Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
PODRŽ MI RUKU z kolekce Myóza
Autor: nin-ex (Občasný) - publikováno 7.10.2003 (00:10:54), v časopise 10.11.2003

 

 podrž mi ruku

svítá

a to je důvod

 

na tlustých kůžích

střech

se zalesknul strach

 

vypadlá z hnízda

noci

volám o požár

 

z protějších domů

chlístá

rozmazanej vzduch

 

a já se před ním

chvěju

 

---

 

podrž mi ruku



Poznámky k tomuto příspěvku
ziggy (Občasný) - 7.10.2003 > :
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
MZF (Občasný) - 7.10.2003 > Silná báseň.
Body: 5
<reagovat 
Mishka (Občasný) - 7.10.2003 > hmmm...
Body: 5
<reagovat 
.......... (Občasný) - 7.10.2003 > bez komentáře
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Unge (Občasný) - 7.10.2003 > Až na tu neobvyklou úpravu (posunutí úplně doprava) je to pěkné...

>Čitatel: Nevěř všemu co se píše ! On si to nejspíš vymyslel, ale napsal to pěkně.
Body: 4
<reagovat 
 nin-ex (Občasný) - 7.10.2003 > Unge> 

jsem ona, ne on  a ty pocity jsem si nevymyslela, ty jsem mockrát zažila - ale na tom přece tolik nezáleží...

ta úprava mi nepřijde zas tak neobvyklá, už jsem se s ní setkala v knihách, tady k tomu mi prostě sedla víc... takový průsvitný cáry...

 


<reagovat 
Konvoj (Občasný) - 7.10.2003 > To posunutí doprava je práve velmi efektní u této básne.
Body: 4
<reagovat 
 nin-ex (Občasný) - 7.10.2003 > Konvoj> žejo! :)
<reagovat 
Yfča (Občasný) - 7.10.2003 >

 

 


Body: 5
<reagovat 
Petr Vaněk (Občasný) - 7.10.2003 > .
Body: 4
<reagovat 
Pescatore (Občasný) - 7.10.2003 >

Podvečer naléhavosti

 

Přisedla. Brečí.

Pivo v jedné hořké ruce neunese.

Panuje stisk, únava, ano i déšť.

Sklepní déšť, který zastavuje slova.

- Tenhle …svět lidí! Stydíte se za mě?

- Tihle (pohled) se zatím bojí uslyšet,

neví nic o hořlavých skladech pádu.

Ale vy…(a mlčím).

- Prosím tě, doveď mě domů!


Body: 5
<reagovat 
 nin-ex (Občasný) - 7.10.2003 > Pescatore> 

moc blízký...


<reagovat 
freytur (Občasný) - 7.10.2003 > Mas co rict, to se neda o spouste lidi povedet. Pis dal... Diky za takove basne.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 nin-ex (Občasný) - 7.10.2003 > freytur> 

Já děkuju.


<reagovat 
.......... (Občasný) - 7.10.2003 > Je to jedna z nejsilnějších básní, co jsem na netu četla. Mluví o pocitech, o kterých moc lidí psát nedokáže. A zažíváme je všichni. Každý přes něco jiného.

Díky!
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 7.10.2003 > nejvíc se mi líbí
na tlustých kůžích
střech
se zalesknul strach


Body: 4
<reagovat 
HáDé! (Občasný) - 7.10.2003 >

...musí to být strašné pocity...ale až mě život nebude bavit, tak možná...kdoví....asi

bys mě odrazovala....


Body: 5
<reagovat 
 nin-ex (Občasný) - 7.10.2003 > HáDé!> 

je to jako se vším jiným: vědět, jestli člověk dělá fakt to, co chce dělat, zvážit proti sobě, jakou má cenu to, co od toho člověk chce, pro co se skrz to snaží prorvat, a cenu toho, co ho to může stát... to je na každým...

 


<reagovat 
Pierre Bosquet (Občasný) - 7.10.2003 > basen je to silna a dobra...znam spoustu lidi, kterejm vadi to divneromantizovani fetackyho zivota a odsuzujou to jako slabost a plakani nad svym osudem, za kterej si stejne muzou sami...myslim, ze je sumak, jestli brecim nad tim, jak si kazdy rano musim slehnou nebo jak moc mi chybi neci polibky :-)...pokud jde o poezii...v zivote si k tem polibkum clovek pomuze samozrejme mnohem snaz, nez se zbavi zavislosti na drogach...
Doporučil 
<reagovat 
 nin-ex (Občasný) - 7.10.2003 > peetea> 

já si taky myslim, že je to úplně jedno, vždyť tam o ty drogy téměř nejde, jde o zachycení toho pocitu, v jakýkoli soukromý válce, kterou prožije snad skoro každej

romantizování čehokoli je kravina, ale hlavně chci stokrát podtrhnout, že tohle není žádný brečení, to je popis pocitů v jedný chvíli, to, že zrovna pocitů v pasti, to neznamená, že jde o každoranní sebelitování Ó jak to já ubohá musím dělat takhle - to vůbec, byl to způsob života chtěnej, vybranej ---  vadí mi taková ta sebelítost, ať už závislácká nebo někoho, kdo otročí v nějaký práci celej život a furt kvůli tomu naříká - je to to samý...


<reagovat 
 Pierre Bosquet (Občasný) - 7.10.2003 > nin-ex> OK...tak nam vadi stejna vec :-)...podtrhavat jsi nemusela...byla to reakce spis na poznamku citatele...vim hovnajs o tom, jestli se litujes nebo ne...a je mi do toho prd :-)...jak jsem rekl, basen je to dobra a silna...je fakt, ze jsem se mohl na svy poznamky vykaslat, kdyz vlastne s basni nemaj nic spolecnyho...ale stalo se, snad mi promines :-)
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 7.10.2003 > peetea> To kdyby nin neřekla explicitně, že tam jde vo fet, tak bych to bral jako normální (hodně hnusnej) pocit, mívám ho někdy taky - po kocovině, hnusnej zážitek, hnusný očekávání...
<reagovat 
 nin-ex (Občasný) - 7.10.2003 > peetea> no vždyť já myslim, že si naprosto rozumíme :-)
<reagovat 
 nin-ex (Občasný) - 7.10.2003 > Luk Malér> 

Já jsem to vlastně řekla kvůli tomu, že jsem měla dojem, že když to někdo čte ve smyslu Vem mě za ruku, že je to naprosto o něčem jiným, že tam má nějakej význam ta přítomnost druhýho člověka - což v tomhle případě vůbec...

Jinak bych o tom nemlela... To po zkušenosti z Písmáka, kde to pár lidí pochopilo trošku jinak...


<reagovat 
 Pierre Bosquet (Občasný) - 7.10.2003 > Luk Malér> ale jo, dyt ja netvrdim nic jinyho...:-) nin to sice napsala, takze chtela, abysme vedeli, ze o fet jde a aby nas timhle smerem navedla, ale mi je to fuk...na basen se divam tak jako ty...ja z ty basne ten hnusnej pocit mel, takze ho znam taky, i kdyz teda malinko hozenej jinam, pac jsem nikdy zavislej na drogach nebyl (krom nikotinu :-)
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 7.10.2003 > peetea> Jasně, tady sme zajedno, lišíme se v detailech a taky za ti může posun v písemný komunikace -dneska žádná boxovačka
<reagovat 
 Pierre Bosquet (Občasný) - 7.10.2003 > Luk Malér> to beru...budem zas jako ty trpajzlici
<reagovat 
genialnideti (Občasný) - 7.10.2003 > neřeš ho, nin, jen si potřebuje vyplavit adrenalin z nadledvinek. však on zase odejde, on totiž pořád někam odchází, pan majitel. :)))

<reagovat 
P.i.k.o (Občasný) - 7.10.2003 >

pro to se clovek nerozhoduje - proste se to stane...

basen skvela


Body: 5
<reagovat 
 nin-ex (Občasný) - 7.10.2003 > P.i.k.o> 

ale z hodně velký části má člověk tyhle věci ve svejch rukách

dík


<reagovat 
 P.i.k.o (Občasný) - 7.10.2003 > nin-ex> no .. o tom by se dalo diskutovat, ale clovek ma opravdu svuj osud ve sve moci - ale pochybuji, ze by se clovek pro to rozhodl bez nejakeho vnejsiho podmetu.
<reagovat 
 nin-ex (Občasný) - 7.10.2003 > P.i.k.o> no jasně, ale tys to řekl, jako že člověk se nerozhoduje... já si představila takový ty paka, co vůbec nepřemejšlej, co dělaj, a pak se upřímně divěj těm následkum... oki, už si rozumíme...
<reagovat 
 P.i.k.o (Občasný) - 7.10.2003 > nin-ex> to jsem rad .o)
<reagovat 
Naty (Stálý,Redaktor) - 7.10.2003 > Moc dobře napsaná báseň.
Body: 5
<reagovat 
Mishka (Občasný) - 7.10.2003 > uf.. hodnotila jsem už mezi prvními, ale vrátila se a poprvé jsem asi přečetla komplet tolik reakcí k příspěvku.. silný jako psaní samotné...
dává tomu grády to, že to pisatelka opravdu zažila...

jinak čitatel mě pobavil... Rychlé šípy zasahují na Totemu! ;-) je mi do toho h*vno, že si autorka vybrala v tu chvíli místo polibků (< nevím, jestli našel nejvhodnější protiklad) jehlu...
hodnotím báseň a ne část něčího života, který není čitatel schopný (z pro mě nejasných důvodů) tolerovat...
<reagovat 
 nin-ex (Občasný) - 8.10.2003 > Mishka> dík, že ses vrátila  - čekala jsem, že čitatěl přijde něco podotknout, když mu na to reagovalo tolik lidí, ale nic...
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 8.10.2003 > vynikající věc!!!!vynikající!!!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
BlueSky (Občasný) - 8.10.2003 > Vše podstatné ohledně této básně bylo řečeno. Jen bych to opakovala.
Body: 5
<reagovat 
Pierre Bosquet (Občasný) - 8.10.2003 >
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 8.10.2003 > BlueSky> Když u té poznámky klikneš na Změnit a smázneš text, tak to celé zmizí
<reagovat 
 BlueSky (Občasný) - 8.10.2003 > Kelly> Díky, provedeno:-)))
<reagovat 
Přeslička (Občasný) - 8.10.2003 > perfektní, včetně té úpravy...
Body: 5
<reagovat 
Monty (Občasný) - 8.10.2003 >

Uhm... ano.


Body: 5
<reagovat 
Monty (Občasný) - 8.10.2003 >

To nechápu, napsala jsem sem poznámku, ve "Tvých poznámkách" ji vidím, ale tady ne!?

Grrr...

 

Doporučení si to sežralo, takže doufám, že ti bylo přičteno k dobru...


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 8.10.2003 > Monty> 

Je tu holt moc poznámek... Dole pod kritikami je

  Zrušit obrázky    Zapnout větvení    Novější>>>

 

takže cvakni na Novější a uvidíš :o)))


<reagovat 
 Monty (Občasný) - 8.10.2003 > Kelly> Díííííííík.
<reagovat 
mefisto (Občasný) - 8.10.2003 > jo, je to silný, ať si řiká kdo chce co chce
Body: 5
<reagovat 
Pierre Bosquet (Občasný) - 9.10.2003 >
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 10.10.2003 > NIn, dole pod poznámkami máš
 Zrušit obrázky    Zapnout větvení    Novější>>>

Klikni na Novější, tak se dostaneš na další stránky poznámek. Když klikneš u dané poznámky na Změnit, můžeš všechno smazat a poznámka zmizí. :o))

 


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 10.10.2003 > nin-ex> 

Tak je prosím smaž, ať nám nezahltíš Totem

Vkládáš anglický text? bacha na apostrof, ten dělá problémy, musíš použít jinej znak, třeba I`m...


<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení     Novější>>>

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter