Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 18.4.
Valérie
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Citáty
 > Citáty
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Kdo je (taky) sv. Alfons...
Autor: St. Alphonso (Občasný) - publikováno 27.9.2003 (13:47:08)

"Pro různý vliv na vzbuzení pohlavního chtíče se části těla dělí na počestné (obličej, ruce, nohy), méně počestné (ňadra, záda, rámě, stehna) a nepočestné (pohlavní orgány a partie, které jsou jim velmi blízké). Dívat se na nepočestné části těla osob téhož pohlaví letmo nebo ze zvědavosti je všední hřích. Dívat se na nepočestné části těla osob druhého pohlaví je smrtelným hříchem, pokud na ně ovšem nehledíme neúmyslně, letmo, krátce, zdálky, nebo pokud se nejedná o malé dítě."

 

Tolik Svatý Alfons z Liguori, jehož svátek slaví celá římskokatolická církev 2. srpna, kterého papež Pius IX. povýšil na učitele církve a kterého papež Pius XII.v roce 1950 prohlásil za patrona všech zpovědníků a moralistů. Dnešní katolíci se už mohou dívat na osoby opačného pohlaví, ale nesmějí "rozvíjet hříšné představy."[2] V ústředním díle Svatého Alfonse z Liguori "Theologia moralis" se můžeme též např.dočíst, jak silné musí být svrbění pohlavních orgánů, abychom se jich mohli bez obav z hříchu dotknout.

 

Obé citováno z článku http://pes.internet.cz/veda/clanky/16684_0_0_0.html



Poznámky k tomuto příspěvku
Unge (Občasný) - 27.9.2003 > Citát je to vynikající. Je škoda, že ve vysvětlení se neuvádí, jak to provést, aby katolíci nakonec úplně nevymřeli. Vlastně uvádí aspoň pramen možného poučení... "Theologia moralis"
Body: 5
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 28.9.2003 > jsem tak trochu přehlíd kategorii citát, proto to moje zpruzení... :o) sorry... ta známka je dost nesmyslnost, mazat ji ale nebudu, protože je to snad tak trochu jedno, ne? :o)
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 27.9.2003 > a co jako? cos tím chtěl říct? třeba keltští Gaesatové (kopiníci) byli zcela nazí, když se pustili do naějkého toho masakru, lze z toho něco vysuzovat? kromě toho, že šlo o nějaký ten rituálek, jakousi jednotu se vším živým? což jim mělo pomoct o to líp zabíjet? má to nějakou souvislost se dneškem?
Body: 4
<reagovat 
 j'en ai marre (Občasný) - 27.9.2003 > stanislav> 

No, asi takhle: Galové jsou už dávno mrtví, ale přízrak křesťanského vyhroceného dualismu a odporu k tělu, plus snaha toto očkovat všem tu straší furt. Stačí sledovat stránky České Biskupské Konference nebo oficiální dokumenty z Vatikánu. Na požádání zašlu.

 

A navíc: mohl si tohle náš totemí Alfonso odpustit?

 

 


<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 27.9.2003 > Bobr> odpověď je jednoduchá: mohl...
Galové a jejich odkaz sou živý, o nic víc či míň než středověk v katolickejch makovicích některejch...
oficiální dokumenty je sračka v jakémkoliv množství a odkudkoliv... :o)


<reagovat 
 j'en ai marre (Občasný) - 27.9.2003 > stanislav> Trochu jsem to těma Galama přehnal, měl jsem na mysli to, že už se jejich duch nepodílí na dnešní politice. Oficiální dokumenty nepokládám za sračky, pokládám je v tomto případě za hanebné stanovisko katolické církve. Nechápu, proč proti tomu katolíci nebojují, proč se nebouří - vždyť je to JEJICH církev. Já bych s Vatikánskými kamarády v partě být nemoh, hihi.
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 28.9.2003 > Bobr> 

já jsem katolík a vůbec mi oficiální stanoviska nevaděj, ať si pokračují v jakéchtějí tradici, je mi sympatické, že v nějaké tradici vůbec pokračují...

nejdůležitější na katolíkách vidím důraz na promyšlené symbolice přejaté po předchozích civilizacích, někdo vidí ve stavění křížů na bývalých posvátných místech (hájích třeba) nějaké svinstvo, ničení předešlého, já v tom vidím pokračování, a tak to může být i s přístupem k tělu, manželství, porodu, potratům, a fůře jiných věcí, prostě organizace pro u nás dva milióny lidí není žádný revoluční spolek, ale kolos, který jede pomalu...

kdo chce najde si své i u katolíků...

no.

měním tu známku, jen nedávám nejvyšší vzhledem k tomu, že alfonso moc nepřidal ze své hlavy... mohl... :o)


<reagovat 
 j'en ai marre (Občasný) - 28.9.2003 > stanislav> 

Ahoj. Samozřejmě nemám problém s křesťanama, ale když si přečteš domkument Rady Vatikánu, který odsuzuje reg. partnerství tak nechutným, totalitárním způsobem, tak je ti líto, že se někteří lidé hlásí k církvi, aniž by proti její fašoidní politice prostestovali. Ostatně,mrkni na http://www.totem.cz/enda1.php?a=45527, můj příspěvek k diksusi na christnetu, jehož kopii jsem vyvěsil i zde.

Souhlasím, že "organizace pro u nás dva milióny lidí není žádný revoluční spolek, ale kolos, který jede pomalu... ", ale dodávám, že svými koly drtí již několik let štěstí jinak orientovaných.

A navíc, speciálně v ČR je velkým neštěstím křesťanů KDU-ČSL. Rád bych věděl, kolik křesťanů se tu s jejich politikou ztotožňuje. Doufám, že ne moc.

 

Měj se a drž se své víry, neb víra krásný dar - v tom se asi shodnem.

 


<reagovat 
 St. Alphonso (Občasný) - 28.9.2003 > stanislav> 

Ahoj Stanislave. Díky za známku, ale nečekal jsem, že někdo bude známkovat citát. A k citátu patří i to, že jsem prostě jen citoval a dal odkazy na autora, nevím proč bych ventiloval své názory, to si nechám do rubriky Úvahy.

Přeji Krásný den!


<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 28.9.2003 > St. Alphonso> máš pravdu, jen možná citát vytrženej z kontextu je tak trochu zavádějící, bysem to kapku vysvětlil, proč to sem cpu... :o)
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 28.9.2003 > Bobr> každý má svůj názor, zaměření, a to žádný edikt, moudro starších či koho, jaksi nikdy nepovalil, tuhle základní věc...
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 28.9.2003 > Bobr> 

takovej skorovtip o víře... :o))

http://www.totem.cz/enda1.php?a=45550


<reagovat 
Kelly (Občasný) - 29.9.2003 > Panebože - obličej, ruce, nohy - takový sexy části těla!!!! :o)))))))
<reagovat 
moyri (Občasný) - 19.8.2006 > trapné
<reagovat 
 St. Alphonso (Občasný) - 20.8.2006 > moyri> ...leč ze života.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter