Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce Jak to má být? z kolekce Lásky
Autor: HáDé! (Občasný) - publikováno 16.10.2003 (10:52:24)
další ve sbírce>

 

   kde je

        magické uštknutí

                         tajemným jedem

  co proniká až

               za tělesnost

                       chtíč

                           touhu

                                      duši?

        temné

              a slastné

                       i křišťálové?

i n s p i r a c e !

     co probouzí

                 démony

                         i nekonečnou něhu

                                 vše vpředeno do jemnosti

                                                                 s l o v a ?

Vyměněno

                 za

                    nažehlenou jistotu

                                   počestného krbu!?

A tak to má být!!!..................................???

B á s n í k u ! 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Pescatore (Občasný) - 16.10.2003 >

Krb neí špatná věc, ale oheň básníků-kočovníků to hold není, no. A navíc počestný a k tomu nažehlenou jistotu? Já raději pocestné... a k tomu se mi zdá, že smrt moc nažehleně nevypadá...

Ovšem: básníku! zní jako umravňující výhružka páně Vrchlického...

Ovšem to je tak mimochodně...jak to být asi nemá...


<reagovat 
ouvej (Občasný) - 16.10.2003 > No jo, tak nějak to funguje.
Body: 5
<reagovat 
mefisto (Občasný) - 16.10.2003 > jo, takovej básník ve vánici..... .-) ale něco na tom určitě je , souhlas s HáDé
<reagovat 
Pescatore (Občasný) - 16.10.2003 > á jéje, nějak mne ten počítač rozporcovává...pardon
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 16.10.2003 > Pescatore> 

nehledě na rozháranost nitra či poklid domova, tvůrce (ne žádnej nablblej aplikátor pouček) jede, jak mu hlasy vnitřní, různý imaginace a nálady velí.... 

v tom nevidím nižádnej problém, rozpor, cokoli...

jestli napapanej, hladovej, svoboden, ženat, chudý či bohatý, to absolutně nerozhoduje, rozhoduje spíš nakolik je otevřenej ten vrajtr na příjem věcí....  (pokud možno ne ze zapšklýho ega) 

 

 

jinak tedy báseňka líbí.


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
.......... (Občasný) - 16.10.2003 > taky si myslím ... není krb jako krb, žejo:))) nažehlená jistota - to snad ani nemusí být, ne???

a není básník jako básník:)

nojo ... :))) HáDé - Ty taky jedeš:)))
Body: 5
<reagovat 
nin-ex (Občasný) - 16.10.2003 >

No jo, ale kdo by nám psal o těch krbech?


Body: 5
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 16.10.2003 > nin-ex> básnivý tvůrce reklamních letáčků pro výrobce či prodejce kamen end krbů.
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 16.10.2003 >
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 16.10.2003 > Spíš jen příspěvek do diskuse.
Napsat báseň v rozháraném stavu umí napsat kde kdo.
Ten, kdo umí napsat rozháranou báseň u teplého krbu uprostřed řvoucích dětí a s jakoukoli manželkou za dveřmi, tomu já říkám BÁSNÍK.
<reagovat 
 Pescatore (Občasný) - 17.10.2003 > Naty> 

To jo Naty, dyť já za NĚHO taky skrytě bojuju, dyž to mám doma furt...teda ty řvoucí děti, manželku, partičku pod okny...a tak.

Ne, vážně, nevím jak kdo, ale jeden kamarád mi tvrdí: kde začínaj rodinný problémy a všednodenní starosti, končí básníkovi dech. Něco na tom možná bude, jest třeba vyzkoušet. Ale zase na straně druhý, znám takovýho tady jednoho, dva, co to všecko zvládají v poho...


<reagovat 
 HáDé! (Občasný) - 17.10.2003 > Naty>  Máš svatou pravdu!
<reagovat 
HáDé! (Občasný) - 16.10.2003 >

Jedná se o tajemný jed poezie, ty smrti! Ale je to vlastně polemika, zda básník, usazený

v teple u krbu, je dostatečně inspirován a inspirativní!


<reagovat 
 Pescatore (Občasný) - 16.10.2003 > HáDé!> 

Básník usazený v teple u domácího krbu, je mrtvej básník. Třeba by se hodila měšťácká dormule: domáckej básník, mrtvej básník!

Ale inspirativní takovej básník může bejt, to zas jo. Jen s tím jedem po kapkách,,,, ať může ještě něco vytvořit...  


<reagovat 
 HáDé! (Občasný) - 16.10.2003 > Pescatore> 

No, třeba Antonín Sova, v pokročilém stádiu syfilis, sedíc už jen doma v křesle zabalen do plédu, přesto byl ještě schopen napsat krásné básně...! To je pravda!


<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 16.10.2003 > Pescatore> 

OMYL!!!

někdo vykřesá jiskru i z tý nejpříjemnější situace... :o))  stejně jako z životní pohromy.

 


<reagovat 
 Pescatore (Občasný) - 16.10.2003 > HáDé!> 

No to jo, ale otázka dlí v tom, že Sova měl na to asi "klid" a dost "samoty" a "prostoru ke snění" - i když měl syfilis (což měl kdysi každej pořádnej francouzkej básník, ne?.

Pokud by mu pod okny furt vyřvávali nějaký partičky, před ním zběsile blikala telka a z rohu pokoje na něj dorážela svým mocným hlasem manželka, po pokoji běhalo 5 dětí ...nevím, nevím, jestli by ty pokusy psát nekončily v domácím krbu.

Jasný HáDé, snad si rozumíme. Já to směroval k takové té maloměšťácké představě zatuchlýho domácího štěstíčka, kdy dva v papučích mlaskají pochutiny, čumí do bedny a jsou to zkrátka naši milí čeští pašáci!:::Už aby zas hrála Slávka, nebo dávali seriálek o tý něžný, co jí všichni ubližujou a ona se z toho dostane a vezme si toho nádhernýho super podnikatele... (čímž se samosebou nechci nikoho dotýkati...)


<reagovat 
 Pescatore (Občasný) - 17.10.2003 > stanislav> Já mluvil Stando o setrvání u tvorby. Jedna věc je občas něco napsat (právě z  pohrom se takových dílek rodí dost) a druhá TRVALE se pohybovat v imaginaci. To chce mimojiné čas, samotu a vytrvalost v daném směru a to (pokud si můžu troufnout odhad) v nějakým příliš velkým mumraji nejde. Samosebou, když jsou vedle dva sebe dva celkem tišší pohodáři, co chodějí s miminem do přírody, víc prožívají každý za sebe i spolu, než o tom mluví (nebo vyřvávají), pak to může bát pro básníka i jeho družku super.  
<reagovat 
 HáDé! (Občasný) - 16.10.2003 > Pescatore> 

Já to taky směřovala k takovéto představě, ale spíš se snažím vysledovat na osudu

různých básníků, zda jim rodinná pohoda prospěla nebo uškodila. A bohužel docházím

ve většině případů k závěru, že rodinná nestabilita u nich vedla k tvůrčímu rozkvětu!

Co si vybrat? Teplý domov a jistoty, život reálný, nebo život poutníka bez pevného ukotvení... s dobrodružstvím poezie, literatury, ... Nevím! Proto jsem to také napsala!

A díky za názory!


<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 17.10.2003 > Pescatore> 

s tou imaginací souhlas, i když ono i tohle větší pauzu snese...

s tou rodinkou je to teorie, pakližes neokusil... :o))) 


<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 17.10.2003 > Pescatore> A co se týče klidu k psaní - je fakt, že nejraději píšu tak po půlnoci. Ale jsem schopna psát, zatímco syn ve stejném pokoji sleduje blbej akční film a pes mi šťouchá do kolena gumovou hračkou, ať si s ním jdu hrát, a na sporáku mi bublá guláš a v pračce se mele prádlo a soused vrtá vrtačkou. A tak.
<reagovat 
 Pescatore (Občasný) - 16.10.2003 > HáDé!> 

Já to tolik nesledoval, ale myslím, že tzv.jistoty asi potřebuje nějaké každý (byť:co je jisté?), ale básník je asi většinou divnej tvor, co dává přednost dramatičtějším stupnicím života. Potřebuje hodně samotu, snění, inspiraci. A tohle většinou hledali básníci dlící v samotě nebo stopující dobrodružství.........

Básník si sice taky rád pochutná na domácí stravě a ocení útulnost domova, ale myšlenkama bývá často někde na sousední hvězdě...

Ale taky je to určitě u každýho trochu jináč, nerad bych to tvrdil za druhý... 


<reagovat 
 Pescatore (Občasný) - 17.10.2003 > stanislav> Pravda pravdoucí, bať že neokusil, to jsou jen taková plácání vesly o hladinu teorie pozorovací vnější
<reagovat 
ouvej (Občasný) - 17.10.2003 >

Kdysi - jistě tak před patnácti, dvaceti lety, jsem četla rozbor básní tehdejších nadějných mladých básníků. Mě tenkrát vyděsilo, že se tam zhruba psalo: poetika básní té a té básnířky vychází především z faktu, že i její život prošel mnoha zkouškami, a dětství měla vyloženě disharmonické.

 

Pochopila jsem to takhle: Nemusíš zrovna strádat, abys psal, ale síla těch tristních prožitků v tvém životě je jakýmsi startovacím signálem k tomu, abys psal.

 

 


<reagovat 
 Pescatore (Občasný) - 17.10.2003 > ouvej> 

Koukám, že číst tyto příspěvky kontinuálně za sebou je dost o schízu!!!

Jo, jak napsala Naty "rozháranou" báseň v klubku řvounů , tomu já říkám Básník... (před infarktem!).

Pak už od něj chodily jen nedešifrovatelné pohledenice z léčebny:

Mám se tu velmi... ozdravil...a vzduch...moc vás...cítím se tu... tehdy, u nás, v rodné...vzpomíná...


<reagovat 
HáDé! (Občasný) - 17.10.2003 >

To jsem ráda, milí básníci domácké rozervanosti, že jsem vás od plotny inspirovala!

A dobře, že startovací signál zafungoval!


<reagovat 
 jakpro (Občasný) - 17.10.2003 > HáDé!> Jo, zdá se, že se ti to podařilo :) Já sem si tu básničku přečet, a nějak jsem jí pochopil, myslím, že je to v ní všechno řečeno. Pochopil jsem to tak, že ať se snažíme sebevíc, časem nás každýho společnost tlačí k té nažehlené jistotě a rodinnému krbu... Každý má právo na jistotu, ale otázka zní, zda jistota s tim krbem musí vypadat pro každýho stejně???? Každý si jí přece může zařídit podle svýho gušta
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 3 (4) 5 6 7 8 9 11 12 13 15 15 16 17
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter