Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Film
 > Film
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Láska nebeská
Autor: Oplatka (Občasný) - publikováno 5.12.2003 (00:02:01), v časopise 12.1.2004

LÁSKA NEBESKÁ (Love Actually, 135min., režie: Richard Curtis, 2003)

 

Na jedné straně romantická komedie. Příběh s jasně danými charaktery, průběhem i nevyhnutelným šťastným vyústěním. Na straně druhé typ filmu, vyprávějící střídavě několik zdánlivě nesouvisejících příběhů, které se v závěru propojí. Pojetí, které známe například ze snímku Magnolie.

Co se stane, když se tyto dva principy spojí? Vznikne milý a zajímavý film, který uspokojí oba tábory, byť se jedněm bude možná zdát příliš sentimentální a druhým příliš komplikovaný.

Předvánoční Londýn. Ulice plné ozdobených stromečků, Santa Clausů, zvuku koled... A mezi tím vším prožívá své příběhy několik lidiček.

Čerstvě ovdovělý muž, kterému je jedinou útěchou malý syn, plachá dívka, netroufající si oslovit dlouho milovaného kolegu, spisovatel, utíkající po milostném zklamání do samoty, dvojice nesmělých pornoherců i právě zvolený premiér, který se zakoukal do mladé sekretářky. Ti všichni spolu s mnoha dalšími řeší své citové problémy právě v prosincovém Londýně - a v některých případech se za tím vydávají i mimo něj...

Příběhů je v Lásce nebeské mnoho, a způsob, jímž jsou jednotlivé osudy pojímány, se značně liší. Některé postavy jsou viděny ve zřetelné nadsázce – kromě lehce obhroublého premiéra je to zejména neatraktivní mládenec, který odletí za štěstím do Ameriky, aby se zde stal středem obrovského zájmu dívek. Osudy jiných jsou tragikomické – jako ženichův nejlepší přítel, smutně sledující svou milovanou jako nevěstu. Jiné jsou pojímány spíše realisticky – ať už jde o zlomeného vdovce, nebo ženu, která zjistí mužovu nevěru. Šťastně se rozvíjející příběh nesmělých kolegů, kteří si konečně vyznali lásku, se nalomí ve chvíli, kdy se na scéně objeví dívčin postižený bratr. Smějeme-li se u některých situací na plné kolo, jiné v nás probouzejí soucit. Tato nevyrovnanost však není filmu na škodu.

Horší je, že některé scény trpí přílišnou patetičností. Je to například chvíle, kde malý chlapec utíká přes letištní zátarasy vyznat své milé lásku, nebo situace, kdy spisovatel žádá svou portugalskou služebnou o ruku. Do té doby rychlé tempo filmu se tu nesmírně zpomalí, situace jsou protahovány, nadhled mizí, a film se najednou podobá tuctovému romantickému snímku, o což tvůrci jistě neusilovali.

S blížícím se závěrem filmu zjišťujeme, jaké příbuzenské, přátelské a sousedské vztahy hrdiny vzájemně pojily. Nakonec to vypadá, že se snad zdá každý s každým – tyto souvislosti však neobsahují další významy, film nezakrývá, že šlo především o hru k divákovu pobavení. Úplný konec “po měsíci” potom nabízí nadsazeně šťastná vyústění příběhů – což by nám ovšem nemělo zakrýt skutečnost, že jeden ze vztahů  happy endem neskončil.

Velké množství příběhů vyžadovalo i velké množství herců – včetně ostrovních hvězd formátu Hugha Granta, Alana Rickmana či Emmy Thompsonové, z nichž každý tu ovšem slouží celku stejně jako představitelé méně známí.

Hugh Grant hraje spíše sám sebe než premiéra – ostatně při notorické známosti jeho obličeje si jej jen těžko někdo může ztotožnit s politikem, a Grant si je toho vědom. Liam Neeson dobře postihuje muže zlomeného životní tragédií, stejně jako Thompsonová ženu zoufalou z odhalení manželovy nevěry. Z další záplavy méně známých herců jmenujme alespoň Lauru Linneyovou, velmi přesvědčivou v úloze zamindrákované dívky.

Dobrou práci tu však odvedli všichni, i ti, kteří se filmem jen mihnou. Nejmarkantnější z nich je “štěk” Rowana Atkinsona, jehož výstup s Alanem Rickmanem v rolích příliš ochotného prodavače a zákazníka se špatným svědomím můžeme označit za opravdovou lahůdku.

Láska nebeská (možná příhodnější původní název zní Láska je všude kolem) je milým pokusem o ozvláštnění romantické komedie a také specifickým příspěvkem k tématu Vánoc. Mezi všemi těmi tradičními filmy o Santa Clausích je rozhodně příjemnou výjimkou.

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Adina (Občasný) - 22.12.2003 > Já ten film sice neviděla, nicméně z této recenze mám pocit, že vím o co se jedná. Až na to někde narazím, budu ráda.
Body: 5
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 11.1.2004 > Též jsem ještě neviděl, ale tvá recenze se neche v duchu jako ostatní recenze, co jsem zahlédl, i ti, kteří z mého okolí viděli, se rozplývali a že to byli lidičkové různých chutí. To množství hvězd mě zaujalo, jak je dostal režisér všechny do jediného filmu? Asi se s nimi zná. Osobně mám moc rád Alana Rickmana, tak už jen kvůli němu. (Alan Rickman je zrovna z těch herců, o nichž když se bavíš s někym nazasvěceným a chceš mu říct, kdo že to je, v čem hrál, nějak si nemůžeš na nic komerčněji známějšího, aby nebylo pochyb, vzpomenout, no, teď už vlastně jo - Harry Potter.) Ale i Thompson či Neesona... Už se těším, až to vyjde na DVD. Teď jsem se díval na Punch-Drunk Love (Opilí láskou), právě od režiséra Magnolie a byl to VELMI milý filmeček!
Body: 5
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 13.2.2004 > Rickman je tam opravdu špičkovej - a zkus si ho představit ve dvojici s Mr.Beanem. Jak si každej hraje to svoje - a jak neodolatelně to působí dohromady!
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 11.3.2004 > byl to fajn film - pokud se člověk náhodou nudil dějem, mohl se zabavit "odkudpak znám tohohohle herce?" Profesora Snapea z H.Pottera jsem objevila jen já... stejně jako Elizabeth z Pirátů z Karibiku
Body: 5
<reagovat 
Čtenář - 8.12.2004 > Dobrý den, měl bych prosbu. Nevíte, která dvojice se ve filmu Láska nebeská nakonec nespojí? Musel jsem z kina dříve odejít a dodnes nevím, jak to dopadlo, jen vím, že námluvy jedné dvojici nevyšly. Díky. Robert.
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 9.12.2004 > Je to ta divka, co dlouho nedokaze oslovit sveho kolegu. Vypada to uz dobre, ale nakonec to nevyjde.
<reagovat 
Biankka (Občasný) - 28.3.2005 > na tenhle film sem se podívala na popud kamarádky která tvrdila že je to nádhernej film-to třeba i byl ale mě hrozně vadilo to přeskakování mezi příběhama
<reagovat 
nečekaná (Občasný) - 17.8.2005 > Film jsem viděla dvakrát, líbí se mi moc. Každý příběh je zajímavý. A za "hlášku" rozhodně stojí předvádění vyžilého zpěváka, když říká do televize: "Děti, nekupujte si drogy...... Staňte se slavnýma a budete je mít zadarmo!"
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter