Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Klid
Autor: Lian (Občasný) - publikováno 28.11.2000 (10:31:35), v časopise 29.11.2000
Stydlivý kotouč se schoval za tmu
Svíčka života hoří z obou stran
Po stěnách ztékají poslední zbytky lásky
Hodiny duše pomalu dotikávají konec světla
A kukačka? Ta odlétla krást zas někam jinam
Mrtví psi zpívají luně smuteční píseň
A měsíc se tiše pozoruje v zrcadle utopené naděje
Tichá modlitba obestírá vesmír mysli
A jen tu a tam zazáří do černé jiskra myšlenky
Rozbitý kolovrátek pořád mele tu svou
A nit osudu se přetrhla
Vrásčitý dub protahuje ztuhlé údy až v kloubech praská
A víčka se lehce chvějí ve vánku
Lehká děva oprášila maminčin kroj
Čísi hůl zaťukala na práh svědomí
Ale brzo utichla
Dům naposledy vydechl mlžným oparem
A usnul
V popelu milenci spojili své duše
A nad jejich hlavami právě vznikla nová hvězda



Poznámky k tomuto příspěvku
Martin (Stálý,Redaktor) - 29.11.2000 > V te sve basnicce pouzivas Rheo peknych prirovnani, mozna mi tu ale tak trochu chybi neco, na co by byla ta krasna prirovnani "nabalena", treba nejaka epycka kostra te basne, ktera by temi versi jakoby prochazela ci tak neco, jinak pekne.
Body: 3
<reagovat 
Petr (Občasný,Redaktor) - 29.11.2000 > paaaaaaaaaaane jo ... no kurnik ... konecne nekdo pise basnickymi obraty ... pouziva ozivovani mrtvych predmetu a pocitu a nalad ... nadhera ... no ... nekdy je to pravda az takovy prehnany.
trosku krecovity mi prijde ten posledni vers se zavojem ticha ... je to proflaknuty,az prilis pouzivany ... ale to je fakt drobnost proti ty nadherny basni ...

tematicky ... nadherne zachyceni okamziku ...

osobni otazka ... to se Ti fakt vyplati na nej takhle cekat?

no Peťulo ... tentokrát máš ode mě fakticky ten nejkrásnější smajlík ... :o) ...
P.S. příště přijdu fčas ... fakt ...
Body: 5
<reagovat 
JanekAugustFelix (Občasný) - 7.12.2000 > Jednim slovem nádhera.
Blankytné hlubiny a měsíční závoj.
Čas jako Fénix spalován svou existencí.
A bez zastávky stále dál.
Pomalu a nezadržitelně.
Ta dam Ta dam.
Nic nezastaví....

Homa Nakka Vah!
:-))))))))))))
Já smekám.
Body: 5
<reagovat 
farářskej (Občasný) - 16.1.2001 > Líbí se mi to, ne že ne. Je za tím cítit tak trošku strach, tak trošku radost a tak úplně srdce. Jen mi to přijde trochu nekoncentrovaný, roztěkaný, málo sevřený a hutný. To ovšem neznamená, že to nemá smysl. Jen tak dál a za chvilku TO budeš mít.
Body: 5
<reagovat 
Mišpule (Občasný) - 31.1.2001 > Podařené zachycení pocitů.
Jedná se o pocity, takže svou výstavbou nemusí být básen nějak sevřená či zkoncentrovaná. Naopak pro vyjádření pocitů či myšlenek se využívá formy připominající střih ve filmu, poměrně často. Jednotlivé obrazy jsou zachyceny přesně tak, jak překotně přeskakují myšlenky jedna za druhou. A určitou logiku zde verše mají.

Po formální stránce autorka zvolila volný rým a využila celou řadu básnických obratů.

Najdeme zde většinou jen epiteta konstans (ustálené básnické přívlastky): např "smuteční písen", "svíčka osudu", "rozbitý kolovrátek", "nit osudu", "tichá modlitba", "utopená naděje" atd...).
S užíváním ustálených vazeb může být někdy problém, protože se může jednat už o klišé či frazeologismy, které básni ve větším množství příliš nesluší(právě již zmíněná "svíčka života", "tichá modlitba", "nit osudu") atd.

Ale jsou zde i originální vazby (epiteta ornas): např. "vesmír mysli", "zrcadlo utopené naděje".

Celkově hezké, jen by zde mohlo být (podle mě) trochu více originálních metafor či básnických přirovnání (už jsem si všimla, že máš např. v básni Klid opravdu nádherné...) :)

Líbí...
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter