Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Přátelství
Autor: Kačaba (Občasný) - publikováno 2.10.2003 (11:03:34)

Bylo jednou jedno malé kačátko. Bylo hrozně špinavé. Stará kachna se mu stále posmívala, že je ošklivé. Chlubila se, že ona je nejhezčí z celého houfu. Kačátko z toho bylo moc smutné. Navíc nemělo žádné kamarády, proto se je jednoho dne vydalo hledat.

 

Zastavilo se na břehu potoka, kde stála nádherná velká vrba. Když vrba viděla, že je kačátko smutné, tak se ho zeptala, co se mu stalo. Kačátko odpovědělo, že se mu všichni smějí a že s ním nechce nikdo kamarádit, protože je ošklivé a špinavé. Vrba se zamyslela a řekla, ať se umyje v potůčku. Kačátko ji poslechlo. Hned se změnilo v hezkou a čistou kachničku. Poděkovalo vrbě za radu a vracelo se domů, aby té nafoukané kachně ukázalo, že už je také hezké.

 

Když se vrátilo do houfu, všichni říkali: "Co to je za pěkné kačátko? Znáte ho někdo?" a nabízeli mu přátelství. Ale kačátko bylo zase smutné. Nechápalo, proč s ním nikdo nechtěl kamarádit v době, kdy bylo špinavé. Bylo přece pořád stejné jako dřív.



Poznámky k tomuto příspěvku
.......... (Občasný) - 2.10.2003 > už znám a znovu hodnotím zcela nejvýš:)
Body: 5
<reagovat 
guy (Občasný) - 2.10.2003 > Je to velice názorné - doufám, že jsi dostala jedničku! Akorát - jestli ta stará kachna byla máma toho kačátka, tak to byla docela pěkná sadistka! 
Body: 5
<reagovat 
 Yfča (Občasný) - 2.10.2003 > guy> Dostala za jedna.  Byla to jedna z mála jedniček, kteroužto coby dysgrafik a dyslektik vypotila...
<reagovat 
Yfča (Občasný) - 2.10.2003 > Kačabko, tohle se ti fakt povedlo.
Body: 5
<reagovat 
Lian (Občasný) - 2.10.2003 > To už tady bylo tolikrát......
<reagovat 
 Kačaba (Občasný) - 2.10.2003 > Lian> Co tady bylo tolikrát? Já jsem to sem ještě nikdy nedávala.
<reagovat 
 Lian (Občasný) - 2.10.2003 > Kačaba> Ne, Ty ne, ale je to světově  známá pohádka a jistě už byla zpracovaná i někým zde, chci říct, že je to obehrané téma a žádné nové pojetí ani zpracování......ale to je jen můj názor, tak si ze mě nic nedělej.
<reagovat 
 Yfča (Občasný) - 2.10.2003 > Lian> 

Ta Andersenova pohádka je o tom, jak se z ošklivého káčátka nakonec vyklube labuť...  Pokud si pamatuji, šlo kapku o něco kapku jiného.

Přihlédnu-li k tomu, že tohle Kačaba psala jako sloh na téma "Šaty dělají člověka" a navíc příhlédnu i k tomu, že je to moje dcera, tak se mi to fakt líbí.


<reagovat 
Lian (Občasný) - 2.10.2003 > V tom případě gratuluji a toho Upču bych si taky někdy ráda poslechla  BTW: mně tak nikdy nikdo Andersena nečetl, mám ten příběh prostě zarytý v podvědomí.
Body: 4
<reagovat 
 Yfča (Občasný) - 2.10.2003 > Lian> Upču jsem Kačabě naposledy vyprávěla asi před deseti lety, moc si to už nepamatuji...  Myslím ale, žes o nic nepřišla...
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 2.10.2003 > Líbí se mi to!
Body: 5
<reagovat 
MZF (Občasný) - 3.10.2003 > Takový už je holt život, respektive povrchní smýšlení lidí. Pěkné.
Body: 4
<reagovat 
Lumík! (Občasný) - 3.10.2003 > Líbí se mi to! 
Body: 5
<reagovat 
 Kačaba (Občasný) - 5.10.2003 > Lumík!> Dík.
<reagovat 
Ychtil (Občasný) - 5.10.2003 > Dobře, Kačabo!
Body: 5
<reagovat 
hajka (Občasný) - 5.10.2003 > Jen tak dál
Body: 5
<reagovat 
ShArKeY (Občasný) - 6.10.2003 > Musím si dát cigaretu - jsem z toho celý nervózní. Pořád dokola. Pořád to samé. Neustále se opakující koloběh hovadin.
<reagovat 
 Kačaba (Občasný) - 6.10.2003 > ShArKeY> To máš blbý.
<reagovat 
Lian (Občasný) - 2.10.2003 > A kolik té dceři je? To by taky něco vysvětlilo Je fakt, že psát tohle na téma Šaty dělají člověka by mě v životě nenapadlo, oceňuji originalitu nápadu, ale pořád je to jen převzatý upravený námět někoho jinýho....a myslím, že i tady jsem něco podobnýho četla....a to zpracování mi místy taky přijde....nechám toho. Napsat to moje dcera, budu strašně pyšná (podle toho kolik jí bude, teda), takže chápu. Jen jsem řekla svůj názor. Nemyslím to zle.
<reagovat 
 Yfča (Občasný) - 2.10.2003 > Lian> 

Andersena jsem jí nikdy nečetla, ani díla jiných pohádkářů, vyprávěla jsem jí svoje "pohádky". Ty byly na zcela jiná témata, anébrž Kačaba je od malička svá (nejraději měla pohádku O upírovi Upčovi).  

Tohle povídání psala v necelých čtrnácti...  Na začátek mi to přijde docela dobrý...


<reagovat 
 g morr (Občasný) - 8.10.2003 > Lian> On je ten Underštajn tady docela posunutej... bych řek. Spíš myslim, že je to vyvedená parafráze. Překloktání známýho motifku. Se smí. Nejhodnotnější mi přinde ten dloubanec na konci... u Underštajna je z kačidla labuď, vyhrála a hurá! Tady kačidlo dumá, jak je to možný, že zůstalo stejný, ale zybtek světa na něj kouká jináč. Dost smutnej a poučnej konec. Jako kdyby mi přes noc narostly prsa čtverky a chlapi mi najednou začali podlejzat. Do stoupy s nima a poplakat si.
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 26.10.2003 > dobrý
Body: 5
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 24.11.2003 > a co takhle přidat další nové dílko, nu? :o)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter