Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Podivuhodný případ magistra Jana Nedužného
Autor: Viktor Csisztics () - publikováno 26.11.1999 (16:27:47), v časopise 16.11.1999

PODIVNÝ PŘÍPAD MAGISTRA NEDUŽNÉHO


Jmenoval se Honza. Mgr. Jan Nedužný. Pětadvacet let mu bylo. Blond vlasy, postavy atletické, výzoru mladického. Svého jména rozhodně nedostál - hloupý, to teda nebyl a neduživý teprva ne. Byl tak trošku mimo svůj nomen omen. Za studií na výšce si blbokracie užil až až. Dělal kvůli nim spoustu zbytečných věcí. Tuše, ale hlavně z doslechu, nenašel v sobě tu odvahu, aby zahodil další čas pod zlovůlí dalších nesmyslných nařízení. A tak se jako svobodný občan rozhodl. Odmítnul nástup na vojnu. Napsal tam to, co se obvykle píše a bylo. Raději ať jej to stojí o půl roku času navíc. A jelikož mu byl svět jeho souputníků po studiích blízký, rozhodl se tam vrátit. To se mu po dalších peripetiích povedlo. Onen duch a svěží vánek neopotřebovaných myslí mu neustále přinášel pocit naděje a vnitřního klidu, že přecejen se ta země, ve které dosud žil (i přes svou možnost volby - neztratil by se asi nikde na světě, protože byl, jak se říká, člověkem hned několikrát), neřítí do záhuby. Ano, to byl přesně pocit, který mu vnukli kolegové na vyšším školství.

I stalo se, že nastoupil. Pozice, na kterou se dostal, mu přespříliš šancí na srážku s blbokracií neposkytovala, ale tu a tam se s ní přecejenom utkal. Byl to však tvrdohlavec tvrdohlavá a tak se čím dál víc utíkal za svými spřátelenými dušemi. Jak se tak ale blížil začátek školního roku (nastoupil totiž o prázdninách) a s ním i příjezd hlavního náporu studentů, začal si uvědomovat, že množství jeho práce s tím poroste. Byl totiž čističem pozemků kolejí. Cosi mu sice bylo již naznačeno, ale on tomu moc nevěřil. Měl za to, že se bude starat o dobrý vzhled pozemků, co se občasných odpadků týče, ale že jinak bude gros jeho práce ležet v kontrole přebujelé trávy, útočící na chodníky, a zametání listí na podzim či odstraňování sněhu v zimě. Avšak chyba lávky.



Poznámky k tomuto příspěvku
HACKMAN (Občasný) - 25.5.2000 >
Body: 1
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + tři ? 

  
  Napsat autorovi ()   Nepublikovat mimo Totem.cz  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter