Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 23.4.
Vojtěch
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Dvanáct dní na moři
Autor: Ripper (Občasný) - publikováno 19.11.2003 (14:00:12)

 

Dvanáct dní na moři

 

V antikvariátu jsem si koupil knížku

Podivné příběhy

od Ladislava Klímy

Doposud se mi však nepodařilo

do ní uspokojivě proniknout

 

Bez moře to prostě není ono

proto odstřihávám soutěžní kupóny

Přeji si vyhrát s Magnum 12-denní plavbu po moři

a dočíst ji na palubě

luxusní zaoceánské lodi Costa Europa

Mohu také obdržet poukázku

na spodní prádlo

či plážové překvapení

 

Každopádně budu mít zas důvod psát

své stále odfláknutější

a právě proto geniálnější verše

A je mi upřímně zcela ukradený

že se to ňákýmu pisálkovi

co ví vo soudobý poezii starou bačkoru

nelíbí

Četls ty vůbec manifest Supermarketingu?

Najdeš ho na www.sweb.cz/supermarketing

(je ale možné že stránky

již nejsou v provozu)

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Přeslička (Občasný) - 19.11.2003 > sem pisálek nevící nici o soudobé ani jinodobé poezii, tudíž je ti zřejmě ukradené, že líbí...
P.S.: ty stránky vážně nejsou v provozu:)
Body: 5
<reagovat 
 Ripper (Občasný) - 20.11.2003 > Přeslička> Možná to půjde, když si dáš na seznamu do vyhledávače "supermarketing" - něco by se tam objevit mělo.
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 19.11.2003 > opravuju na pisálkovi, jo? :o))
<reagovat 
 Ripper (Občasný) - 20.11.2003 > Kelly> díky
<reagovat 
m.ilk (Občasný) - 20.11.2003 >

noo nevim na ty samoucelnosti neco mozna bude, ale zas tak tragicky bych to nevidela.. i kdyz k basni to ma asi daleko, coz je nejspis ucel.. spis mi vadi, ze mas jedno svy tema narazek na reklamni slogany apod. a jedes z toho porad... nekdy mi az prijde, ze se nesnazis hledat neco vyrazne novyho... i kdyz mozna je to jen tim, ze tyhle temata se brzo okoukaj..(ocenila bych nejakou tvoji reakci)

jinak co se tyce hodnoceni volila bych 3.5..asi to budu muset zaokrouhlit..


Body: 4
<reagovat 
 Ripper (Občasný) - 21.11.2003 > m.ilk> Já nepíšu každý den, do znečné míry nejsem básník spontání a do svých básní nedávám ani zdaleka ze sebe všechno. Tvořím v "návalu inspirace", trvající většinou několik dní. To hlavní, co chci říct ale je, že u mě je důležitý základní koncept, "program" (po sléze jeho provedení) - zrodí se mnohem dříve než samotné verše. Možná právě to je ta již zmíněná "samoúčelnost". S trochou nadsázky by se dalo říct, že jsem konceptuální básník, přičemž nepochopí-li čtenář onen koncept (kontext) nemůže ani pochopit smysl těch "braků", které píšu. S programem Dekadence 2. jsem Tě již seznámil a nechce se mi v tom dokola hrabat. Prvotní bylo roznodnutí napsat několik básní o tom a tom... napsat sbírku na to danné témá, s předem danným programem, proto se jednotlivé básňe z téže sbírky, mohou jevit stále o tomtéž, a také tomu tak do jisté míry skutečně je. Kdybys ale srovnala mé básně z jiných dvou kolekcí, které jsem na Totemu publikoval, seznala bys, že to tak stereotypní není. Pokud jde o hledání "něčeho nového", chtěl bych, abys mi tedy předložila seznam literatury, autorů (i z Totemu), kteří by psali v podobném duchu a kteří by používali podobné metody. Nazávěr bych chtěl říct, že máš samozřejmě pravdu, že reklamní slogany jsou pro mě důležitý, často je (zne)užívám - fascinují mě jak po stránce etické tak estetické - navíc představují výrazný fenomén postmoderny. V Dekadenci2. jsem však zdaleka nepoužíval jen slogany - jen několika málo veršíků jsem autorem já sám - většinou jde o jakési literární koláže různě pospojavaných jak sloganů z reklam tak třeba novinových tytulků, výseků článků z podprůměrných časopisů od bulváru až po pornografii (ona Tebou tak kritizovaná poslední strofa básně "Budoucnost je v Africe"). Báseň "Neděle" je z 99% složená z citátů "hvězd" uveřejněných v časopisu POP (nebo SPY?). Jsou to koláže, ne plagiáty - některé jsou míň, některé méně povedené. Každopádně se jedná o literární experiment! poznámka: Z Dekadence2. již jsem všechno, co jsem publikovat chtěl, publikoval. Tedy "již nikdy více."
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 19.11.2003 > tohle je tak samoúčelné,až to tady možná vůbec nemá co dělat......
Body: 1
<reagovat 
 Ripper (Občasný) - 20.11.2003 > Emmet_RAY> Zajímá mě Tvůj názor - víc ho rozveď (udělej to pro mě, díky).
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 25.11.2003 > Ripper> Tak,dříve jsem nemohl reagovat,ale trochu jsi mi to teď usnadnil,díky svému vlastnímu "rozboru" o něco níže.Každopádně jsem si ještě před chvílí přečetl pár jiných tvých básní z této kolekce a musím říct že naprostá většina mi přišla velmi dobrá,relativně originální a vůbec hodně ucelená a právě ucelenost je to,co mi této tvé básni chybí,především poslední strofa byla důvodem mé kritiky,v podstatě mi k tomu výše napsanému vůbec nesedí,především ta řekněme "obrana proti pozdější kritice" působí hodně zbytečně a jakoby vytrženě z kontextu a celý ten závěr působí tak strašně otevřeně..V kontrastu se slokami výše to vypadá odfláknutě,asi tak.Jinak by mě zajímalo,proč jsi svou kolekci pojmenoval právě Dekadence2
<reagovat 
 Ripper (Občasný) - 26.11.2003 > Emmet_RAY> Proč zrovna název Dekadence2? To už jsem se pokoušel vysvětlit m.ilk u básně "Budoucnost je v africe.", takže se kdyžtak koukni tam. Nicméně, v létě jsem si napsal k této kolekci něco jako takový "úvod". Je to na několik stránek, proto Ti posílám jen několik "výseků", které snad dostatečně objasňují volbu tohoto názvu. Předem se omlouvám za případné pravopisné nedostatky.

"....Jestliže tedy absencí norem je charakterizováno barbarství, znamená to, že naše Euroamerická civilizace, založena před staletími na hodnotách antiky, křesťanství a judaismu se nevyhnutelně řítí do období svého úpadku. Úhlavní otázka pro soudobého básníka tedy zní: Jakým způsobem se s touto situací, jež se stala naší každodenní osobní zkušeností, vypořádat v uměleckém díle?
Má vůbec smysl psát verše, hledat pro svět i pro sebe naději v uspěchané době, čím dál tím méně ochotné zabývat se něčím, co přirozeně vyžaduje čas, soustředěnost a empatii? Má vůbec smysl básněmi snažit se ovlivňovat neblahý chod dějin, když zoufalý hlas našich srdcí neustále jen naráží na nepropustnou zeď nezájmu a tzv. neviditelná ruka trhu je rukou cenzora, sítem,jimž nepropadne nic, co by se nedalo se ziskem prodat? Dekadence 2. si neklade žádné vysoké cíle, utopisticky neagituje za boj ve jménu jakéhosi nového, kvalitativně lepšího světa. Neustanovuje dokonce ani žádný striktně závazný literární program."

"Dekadence 2., nevycházející z filozofie A. Schopenhauera ani F. Nietzscheho, má na první pohled s dekadencí konce 19. století jen málo společného. Dekadence 2. není ani tak úpadkovou literaturou jako spíše literaturou úpadku společnosti a jejich hodnot. Pocity únavy, přesycenosti, znechucení, osamocení, izolace, bezvýchodnosti a mravního úpadku jsou důležitým podnětem k psaní, námětem, neviditelným obsahem, který lze jen tušit mezi řádky. Stejně tak sobectví, soustředěnost na vlastní osobu je skrytým obsahem."

"Jestliže dekadence 19. století se pohrdavě stavěla k dobové měšťanské kultuře a k jejím tradicím tím, že s provokativní oblibou sahala k tabuizovaným tématům, Dekadence 2. se kriticky staví proti současné spotřební společnosti, jejích hodnotám, hrdinům a iluzím tím, že zdánlivě přistupuje na stejná pravidla hry, nebrání se využít všech jejich obdivovaných i nenáviděných atributů, ztotožňuje se s nimi, ztotožňuje se s anonymním davem žijícím v odcizení velkých měst vyspělého světa 21. století, obouvá verše do produktů světových obuvnických značek, tak aby se staly kritickými nositeli nejaktuálnějších módních trendů."
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 26.11.2003 > Ripper> díky,to je zajímavé s zcela postačující..
<reagovat 
čtenář Wice.03 - 15.12.2003 > To je divný Majkle, nic moc Emmet má zřejmě pravdu s tou uceleností.. 2 body
<reagovat 
čtenář Sex ve sprše - 13.3.2005 > Stránky s manifestem supermarketingu v provozu jsou, ale na adrese http://www.volny.cz/supermarketing nebo http://www.volny.cz/supermarketing/xxx.htm
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter