Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 24.4.
Jiří
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Budoucnost je v Africe
Autor: Ripper (Občasný) - publikováno 18.10.2003 (14:11:36)

Budoucnost je v Africe

/erotická báseň z exotického prostředí/

 

Otevírá svou první dnešní plechovku Coca Coly

(kterou se doporučuje skladovat v chladu a v suchu

a pít ledově vychlazenou)

ve chvíli kdy jeho letadlo vzlétá nad Bamakem

v uniformě společnosti Air-Afrigue ukrajovat nebe

rozšiřující se Malijské poušti.

Ocelovými křídly víří vzduch nad horami

z vlnitého zinkového plechu

Tam dole hluboko pode mnou

ve slumech celého světa

kluci i holky

také velice milují Coca-Colu

Cítí se tak svěže...

 

Letadlo vzlétá nad Bamakem

Není to čáp ani vlaštovka

přinášející do Evropy jaro

Živí se zkorumpovanými úředníky

a blonďatými pracovnicemi humanitárních organizací

podobné Helen Huntové

 

Jednu z nich by si jistě nechal líbit

Uvařila by mu skvostnej guláš

vybrala jeho zamilovanou muziku z šedesátých let

a pak by mu ptáka

tvrdýho jako kus ebenovýho dřeva

pěkně vykouřila

On by jí pak taky vylízal

ale bohužel neumí to s jazykem jako Spiderman!

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
stanislav (Občasný) - 18.10.2003 > to letadlo, to je teda erotika...
Body: 5
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 20.10.2003 > Pobavils mě!!! :o)))
Body: 5
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 20.10.2003 > Nejvíc mě zaujalo čím se živí letadla.
<reagovat 
m.ilk (Občasný) - 4.11.2003 >

Prvni sloka dobry, druha sloka nic moc a treti neuveritelne trapna. Chapu tvoji snahu o nejaky sokujici zaver, ale me to nesokuje, spis mi to prijde k placi.

(jinak nic proti, mozna jsem jen nepochopila tvuj umelecky zamer..)

pises dobre, jenom nekdy velkohube vykladas svy politicky nazory, nebo se to snazis zakoncovat podobnym zpusobem..)

no nic, asi ti zkazim bodovy prumer.....


Body: 1
<reagovat 
Ripper (Občasný) - 6.11.2003 > Nemám v plánu nikoho šokovat - to se nosilo možná ještě v osmdesátých letech - dnes ne. A Ripper je nositelem nejaktuálnějších trendů (čímž je dekadence ve své nejtrapnější podobě) - je "in" svého čtenáře donutit k pláči nebo k smíchu - záleží na osobnosti. Ostatně, ty si četla můj "úvod" do téhle sbírky. Navíc se domnívám, že jeden z problémů soudobé české literatury je její sterilita v oblasti politického názoru. V Čechách, zdá se, je vše apolitcké - studenti, básníci, občané a nakonec i politici samotní.
<reagovat 
 m.ilk (Občasný) - 6.11.2003 > Ripper> 

Nejde o to, že to musí být notně apolitické, jen ten prvoplánovej konec mi přišla trapnost sama...ostatně jestli to byl autorův záměr, tak prosím, ale nějak mne to neoslovuje...

Neřekla bych, že problémem je sterilita, občas se něco objeví a hlavně politického názoru je všude plno, je to zprofanovaný do takový podoby, že o tom nějak výrazně psát je trochu nesmyslný. hlavně je to krátkodobá záležitost, jak říkáš být "in" což zase na druhou stranu oceňuju jako zajímavou myšlenku.


<reagovat 
 Ripper (Občasný) - 10.11.2003 > m.ilk> Tahleta sbírka je pojmenovaná "Dekadence" - to znamená "úpadek". Výchozí myšlenkou je, že se naše společnost ocitá v krizi (v úpadku), přičemž Ripper (účelově používám třetí osoby) nedělá nic jiného, než že tento postmoderní úpadek přijímá za svůj normativní obsah (poetika se tedy "tragikomicky" a dojisté míry neuspěšně identifikuje s estetickými i hodnotovími normamy soudobé pop-kultury, spotřební společnosti) - celospolečenský úpadek se tak stává zároveň objektem, a s trochou nadsázky, i subjektem uměleckého snažení. Samozřejmě je to krátkodobá záležitost, to je jasné jak facka. Tyto básně nemají dlouhou životnost už od své přirozenosti, nejsou s tímto záměrem ani psány ba právě naopak. Vždyť, co má v 21.století zaměřeném na konzum - tj. okamžité uspokojení potřeb, dlouhodoběnší charakter? Poetika Dekadence 2. je pletivem vzájemných vztahů tak svázána s dobou, v které vzniká (tj. být "IN"), že přirozeně pominou-li podmínky soudobého celospolečenského klima, zpřetrhají se i tyto životadárné kontexty. Význam těchto veršu pak zcela pomine, v lepším případě se posune do kvalitativně i obsahově jiných úrovní. Pro nic za nic jsem si nezvolil pseudonim sebevraha!
Co se týče politického názoru, nemyslím si, že bych o něj zakopával na každém rohu, právě naopak. Tvz. angažované umění v současnoti převládá hlavě v oblasti výtvarné. Na západě je to zcela běžné, že umělci ve svých dílech projevují své politické názory. U nás, kde za komančů téměř vše (a hlavně literatura) bylo vnímáno "politicky", převládá všeobecný odpor ke všemu, co má, ať už jakýkoliv, politický nádech - je to vnímáno jako trapná agitace apod..
<reagovat 
Lerit (Občasný) - 18.10.2003 > To je neplacená reklama!
<reagovat 
 Ripper (Občasný) - 10.11.2003 > Lerit> Nikomu to neříkej!
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter