Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky Marie Luisa z kolekce Terra
Autor: Perchta (Občasný) - publikováno 4.11.2003 (10:49:05)
další>

Marie Luisa

 

         Přijela z daleké země, mladá, krásná, veselá, králova nevěsta nebo nevěsta jeho bratra? Kdo ví, všichni byli ještě děti. „Ludvíku, Ludvíku,“ volala vesele Marie a Ludvík musel poskakovat jako ptáček nebo válet sudy nebo pusinkovat tu malou ďáblici, celý park byl jejich. Královna je pak večer vždycky rozehnala.

         Ludvík pak dostal jinou královnu, vztekal se, ale nebyla žádná pomoc. „Když si ji nevezmeš, zabijí mě,“ řekla mu jeho malá. A pak si ona měla brát králova bratra. Už byl kardinál, ale to nevadilo. O svatební noci se Mariin manžel k ničemu neměl: „Musíte se se mnou vyspat,“ řekla mu Marie přátelským hlesem, „všude kolem na zdech, za okny, za dveřmi, je plno špehů, když to neuděláte, zabijí ho.“ Zakryl jí ústa rukou a přitiskl se k ní. Tlumeně vykřikla, poznala to tělo, bylo její.

         U snídaně ji pan kardinál obřadně pozdravil. Že by malinko přivřel jedno oko? Prý musí okamžitě v naléhavé záležitosti navštívit krále. A sama.

         Král měl pro ni zvláštní dárek. Zrovna prý začali dělat jejich společný náhrobek. „Až se jednou znovu narodíš, pošlu tě do Saint Denis, určitě se ti bude líbit. A nic se nebojte, drahoušku, budou ho dělat nejmíň dvacet let.“

         Pak, když doopravdy umřela, král jim nechal vystrojit společný pohřeb. Prý už je teď někdo jiný. A nasadil si diamantovou korunu. Byla z Čech.



Poznámky k tomuto příspěvku
čitatel (Občasný) - 4.11.2003 > krásně matoucí a přece přesné :-)
Body: 5
<reagovat 
 Perchta (Občasný) - 14.11.2003 > čitatel> nechtěla jsem mást, dík za body
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 4.11.2003 > Zdařilé!
Body: 5
<reagovat 
 Perchta (Občasný) - 14.11.2003 > fungus2> tuhle v noci jsem nějak nemohla spát..., díky za body
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 4.11.2003 > jo, jo, osudy "mocných" žen.
Body: 5
<reagovat 
 Perchta (Občasný) - 14.11.2003 > stanislav> 

no jistě, ale také mocných mužů...Doporučuji Saint Denis, kostel plný náhrobků, zástupně možno dolů do Víta...

díky za body


<reagovat 
Kapucín (Občasný) - 14.11.2003 > Svižný a zdánlivě lehoučký... fajn čtení.
Body: 5
<reagovat 
 Perchta (Občasný) - 14.11.2003 > Kapucín> Někdy slyšim jejich smích a jsem šťastná..., díky za body.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
zpátky   
1 2 3 (5) 6 7 8 9 10
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter