Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky Ignatij z kolekce Postavy
Autor: stanislav (Občasný) - publikováno 21.10.2003 (01:04:07)
další>

 

Ignatij seděl na židli a kouřil. Byl už večer. Skoro noc. Chtěl se na něco soustředit, cosi řešit, nemělo to ale žádnou cenu, tak všechno vypustil, nechal odeznít. Propnul prsty levé ruky, tak pro nic za nic, nepřemýšlel, celá jeho paže si začala žít vlastním životem.

Ohýbal prst po prstu, cítil přitom sílu, která nebyla jeho. Pomalu začal kývat tělem, ruku nezaťal v pěst. Postupně se uvolnil. Rozvzpomněl se na oči rysa, zraněného, bez jedné tlapy, v té chvíli mu v levé ruce zaškubalo.

Co kdyby ta ztracená síla raněného zvířete přešla do mé levé ruky, řekl si. Je to možné? Síla přece nepatří nikomu. Přichází v pravý čas? Opožďuje se? Předbíhá se? Jde asi nevnímat její naléhání, ale pak může být zle. Síla nemocného rysa chtěla být sdílena. Určitě. Nechtěla se ztratit. To ani nejde.

Možná, že rys, než přišel o svou tlapu, věřil, že jeho síla patří jenom jemu, pak ale dospěl k něčemu jinému. Z jeho očí to bylo patrné. Tehdy v útulku pro zraněná divoká zvířata šlo vytušit, že uvězněné zvíře není němé, že něco Ignatijovi říká.

Docházelo mu to však až teď, po několika měsících. Nepozastavil se nad tím, co rys chce. Jen tušil tu bolest, která nepatřila rysovi, ani nebyla jeho, jen se někde mezi nimi pohybovala. Bylo mu z toho zle, asi víc než rysovi. Ten už byl smířený. Nežádal po Ignatijovi nic.

Ignatije zabolelo v páteři. Z nenadálého popudu se vymrštil ze židle, vší silou vrazil do zavřených dveří, roztříštily se, pak se bleskově zastavil a jako by ztuhnul. Rys asi zemřel, určitě, proletělo mu hlavou. Chtěl pryč, proto mě hnal proti těm dveřím. Jeho síla tu byla. Umřelo i něco ve mně, ten poslední záchvěv, pud sebezáchovy, neochota poddat se, běs a strach ze smrti mě posedly.

Ani se radši nepodíval do zrcadla na stěně, nechtěl vidět oči mrtvého rysa. Radši si šel číst. Z knihovny vybral jeden časopis. Věděl, co nalistuje. Obrázek rysa. Díval se dlouho do žlutých očí, ožívaly. Venku začali psi postrašeně štěkat.

 

undefined 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
teichman (Občasný) - 21.10.2003 > kupodivu, téma profláklé, ale napsáno docela vkusným způsobem... jak jsem vysazenej na všechny ty new age bláboly typu alchymista apod., tak tohle mě zaujalo.
Body: 5
<reagovat 
BlueSky (Občasný) - 21.10.2003 >

Pocitový, citový, děsivý, ..pěkně napsaný.

 


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 21.10.2003 > BlueSky> děkuju, nejsem si jist, zda to je napsaný, jak jsem chtěl, ale asi už to moc předělávat nebudu...
<reagovat 
Silona (Občasný) - 21.10.2003 > Dobře napsané, souhlasím. :)
Body: 5
<reagovat 
Bobísek (Občasný) - 21.10.2003 > Hezký čtení na úterní ráno!
Body: 5
<reagovat 
Lian (Občasný) - 21.10.2003 > Ach jo, a Lian se to zase nelíbí.....ta myšlenka ano ale zpracování mi vůbec nesedlo. Tak zas příště
<reagovat 
jelen (Občasný) - 21.10.2003 > Máš pravdu
Body: 5
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 21.10.2003 > Je to Stando podle skutecnosti? Obcas dost casto za sebou opakujes slovo rys, ale nevadi, paradne napsany pribeh!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 21.10.2003 > Martin> 

dík.

jsou tam jakési prvky prožitého, a že tam je víckrát rys, to se asi jinak nedá, nevím, jak mu říkat jinak...


<reagovat 
.......... (Občasný) - 21.10.2003 >


k tomu se snad ani nedá nic říct ... JO
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 21.10.2003 > husokožnětvořná silná záležitost, nojo Lian, vono v těch harlekýnkách je to fšechno ňák jednodušší že jo??......:o)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Pescatore (Občasný) - 21.10.2003 >

Jo. Dalo by se s tím asi "stylisticky" vyhrát, ale i takhle zas syrova (a možná právě proto)... bať!

 


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Luk Malér (Občasný) - 21.10.2003 > Typický Stáník, doprdele nedávej tam toho tolik, nestíhám
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 21.10.2003 > Opět bezvadné!!
Body: 5
<reagovat 
Monty (Občasný) - 21.10.2003 > Ano, ani já neshledávám závad.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Yfča (Občasný) - 21.10.2003 > Monty> Chybka by se určitě našla... například ty hvězdičky mezi textem mohly být pěkně uprostřed...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Přáníčková víla (Občasný) - 22.10.2003 > Překvapuješ..ano.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Yfča (Občasný) - 22.10.2003 >
<reagovat 
Cirilla (Občasný) - 23.10.2003 > Tyhle útržkovitý záležitosti ... pocity...  nálady a tak... to je přesně ONO! :)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
hajka (Občasný) - 25.10.2003 > Nikdo není ostrov...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Lef (Občasný) - 25.10.2003 > !*
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
barlach (Občasný) - 28.10.2003 > Mě to zaujalo s podobným názorem jako teichmanna!Líbí.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
zpátky   
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 (11) 12 13 14 24 25 26 27 28 29
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter