Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky První chrám z kolekce Terra
Autor: Perchta (Občasný) - publikováno 7.12.2003 (19:13:06)
další>

První chrám

 

     Judita sedí vedle svých dětí na lavici Jeruzalémské synagogy, co nemá ještě ani sto let. Děti ze židovské školy zpívají starý chorál. Juditě skane maličká slza. "Kde postavím Třetí chrám?" Judita maličko zvedne hlavu a nechá slzu dotéct až ke rtu. Další píseň je veselá, připomíná "až já budu velká, bude ze mě selka..." Judita se směje, rabín mluví o vyvoleném národě, Judita se zlobí, "všichni jsme vyvolení".

     Odcházejí, před stanicí svítí zimní slunce do otáčející se známé tváře, vzápětí vystřídané ženskými těly v černém prádle. Ach, to se tedy k němu opravdu hodí. Judita si vzpomene na Vlašský dvůr. Královská cesta odnikud nikam. První chrám. A je to. Teď už stačí najít ty čtyři zdi, pořád stojí. Před pár lety se kolem ní zhmotnily, bylo to jak rána palicí do hlavy.

     Cestou domů se řeší různá náboženství. "A víte, jaké to my máme náboženství?" ptá se doma Judita.

Děti mlčí.

"Česko-moravské."

Děti se smějí.

"A Francie je naše kolonie a my jsme královská rodina. Ale nemůžu to nikde říct, protože by mě vyhodili z práce a neměli bychom co jíst."

"Tohle nemůžeš říkat ani nám," oponuje syn, "na to jsme ještě nedorostli ani my."

     Judita se usmívá a neříká už nic. Pod balkónem paneláku rostou růže. Podobné růže kvetou i na Martinově mysu. Viděla to na internetu.



Poznámky k tomuto příspěvku
fungus2 (Občasný) - 7.12.2003 > Líbilo se mi to.
Body: 5
<reagovat 
 Perchta (Občasný) - 7.12.2003 > fungus2> Fakt? Dík!
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 7.12.2003 >

nemělo by bejt princovy tváře?


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Perchta (Občasný) - 7.12.2003 > stanislav> Hele, já nevim, fakt ne.
Takže mi fo napiš fakt.
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 7.12.2003 > Perchta> má tam bejt Ypsilon.
<reagovat 
 Perchta (Občasný) - 8.12.2003 > stanislav> 
Tak jo, děkuju, vyhodila jsem to.
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 8.12.2003 >

Odcházejí, před stanicí svítí zimní slunce do otáčející se známé tváře, vzápětí vystřídané ženskými těly v černém prádle. Ach, to se tedy k němu opravdu hodí.

 

 


<reagovat 
stanislav (Občasný) - 9.12.2003 > mám rád návraty k tvým dílkům, sem tam mi udělá radost, že se tam objeví i něco jiného, než tam bylo, jindy zas juchám, když najdu původní text, na každý pád jsem vždy spokojen...  
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 12.12.2003 >
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 12.12.2003 >

Pod balkónem paneláku rostou růže.

to mě dojalo. jsem dneska nějak naměkko.


<reagovat 
 Perchta (Občasný) - 16.12.2003 > stanislav> Judita měla kliku, dneska našla obrázek prvního chrámu a tak už ví, kde byl.
To město se možná jmenovalo Garáž...
:-))
<reagovat 
čtenář vždyťjetojedno - 30.12.2003 > :) ach, Perchto,
děkuju..;)
5 *

začínám tě mít ráda...:)
<reagovat 
 Perchta (Občasný) - 30.12.2003 > čtenář> 
Já tebe miluju už dávno...miluju všechny svoje čtenáře.

A ten chrám stál nad řekou a ona chodila pořád k řece, v létě v zimě, a přitom byla pořád těhotná, a její muž ji vždycky zpátky musel zezadu tlačit do kopce tou pěšinkou...
<reagovat 
Abyss (Občasný) - 1.1.2004 > och... to je krasne vystizene dvojsvetove....
Body: 5
<reagovat 
 Perchta (Občasný) - 9.1.2004 > yed> 
děkuji
beru si to jako jednopoklonu
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
zpátky   
1 2 3 5 6 (7) 8 9 10
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter