Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Fotografie
 > Fotografie
 > Krajiny
 > Příroda
 > Zvířata
 > Makro
 > Zátiší
 > Portréty
 > Akty
 > Architektura
 > Experimenty
 > Fotodokumenty
 > Fotoreportáž
 > Cestopis
 > Sport
 > Abstrakce
 > Rodinné foto
 > Ostatní
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
<předchozí v kolekci Tesařík (?) z kolekce havěť
Autor: Janahe (Občasný) - publikováno 6.10.2003 (08:41:30), v časopise 30.7.2004
další v kolekci>


Poznámky k tomuto příspěvku
kkkk (Občasný) - 6.10.2003 > Jo tak to se me neptej. Ale vysel Ti nadherne.
Body: 5
<reagovat 
Cedrik (Občasný) - 6.10.2003 > koule :o)
Body: 5
<reagovat 
P.i.k.o (Občasný) - 6.10.2003 > to se mi libi
Body: 5
<reagovat 
DiBlu (Občasný) - 6.10.2003 > krásný...
Body: 5
<reagovat 
Jitex (Občasný) - 6.10.2003 >
Body: 5
<reagovat 
HACKMAN (Občasný) - 6.10.2003 > velmi dobra makrofotografie, jedna z mala kvalitnich na tomto serveru )))
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
ouvej (Občasný) - 6.10.2003 > ***********
Body: 5
<reagovat 
Kombajn (Občasný) - 7.10.2003 > analog? digital ??? co ??? ale drsne
Body: 5
<reagovat 
Minerva (Občasný) - 10.10.2003 > Hele, brouk!
Body: 5
<reagovat 
Luk Malér (Občasný) - 6.10.2003 > Promiň tohle je jen obrázek brouka, tamty slézy, to nebyly jen kytky...
Body: 3
<reagovat 
 kkkk (Občasný) - 7.10.2003 > Luk Malér> Tak to by si z Tve strany zaslouzilo trosku podrobnejsi vysvetleni ... 
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 7.10.2003 > JPS> Milý John Player Special (to víš fandil jsem Lotusu): První co jsem viděl od Janahe byl ten sléz - 1. I řekl jsem si hurá: Fotka přece není jen věrné kopírování skutečnosti, ale musí mít výtvarný, resp. filosofický přesah. To ten první sléz i takový ty koláže - teď nevím název - měly - můžem o tom diskutovat. ALE TOHLE: je jen brouk na větvi: prima řemeslo, dobrý voko, ale nic za tim.
<reagovat 
 kkkk (Občasný) - 7.10.2003 > Luk Malér> A ja uz tehdy fandil spise cigaretam JPS :)  Jak jiste vis, obcas je od fotografie primo cilene vyzadovano proste kopirovani skutecnosti i kdyz netvrdim ze tomu tak melo byt i v tomto pripade. "Filosoficky  presah" je u fotografii dosti osidna vec, zalezi k jakemu ucelu byl snimek porizovan. Makrofotografie napr. takovehoto brouka, porizena treba pro ucebnici zakladni skoly, si bude stezi klast za ukol pusobit na filosoficke citeni zacku zakladni skoly :)  
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 7.10.2003 > JPS> Xakru já ale doufám, že sem nikdo nebude cpát fotky do učebnic Příroďáku, to by taky v próze mohly vycházet texty pro učebnici Příroďáku (nebo marxismu-leninismu)
<reagovat 
 kkkk (Občasný) - 7.10.2003 > Luk Malér> Obavam se, ze tahle diskuse nema cenu... Jen jsem se Ti snazil oponovat tim, ze snimek je technicky vynikajici, esteticky take a hledat v nem nejaky "filosoficky podtext" je dosti nesmyslne, ci lepe - smesne.  
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 8.10.2003 > JPS> Jasně, já prostě od fotky očekávám "přesah", připadá ti snad směšné hledat přesah u např. Jindřicha Štreita,  Tona Stana, Jana Saudka a ostatních bouchačů české fotografie? Mě NE!! Samozřejmě máte-li za cíl technicky dokonalou fotku, zadání splněno. Jen je to DOST málo.
<reagovat 
 čtenář JPS - 9.10.2003 > Luk Malér> Proboha, copak nekdo z tebou vyse jmenovanych foti "makro - brouky" ?
<reagovat 
 Janahe (Občasný) - 10.10.2003 > Luk Malér> 

Neperte se děti. Jakýkoli filosofický přesah je stejně vždycky dodáván divákem.  Já se snažím fotit to, co běžnému konzumnímu pohledu uniká, řekla bych , že i krása takového brouka běžnému konzumentovi uniká. Zatímco západy slunce je ochoten ocenit, zřejmě proto, že se mu pod nos cpou už dosti dlouho.  Hehe. Ale zas tak dokonalá ta fotka není, byla tam už dost tma.


<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 10.10.2003 > Janahe> Janahe, není dodáván divákem, buď tam je nebo tam neni. Divák příde a je-li tam, uvidí nebo ne. Divák si nikdy, pokud neni paranoik, nedodá to, co tam neni, jde o to jestli si to najde. Může si to najít nepřesně, jinak, ale MUSÍ TO TAM BÝT PŘED TÍM, aby vůbec něco mohl nacházet.
<reagovat 
 Minerva (Občasný) - 10.10.2003 > Janahe> Vůbec jakýkoli smysl fotografie je dodáván divákem. Celá "fotografie" existuje jen v mysli diváka. S přesahem nebo bez něj.
<reagovat 
 Janahe (Občasný) - 10.10.2003 > Luk Malér> A kde že to vlastně má podle tebe být? Fotka je papír (monitor) s barevnými (černobílými) skvrnami, kde se nachází ten přesah? Na zadní straně? Není-li divák, není přesah. Pro mravence to dokonce ani není fotka, jen překážka na cestě za potravou nebo čím.
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 10.10.2003 > Janahe> 

Počkej, to si děláš srandu, ne? Přesah je součástí každého atomu tý fotky, jako je duše integrální součástí každé naší částečky. Neni to NĚCO mezi plicema brzlikem a žlučníkem.

Není-li divák, není přesah, souhlasím, jen to není tak, že to záleží JEN na divákovi.

Mravencovi tu fotku neukazuj, ten by byl nasranej z toho, že tam neni on sám a je tam nějakej debilní brouk. Mravenci sou děsně namyšlený


<reagovat 
 Janahe (Občasný) - 10.10.2003 > Luk Malér> Nedělám si srandu, ale trochu tě provokuju, aby ses vyjádřil přesně. Součástí každého atomu? V jádře nebo elektronovém obalu? Vyjadřuješ se básnicky nebo vědecky? Není možné, aby dílo, které nikdy nikoho neoslovilo, náhle v jakési nové situaci začalo lidi oslovovat?
<reagovat 
 Minerva (Občasný) - 10.10.2003 > Luk Malér> To si pleteš, duše je součástí kola. Taková gumová věc s ventilkem. Něco jako hadice stočená dokolečka, možná jsi to už viděl.
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 10.10.2003 > Minerva> A jéééé, materialisti. Páánbůůů s náma a zlý pryč.
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 12.10.2003 > Janahe> 

Tak tedy dobrá jasně: Od konce: To je možné, viz van Gogh: za svého života prodal jeden obraz za pár šupů - teď se o to rvou s miliónama.

Vyjadřuju se tak i tak.

Všude.

Protože příklad: Vstupuju na vaši fotografickou půdu: Profláklá Saudkova fotka jmenuje se myslím Ostravská madona. Mladá nahá ženská ze zadu se dvěma malejma dětma zhruba 3-4 roky, drží je zaruce, kráčí vstříc nějaký obludně velký a hnusný fabric (Vítkovické železárny?). Každej kumšt má tři úrovně. První: vyfotit ženskou a dvě děti, aby to bylo k poznání. Takže stačí správně zvolit citlivost filmu, clonu čas, vzdálenost, zaostřit, blejsknout. Druhá rovina - dát to do situace: nákup nebo doma nebo na chatě nebo si hrajou nebo atd. zachytit atmosféru. To už neni taková sranda, vyžaduje to zkušenost, vystihnout ty tváře a zároveň mít v pohodě tu první úroveň. Ale ZATIM to furt nic nevypovídá o světě, ve kterým žijem. Ten Saudek už jo. Napadaj totiž otázky typu: proboha, proč jsme stvořili tahle monstra, jak si před nimi připadáme? Nebo napadaj příměry: fakt jako madona. Což ale zároveň znamená, že takovýhle magoři jsme my lidi už setsakra dlouho. A další a další...

No a to aby ta fotka měla přesah nebo další rozměr nebo jak tomu budeme řikat, není daný v jejím levém rohu, nebo jen v papíře, je to v každym kousku, protože ss tím to prostě vzniklo, protože to bylo už v záměru autora - v myšlence, která předběhla ten, v tu chvíli ještě budoucí, akt focení nebo aranžování postav.


<reagovat 
 Minerva (Občasný) - 10.10.2003 > Luk Malér> Pán je snad okultista?
<reagovat 
 Janahe (Občasný) - 12.10.2003 > Luk Malér> 

Saudek že vypovídá o světě, ve kterém žijem? Možná o světě, ve kterém žije on. Nesnáším Saudka. (Ne, že bych mu upírala profesionalitu.)

Protože to bylo už v záměru autora? Nesouhlasím, záměr autora není nutná podmínka toho, aby dílo oslovilo diváka (čtenáře). Autor je také pouhý interpret svého díla, nikde není psáno, že zrovna jeho interpretace je ta nejsprávnější.


<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 10.10.2003 > Minerva> Pán jen ví, že nejdřív je myšlenka a pak je čin - to za něco stojí - naopak je-li čin před myšlenkou, vzniká lidová demokracie.
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 12.10.2003 > Janahe> Dobrá nesedne ti Saudek, aplikuj na Josefa Koudelku nebo na Jindřicha Štreita. Dobrá ne v záměru, ale autor prostě cítí, že musí teď napsat, namalovat, nafotit něco TAKOVÉHO, protože to je v něm. Souhlasím, i když to v něm je, nemusí to oslovit diváka. I když autorova interepretace není ta nejsprávnější, musí to tam prostě být - výpověď ke světu a o světě. Ostatně autor, který interpretuje sám sebe, je divnej...
<reagovat 
 Minerva (Občasný) - 10.10.2003 > Luk Malér> Okecávání by ti šlo. Teď ještě odpovědět konkrétně a srozumitelně na položenou otázku.
<reagovat 
 Janahe (Občasný) - 13.10.2003 > Luk Malér> 

Všichni autoři interpretují sami sebe, snad až na šílence.

Hehe, taky jsem cítila, že toho brouka musím vyfotit, protože to je ve mně (teda ne ten brouk, ale focení brouků) :)))


<reagovat 
 kkkk (Občasný) - 11.10.2003 > Minerva> & Janahe> Jen do nej holky, uz me to nebavi se s nim hadat porad sam, chybi mi k tomu dostatecny "filosoficky presah"
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 13.10.2003 > Janahe> 

Interpretují se před sebou, ale ne že by řikali, myslel jsem to tak a onak a nejinak.

Jasně já mám fakt pocit, že tahle diskuse vznikla z toho, že fotgrafická odnož totemu jde spíš po reportážních fotkách než po Štreitovi - např.


<reagovat 
 čtenář ndevi - 21.12.2004 > Janahe> k tomu otazníku, je tam zbytečně, je to fakt tesařík piluna (Prionus coriarius), žije v jehličnatejch lesích a na tý trávě je nějak omylem, asi byl po flámu :-), patřil by spíš na smrkovou kůru. Ahoj Slávek (fotogalerii mám na http://carab4all.tripod.com). Jinak zdar a sílu a dobré světlo k focení nejen brouků
<reagovat 
 Janahe (Občasný) - 13.10.2003 > Luk Malér> 

Co autor říká, to je zase ještě něco jiného. Interpretace je už to, jak své dílo vidí, nemusí to ani umět říci. Divák může jeho dílo vidět jinak - a kdo má pravdu?

Fotky tu jsou různé, jen je tepej, kvůli reakcím je sem snad lidi dávají.


<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 15.10.2003 > Janahe> Já je netepu, já se vyjadřuju...
<reagovat 
 Allegro (Stálý) - 16.9.2004 > Luk Malér> Ve všem s Tebou souhlasím. - Když se dívám na ty reakce i k jiným fotkám, vždycky vede: "první signální" a technická dokonalost. Ale NÁPAD (=vtip, třtí čtvrtý rozměr, přesah, klidně i filozofický) se tady prakticky neobjeví. Ty "krásné" krajinky a žabičky mi přapadají už trapný. Oni ti materialisti maj vopravdu pořád navrch... i když se třeba denně modlí (-;
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 17.9.2004 > Allegro> No ono v literatuře je to podobné - většinou mávání emocionálníma ručičkama.
<reagovat 
čtenář drfaust - 20.7.2005 > Fešák to je, akorát já nemám sílu to celé pročíst.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Zařazeno v Galerii  
 
 
2 3 4 5 (6) 7 9 10 11 12 13 14 15 16
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter