Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Užirač demokracie a bezpečnosti –kolonka mezi prsty
Autor: ch-34 (Občasný) - publikováno 22.9.2003 (00:40:07)

Ráno jsem vyšel pozdravit svou oblíbenou trafikantku. Tak nějak jsem doufal, že bude žonglovat. Ale oči plameňáků byly jen vzorově srovnány do přihrádek. Naděje, že bych snad mohl nepozorovaně zapálit jednu cigaretu letící vzduchem, klesla někam k podlaze.

Koupil jsem si svých vlastních dvacet očí k plameňáku pomalu dohasínajícímu... Bylo smutné světlo, přes nebe byla popotažena roleta. V ní byla všita mřížka odměřující přesně místa pro mraky, slunce i blankyt, hvězdy.

Napadlo mě, že si do toho jednoho políčka lehnu já. Nevadilo, že nebylo co pít; vždycky stačilo být jen trochu blázen a dělat věci, o kterých se ti zdá; opíjí to jemně, a zanechává to stopy.

Jak řekla jedna básnířka, celá nebeská klenba je podpírána chameleónem, takže vlastně pravé nebe nevidíme; můžeme spatřit jen to, co nám dovolí. Ten chameleón může to nebe měnit; znáte to, zavřete oči a hned je nebe trochu jiný, když je otevřete...

Jenže toho nejvyššího umělce někdo svázal a převrátil na záda. Někdo ho vykuchal a kůži přesně nalajnoval...

Chtěl jsem do toho vložit trochu té anarchie, umění chaosu v sešikovaném roji světlušek. Mezi světluškami jsem byl svatý Jan a kolem mě hejno plameňáků kroužilo. Žongloval jsem lépe, jak sto trafikantů svázaných s poličkami... Než přijela policie.



Poznámky k tomuto příspěvku
stanislav (Občasný) - 22.9.2003 > tohle je moc pěknej text...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Lian (Občasný) - 22.9.2003 > Je to strašně malinký, nešlo by to zvětšit? Šlo, můžu to udělat, ale nechám to na Tobě.
<reagovat 
MZF (Občasný) - 22.9.2003 > Nic zajímavého jsem v tom neobjevil. Každopádně bych to nedával do fejetonů. Na nějakou obsáhlejší kritiku příliš krátké. A určitě bych to zvětšil.
Body: 2
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 22.9.2003 >

Já to udělala, tedy, zvětšila jsem to...

Text líbí, i když na fejeton je veeeelmi poetický... no, mně to nevadí


Body: 5
<reagovat 
ch-34 (Občasný) - 22.9.2003 > né, proč je to tak šíleně veliký!!!?
ale snad můžete uznat, že sem tam tam nějakej ten fejetonistický rys je, ne?
<reagovat 
 MZF (Občasný) - 22.9.2003 > ch-34> To ano, ale ten styl je mi obrovsky proti srsti. Celý text hrozně zpomaluje.
<reagovat 
 ch-34 (Občasný) - 24.9.2003 > MZF> tak to už se nedá nic dělat
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 23.9.2003 > Arial desítka, normální font... udělej si něco s televizí .o)))
<reagovat 
 ch-34 (Občasný) - 24.9.2003 > Kelly> mňo, to já nemám rád; radši menší
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 24.9.2003 > hlavně aby to nikdo nepřečetl, což?  mysli na naše unavené kontaktní čočky!
<reagovat 
ch-34 (Občasný) - 24.9.2003 > zase tak blbý oči nikdo nemá, Verdana je dobře čitelná
--konec
<reagovat 
g morr (Občasný) - 23.10.2003 > mně se zdá, že spíš než fejetonistickej rys je tam fejetonistickej chameleon Atlas
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter