Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Dopis do Salzburku
Autor: Martin (Stálý,Redaktor) - publikováno 27.11.2000 (17:13:38), v časopise 28.11.2000

Dopis do Salzburku

Prosenice, 22.října 1916

Milý Františku,
   tak jsme konečně odvezli do sklepa ty brambory a poklidili v kůlně, bylo už na čase, zima je za dveřmi. Zbývá tedy ještě zaorat hnůj a dohrabat listí. Anežka s Pepíčkem jsou zdrávy, já též, Anežka tu teď sedí za stolem a kreslí jablko, Pepíček už spí. Každý večer se tu za Tebe modlíme, dá-li Pán Bůh, ta zatracená vojna brzy skončí a budeme zase všichni pohromadě. To víš, plná ves ženských, mladší chlapy tu máme než dva a to jsou ještě invalidi.
   Pamatuješ jak jsem Ti psala asi před dvěma měsíci, jak tu u nás byli vojáci a hledali nějakého vojína ? V novinách onehdá psali, že se v táboře u Chlumu ztratili už čtyři vojáci, jako by se po nich země slehla. Dnes zase psali v Zemských novinách, že už celou věc prošetřili. Jakýsi vojín měl prý dívku v Sedlčanech. Odpoledne se tedy vypravil tím směrem a utekli za ním také jeho dva kamarádi, že jej budou sledovat - to víš kluci, jak se nablbnou ! Šli tedy za ním a on zašel do Řeznictví u Kalousků - jistě na něj pamatuješ, stojí hnedka na rohu u radnice. Čekali za rohem a když dlouho nevycházel, šli se podívat dovnitř. Nikoho tam však nenalezli, nic neřekli a ihned běželi vše ohlásit k jednotce. Nakonec se přišlo na to, že ten řezník měl před pultem propadávací podlahu a jakmile byl nějaký voják v krámě sám, shodil jej takto kamsi do sklepa. Není divu, že dnes celé Sedlčany zvrací, neb sem chodili místní často nakupovat. My naštěstí máme svou masnu, ale tak si říkám, co vše dnes nejsou lidé schopni udělat pro výdělek ? Chudáci vojáci, jistě byli rádi, že směli jít místo na frontu vypomáhat do pivovaru a nakonec přijdou takto zbytečně o život. 
   Tady v Prosenicích je nám v celku dobře, slepice nějaké vejce snesou a králíci se také daří. Ta suchá květinka v obálce, kterou jsi mi poslal v minulém dopise, moc voněla, co to bylo ? Došla chudinka celá rozlámaná, kousky, které jsem si myslela, že patří k sobě, jsem nalepila škrobem na papír a ten dala do kredence za sklo. Každý večer se na ni sem chodím dívat, aby mi Tě připomněla.

                                      Pusu posílá a modlí se za Tebe
                                                         Tvoje Eliška, Anežka a Pepíček



Poznámky k tomuto příspěvku
Thomas Hudson (Občasný) - 28.11.2000 > Martine MARTINE - je mi strasna zima mráz se mi honí po zádech a neví kam by ještě zaběhl..........máš to pěkně napsané opravdu strhující překvapující neuvěřitelné......
Body: 5
<reagovat 
Lian (Občasný) - 28.11.2000 > Opět se Ti to podařilo. Dostals mě. To jsem teda vážně nečekala.
Body: 5
<reagovat 
Vea (Občasný) - 28.11.2000 > Hezky napsané... ale opravdu ten řezník to...??????
Body: 5
<reagovat 
Nathalie () - 28.11.2000 > No na to snad nelze nic říci. O to strašněji to působí tím, jak je ta odporná příhoda vylíčena jakoby mimochodem v dopise zaplaveném láskou a nadějí.
Body: 5
<reagovat 
Thomas Hudson (Občasný) - 28.11.2000 > Nathalie tys asi nečetla Na západní frontě klid co??? :))))
<reagovat 
Majka (Občasný) - 28.11.2000 > Take me zarazilo,ze je to vepsane v tak laskyplnem dopise-ale na druhou stranu, valka je strasna vec a lide asi museli zakusit cokoli oskliveho, zili v tom.
Body: 5
<reagovat 
Dusan (Občasný,Správce) - 28.11.2000 >
Body: 5
<reagovat 
Pavel Šavel (Občasný) - 28.11.2000 >
Body: 1
<reagovat 
KSTK (Občasný) - 28.11.2000 > To je prostě naprosto neuvěřitelné! A já se snažím všude dávat odkazy na stránky O horroru a životě - a takový pravý horror přinese Martin! Naprosto super to vystihla Nathalie! Kdybych mohl, dal bych šest nejlepších hodnocení (nebo taky 666). A to jsem to původně chtěl dokonce přeskočit. Přiznám se, že prózu čtu v TOTEMu jen občas. To je ale poučení do budoucna!
Body: 5
<reagovat 
Wlad. () - 4.12.2000 > Uf, to je síla. Já vím, že jsem trapný, ale je to literatura, nebo to má fakt jádro? V každém případě kombinace obsahu a formy je ohromně působivá. Celkově je to výborně napsané.
Něco trochu podobného nám vyprávěl ředitel odborné školy o Podkarpatské Rusi také z 1. války. Kdybych to posal jako příhodu z hodiny občanské výchovy z doby totáče asi by mi nikdo nevěřil. Téma tenkrát bylo: "rozdíl mezi kapitalismem a socialismem.
Body: 5
<reagovat 
Čtenář - 30.12.2000 > Výborně napsané a strhující. Myslím, že není co dodat.
Body: 5
<reagovat 
marjanka (Občasný) - 1.1.2001 > Moc se mi líbí forma, kterou jsi tento příběh napsal, opravdu strhující...
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý,Redaktor)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter