Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Zamyšlení nad "action" filmy
Autor: M.M (Občasný) - publikováno 8.10.2003 (18:26:58)
 

Zamyšlení nad „action“ filmy

 

 

Pomalým, ale jistým krokem se blíží čas dlouhých zimních nocí, a proto většina z nás bude častěji sahat po dálkovém ovládání televize, či videa (mimochodem, kdo z vás nemá televizi na dálkové ovládání je - totálně out -  jak jsem se dočetla v jednom nejmenovaném časopise). A většina z oné většiny bude vyhledávat filmy, které osobně řadím do tzv. brakové kategorie. Jsou to seriály, ve kterých jsou všichni pohádkově bohatí, nesmírně krásní a nešťastně zamilovaní. A samozřejmě nesmí chybět akční bojová dramata.

                V tisku si občas můžeme přečíst povzdech, skupiny psychologů, varujících před již zmiňovanými akčními filmy, ze kterých si mládež a bohužel někdy i dospělí odnáší ponaučení do života. A tak se v „dětských“ očích stane hrdinou hollywoodský herec s ďábelsky zářícím úsměvem, který otevře ve správnou chvíli pouzdro od kytary a zbraněmi v něm ukrytými vyvraždí celou hospodu – přece o nic nejde, jsou to nepřátelé. Nebo se objeví sexy dívka s dvěstěčtyřicítkou – což jsou ideální míry – 90 – 60 – 90, a zachrání svět před strašlivým prokletím. Ani nevíte, jak jsem jí vděčná, že se objevila v pravý čas a já můžu díky ní klidně spát. Tak proč jí nepostavíme pomník?

                Vedle takové „barbie“ je naše Popelka hotová popelka. Ale byla to právě ona, o níž jsem se před léty třásla strachy a slzela radostí, když ji princ konečně nalezl a konala se šťastná svatba. Znáte ještě tu pohádku? Nebo slzíte nad „dojemnou“ scénou svatebního obřadu zelené princezny a bohatého Armanda?

Kdyby se chtěla Popelka vydat do světa, konkurovat americkým filmům, museli bychom jí dát pár plastik, pořádně ji nalíčit a naučit bojovému umění. Tři oříšky se už taky nenosí, proč ne třeba tři ukradené diamanty?

A ta „akční“ scéna, kdy utíká před svými pronásledovateli a vzápětí se ukrývá pod kořenem vyvráceného stromu, musí být také více připepřena. Dejme Popelce do ruky samopal, ať se může bránit třem nájemným vrahům v kožených oblečcích a posaďme ji na sněžný skútr... Ale pozor, někoho musíme zastřelit, jinak nás pohádka brzy omrzí. Což třeba sluhu Vincka? Protože nesplnil daný úkol?

Přidejme nějaké to znásilnění a pošleme Popelku do Hollywoodu, jaképak rozmýšlení. Pozor! Nesmíme zapomenout na reklamu. A pak nám přinese třeba i prestižní ocenění. Ale ještě změňme název „pohádky“ – což takhle Popelka – Croft?



Poznámky k tomuto příspěvku
Quotidiana (Občasný) - 8.10.2003 >

...hm a co?

asi jsem totálně out - naše televize dálkový ovládání nemá,

 

to jestli bude většina z většiny vyhledávat brakové filmy je docela klidně možné, nicméně nějak mi chybí důvody proč to tak vyvozuješ

 

v tisku se sice můžeme dočíst povzdechy psychologů, ale ty nijak nezmiňuješ žádný akční film, takže formulace "již zmiňované..." je trochu mimo mísu

 

Pokud narážíš na scénu z Desperada, sám Rodriquez v jednom rozhovoru prohlásil, že ho překvapilo, že rodiče dovolí  dětem se na takový film dívat. (mimochodem - já Desperado nepovažuju za brak!)

 

Esmeralda je trošku moderní a hodně natažená verze Popelky - chudou dívku si po mnoha útrapách bere bohatý a krásný princ. Vorlíčkovi na to stačilo 90minut, v Argentině holt musí mít 250dílů po 50minutách. Mimochodem, Popelka byla sice možná ušmudlaná, ale nikde nepíší, že by byla hnusná jako noc, spíš naopak. Princ se do ní zamiloval protože byla ze všech nejkrásnější (nepíše se tam sice, že by měla míry 90-60-90, ale rozhodně byla krásná)

 

A prestižní ocenění se nedávají za reklamu na film, ale za film (pravda, propagace hraje svou roli - viz Oskaři,) nicméně ceny obvykle nedostává Lara Croft, Schwarzenegger a spol. ale snímky hodnotnější. Ovšem takovou cenu za vizuální efekty a pod. se bude v konkurenci Terminátorů nějakým psychologickým sondám udělovat velmi těžko.

 

 


<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 8.10.2003 > jóóó kytárovej futrál v mexikánskym báru - příslib nádhernýho baletu kulek a vizuálního orgasmu
<reagovat 
Lian (Občasný) - 10.10.2003 > Souhlas s Quotidianou......já taky koukám na akční filmy, chystám se na Bad Boys II a nestydím se za to, když mám chuť na intelektuální film, pustím si ho, když si chci oddáchnout a usnout u toho, pustím si Skálu nebo Con Aire, a co? Otázka je, jestli opravdu mají špatný vliv na malé děti.....já bych řekla, že Bush je má úplně stejný, stačí koukat na zprávy.
<reagovat 
Dáreios (Občasný) - 11.10.2003 >

souhlas s Q.

Nepodložený fakty

Jako vlastní názor OK, ale jinak prd...


<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter