Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Citáty
 > Citáty
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Skládanka
Autor: stanislav (Občasný) - publikováno 28.9.2003 (12:01:28)

Rabínský midraš (Mechilta): Bůh vypovídá sám o sobě: „Vládnu žárlivostí, ale žárlivost nevládne mnou.“

 

C.Tresmontand: Hebrejské proroctví je vědění, poznání a porozumění skrytému Božímu záměru se stvořením a člověkem, jenž se právě objevil, sdělované všem lidem.

 

F.X. D’Sa: Bhagavad-gíta je vrcholem hledání, které začíná světovou obětí a končí všecelkem, a počátkem osobnějšího vztahu mezi člověkem a Bohem. Osobní charakter milostné nabídky není ani lepší, ani horší, ale jiný v porovnání s křesťanským teismem.

 

Mohammed: Bůh je posledním a největším soudcem, protože je všemocný a je absolutním stvořitelem lidí.

 

H.Vöcking: Korán zvěstuje existenci Boha, a lidský rozum jej tedy může chápat jako znamení. V tom jsou muslimové zajedno.

 

Filón z Alexandrie: Bůh nemá nerozumné vášně, stejně jako nemá tělo.

 

Moše Maimonides: Bůh je nehybný hybatel kosmu, jímž nehýbou city.

 

B.Spinoza: Bůh nezná vášně a nevzrušují jej žádné afekty radosti nebo smutku.

 

Smowhala (Indián kmene Wanapuma): Bůh řekl, že on je Otec a země je Matka lidstva, že příroda je zákon, že zvířata a ryby a rostliny jsou poslušny přírody, jen člověk hřeší. Toto je starý zákon.

 

I.Kant: Smysluplný život a mravní jednání si nelze představit bez víry v existenci Boha, bez svobody a bez lidské nesmrtelnosti.

 

S.Kierkegaard: Čím víc představy Boha, tím víc sebevědomí a čím víc sebevědomí, tím víc představy Boha. Křesťanství není jedno náboženství vedle jiných. Mění podmínky lidského existování. Staví existenci do situace rozhodování, zda přijme nabídku Bohočlověka, nebo ji odmítne.

 

N.Baumert: Duch a látka si nejsou navzájem bytostně cizí, protože obé je předznamenáno v Bohu, jakožto jejich pravzoru. Teprve z tohoto hlediska je člověk bezpečně skryt v Bohu s celým svým bytím i tělem, což se završuje ve zmrtvýchvstání těla.

 

V.Solovjov: Konečná úloha osobní i společenské mravnosti je v tom, aby se Kristus, ve kterém přebývá všechna plnost Božství tělesně "vytvořil" ve všech a všem.

 

T.Rutte: Opravdu křesťanské pojetí Boha umožňuje pochopit, proč vzpoura proti Bohu nejen nepřivádí humanum k větší úctě, nýbrž naopak jej ničí.

 

P.Tillich: Odpuštění, které si dávají lidé mezi sebou, nestačí na očištění a nový začátek.

 

P.Teilhard de Chardin: Křesťanství si důrazněji a realističtěji než kterýkoli jiný psychický proud v dohledu neustále udržuje žhavou vizi vesmíru nikoli neosobního a uzavřeného, nýbrž otevřeného svou budoucností vůči božskému středu.

 

A.Frossard: Všechno je ovládáno přítomností Jednoho, jenž je zároveň mimo a v nás všech, o němž nikdy nebudu moci napsat, aniž by se mne zmocnila obava, že raním jeho lásku...

 

E.Kunz: Právě proto, že slovo boží lásky nelze odvodit a nelze potvrdit z naší zkušenosti světa, vyzývá nás, abychom se otevřeli nade všechnu zkušenost.

 

H.Waldenfels: Že narůstá porozumění mezi buddhismem a křesťanstvím lze poznat podle toho, že mezi oběma buddhistickými cílovými slovy „moudrost“ (prajná) a „soucit“ (karuná) je patrný zřetelný posun na agapejský akcent.

 

L.Wittgenstein: Domnívám se, že křesťanství není učením, žádnou teorií o tom, co se stalo a stane s duší člověka, nýbrž skutečným popisem skutečného procesu v životě člověka. Neboť "poznání hříchu" je skutečný proces, rovněž tak zoufalství i spása vírou.

 

náčelník Čerokíů (1735): Křesťané se opíjejí! Křesťané bijí lidi! Křesťané lžou! Já nejsem křesťan!

 

P.S.Laplace: Ve své nebeské mechanice hypotézu „Boha“ nepotřebuji.

 

J.G.Fichte: Neuznávám Boha jako osobu, neboť osobnost nutně znamená ohraničenost a konečnost.

 

L.Feuerbach: Bůh vzniká z pocitu nedostatku.

 

K.Marx: Budoucí komunistická společnost se bude vyznačovat tím, že v ní už nebude kladena otázka po Bohu, neboť lidé se konečně sami stanou plánovitě společensky jednajícími tvůrci svého světa.

 

F.Nietzsche: Smrtí Boha nastává v dosavadních dějinách zlom, z něhož nevyplývá žádný společenský vzestup.

 

J.P.Sartre: Mlčení – to je Bůh. Nepřítomnost – to je Bůh. Bůh, to je osamělost lidí.

 

S.Beauvoirová: Jednoho dne jsem abstraktní představu Boha kdesi na nebesích vymazala.

 

J.Monod: Víra ve stvořitelskou aktivitu Boha je animistickou pověrou, za vznik duchovního života člověka a života vůbec vděčíme bezduché čiré náhodě.

 

F.Kambartel: Slovo „Bůh“ je jakousi šifrou pro určité sociální nebo individuální zkušenosti, touto funkcí se však vyčerpává.

 

P.Singer: Všechny živé bytosti jsou si rovny, že je člověk stvořen podle božího obrazu je nesmysl.

 

G.Bataille: Bůh je děvka. 

 

Svaz bojovných bezvěrců (1925, SSSR): Bůh neexistuje!




Poznámky k tomuto příspěvku
Unge (Občasný) - 28.9.2003 > Proboha !
Body: 5
<reagovat 
teichman (Občasný) - 28.9.2003 > ještě bych doplnil: bůh je děvka. tuším, že to najdeš v madame edwarda od batailleho....
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 28.9.2003 > teichman> 

není problém... myslím, že by se to ve skládance mělo objevit... :o)


<reagovat 
Petr Vaněk (Občasný) - 30.9.2003 > velmi zajímavé:))
Body: 5
<reagovat 
Perchta (Občasný) - 1.11.2003 >

Týdenní výzkum mi stačil:
Bůh je buch buch
Pravda, zrovna byly příznivé povětrnostní podmínky...
Body: 5
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 1.11.2003 > Perchta> myslím, že umíš výtečně zkoumat. I kdyby foukalo, bys to zvládla.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter