedoduchý, nic nového, zajímavého jsem se nedozvěděl. A to je škoda. Takhle to působí pouze jako několik marných výkřiků.
Ani na mne nepadla žádná nálada, která by pravděpodobně z podobného textu vyzařovat.
Pro mě je to prostě jen obyčejný krátký dialog.
A ten konec je strašné klišé.
Body: 2
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 21.9.2003 >

tyhle věci nejdou říkat dlouze...

a kdyby se víc v nich hňahňalo, ničemu by to nepomohlo, přijde mi, že je to napsaný výstižně a vůbec...

líbí se mi, jak jsi to pojal...

 


Body: 5
<reagovat 
 barlach (Občasný) - 27.9.2003 > stanislav> Díky, mně to přišlo úsporné, ne krátké... A to byl účel... Díky.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
zpátky   
1 2 3 (4) 5 6
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter