Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Tobě
Autor: Lian (Občasný) - publikováno 4.12.2000 (13:18:18), v časopise 5.12.2000
Tobě


Okolo krku šálu z vášně
Hlavu schovám pod polštář
A celá se zahalím do závojů naší lásky
Propletu se uličkami rozkoše
Se vzpomínkou na Tvou tvář
Řečí těla celá se Ti popíšu
Rty vykreslím na Tvou kůži dotek anděla
Promlouváš ke mně záblesky v očích
Slova uzamčená v srdci
V úsměvu Ti září ranní slunce
Se zbytky červánků na tvářích
A svým dechem kouzlíš obrazy do mé duše
Půlnoční vánek setře Ti z čela zbytky mé vůně
Na prstech stydne moje chuť


Poznámky k tomuto příspěvku
mystikus (Stálý) - 21.11.2017 >
https://www.youtube.com/watch?v=BpZx-Re1OFc
https://www.youtube.com/watch?v=ToF6xshPh4M

Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Vyskocilova Jana (Občasný) - 5.12.2000 > Snad chtěla jsem kdysi napsat verše podobné, ale nikdy nenalezla jsem ta správná slova. Šťastný je ten pro koho jsi Ty je nalezla.
Body: 5
<reagovat 
Paula (Občasný) - 5.12.2000 > Prekrasne slovni obraty, nadherna prirovnani - naprosto souhlasim s Janou..moc se mi libi "svym dechem kouzlis obrazy do me duse" a "reci tela se ti cela popisu" - je to originalni a "neopotrebovane"...Moc se mi to libi, opravdu!
Body: 5
<reagovat 
Petr (Občasný,Redaktor) - 5.12.2000 > :o) mam ten stejnej krásnej pocit, jako, když jsi mi jí četla prvně ...
Body: 5
<reagovat 
marjanka (Občasný) - 5.12.2000 > Je to moc krásné...nikdy bych tak nedokázala vyjádřit své pocity..
Body: 5
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 5.12.2000 > Ve videt, ze do te basnicky jsi Lian vlozila veskere sve city, krasne ...
Body: 5
<reagovat 
Killersx (Občasný) - 5.12.2000 > Jsem rad, ze slunce jiz konecne prosvitilo i tvou dusi. Je to moc krasne. S pozdravem Kill
Body: 5
<reagovat 
Madman (Občasný) - 5.12.2000 > Kdyby mě teď neškrábal kocour, který je po operaci a chce abych ho hladil, napsal bych ti dlouhou kritiku.
Ale je tu, tak to bude krátké.
Krááááááááááááááááááááásnéééééééé
Body: 5
<reagovat 
Godard (Občasný) - 5.12.2000 > Těch citů je tam nějak moc...
Body: 1
<reagovat 
Thomas Hudson (Občasný) - 6.12.2000 > Každá řádka by mohla žít samostatně - a kdyby bylo potřeba tak řádek "A rty vykreslím do tvé kůže dotek anděla" by mohl žít i za jiné - není to potřeba. Škoda že jsi pak nezkusila další rým jako je polštář - tvář aby to bylo ještě víc semknuté jako celek. Nádherný obraty....
Body: 5
<reagovat 
alggiz (Občasný) - 6.12.2000 > To je nádherný, Petrusko...jako bych před sebou viděla ty tvoje rozzářený očíčka:)))Je to krásný a upřímný, jsem šťastná za tebe:))))
Body: 5
<reagovat 
JanekAugustFelix (Občasný) - 7.12.2000 > :-))))))))))))))))))))))))))))))))))))
nemám slov
Nááááádhera!
Body: 5
<reagovat 
Fialin () - 7.12.2000 > Tady uz vsichni vsechno vyjadrili, takze neni treba nic dodavat.
Body: 5
<reagovat 
Mišpule (Občasný) - 30.1.2001 > Krásné a upřímné vyznání.

Autorka zvolila pro tento typ básně velmi vhodnou formu - básnické slovo, takže myšlenky se mohly ve verších rozvinout zcela bez omezení fantazie.

Po obsahové stránce se jedná o téma známé všem, ovšem zde je zpracováno s lehkostí a originalitou.

Takřka v každém verši najdeme nějakou originální metaforu, takže s trochou nadsázky je možné říci, že celá básen je jedna velká metafora (např. "šála z vášně", "zahalím se do závojů naší lásky", "promlouváš ke mně záblesky v očích","dechem kouzlíš obrazy do mé duše", "zbytky červánků na tvářích" atd..)

Ač nás název básně (Tobě) svádí k jednoduché interpretaci, že jde o vyznání, za poetickými slovy se skrývá mnohem víc a básen je možné chápat ve dvou rovinách.

Jednotlivé verše spojuje dějová linie: vyznání se z lásky (první čtyři verše), následuje vpomínka na toho, jemuž je básen věnována, na krásné okamžiky mezi nimi (následujících 8 veršů) a rozloučení (poslední dva verše).

Líbí...
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter