Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
KREV a VÍNO
Autor: J.R. (Občasný) - publikováno 8.12.2003 (14:18:44)

KREV A VÍNO

 

Vykoupím tě z utrpení

a pro krvavé rány na tvých dlaních

shledám sám sebe vinným.

 

Krev a víno.

 

Zahledím se do pouště iluzí

a navrátím nevidomým zrak,

jen pro dnešní den.

Tak budu krutý.

 

Krev a víno.

 

Prohlásím tě za svojí životní lásku

a pak Můj nuž se zbarví Tvojí krví.

Pro dnešní den a pro vždy.

Tak budu krutý.

K sobě.

 

Krev a víno.

 

 

Popíjím na žal a sám nevím, je to krev tvá nebo víno?



Poznámky k tomuto příspěvku
Helen (Občasný) - 8.12.2003 > Zvláštní.
Body: 4
<reagovat 
 J.R. (Občasný) - 8.12.2003 > Helen> To kazdopadne. Nemohla by si sve pocity z ni rozvinout vic do hloubky? Tohle mi toho moc nereklo. V kazdem pripade dik.
<reagovat 
Lei (Občasný) - 8.12.2003 > Má to strukturu, ale krev a víno a tenhleten námět jsou pro mě něco už tak ohranýho, že radši nebudu hodnotit.
<reagovat 
 J.R. (Občasný) - 8.12.2003 > Lei> Jasně, chápu jak to myslíš, taky sem si říkal, že tenhle NÁZEV je hodně, moc, moc ohranej, ale zase na druhou stranu sem nenašel vhodnější. Co se týče konkrétního námětu, klidně bych se přel. Tak zkus zhodnotit zpusob zpracovani...
<reagovat 
 Lei (Občasný) - 8.12.2003 > J.R.> Dobře, zpracování boduju. Námět - já teda nevím, ale přijde mi, že Nick Cave má tisíc písniček na podobný témata, asi je to jen nesprávný dojem?
Body: 4
<reagovat 
 J.R. (Občasný) - 8.12.2003 > Lei> 

Nejenom on, což dle mě není nějak úplně na škodu věci. Samozřejmě není dobrý pořád dokola omílat jedno a totéž téma, pokud je to stále o tom samym, ale pokud Ti má ta věcička pořád co novýho říct, tak ji můžeš zpracovávat víckrát a má to nějaký smysl (viz. třeba právě Cave). Pak už jde jen o otázku, jestli Ti ta moje báseň něco novýho řekla... 

Btw: Cave je můj oblíbenec


<reagovat 
Silona (Občasný) - 8.12.2003 > :)
Body: 4
<reagovat 
immaginacija (Občasný) - 8.12.2003 > už to tu fakt bylo mockrát... a zpracování mě taky nenadchlo..
Body: 2
<reagovat 
Naty (Stálý,Redaktor) - 9.12.2003 >

Nedohmátla jsem smyslu. První sloka silně napovídá, že se bude jednat o náboženský námět, což ovšem ty další zjevně rozptylují.

Nebo se jedná o zBožňování ženského protějšku?

Nebo je to alegotie něčeho jiného, či symbolika, a pak mi ovšem uniká čeho.

Naproti tomu způsob zpracování a stavba básně, to rozdělení na jednotlivé části, oddělené jakýmsi spojujícím "refrénem", se mi líbí.


Body: 3
<reagovat 
 J.R. (Občasný) - 9.12.2003 > Naty> Tak jsi mě donutila si ji ještě několikrát přečíst a hodně o ní přemýšlet. Máš pravdu v tom, že první sloka opravdu vyvolává očekávání náboženského námětu, které druhá sloka částečně oslabuje a třetí absolutně drtí a místo toho nastoluje otázku vraždy milované bytosti z neznámých důvodů (nevěra?) a následné výčitky svědomí zaháněné sklenkou červeného. Je pravda, že sloky v tomto ohledu tak úplně nekorespondují. Když jsem ji psal, tak jsem ji prostě hodil bez jakýchkoliv úprav na papír, je napsaná jedním tahem a dál jsem o ní už nepřemýšlel. Musím se přiznat k "autorskému narcismu" - mě osobně se opravdu líbila, tak jsem ji sem šoupnul a zjišťuji, ža šlo právě o něj - ach jo.....
<reagovat 
Naty (Stálý,Redaktor) - 9.12.2003 > Neachjojuj. Zaujalo mě to. Já sama občas píšu bez jakéhokoli ohledu na obsah, prostě podle "zvukové souslednosti slov", a kdyby se mě někdo zeptal, o čem to je, tak si buď musím na místě něco vymyslet, a nebo přiznat, že nevím. Jenže u ostatních nějak automaticky předpokládám, že obsahové sdělení je součástí básně. A tady mi to nedávalo smysl, tak jsem se zeptala.
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 9.12.2003 > vše už bylo řečeno výše, ale to zpracování je celkem dobré
Body: 3
<reagovat 
Jade (Občasný) - 10.12.2003 > ještě jedna poznámka- možná je to pouze subjektivní dojem, ale ke kýčovitosti refrénu podle mne přispívá i to brutální červené pozadí!!! Chápu, že to by záměr, ale přeci jen... co třeba jinou červenou?
<reagovat 
 J.R. (Občasný) - 12.12.2003 > Jade> 

Jo byl to záměr, vybral jsem to nejbrutálnější...přemýšlel jsem o růžový - od tý doby, co mám nový telefon je to moje nejoblíbenější barva :-)


<reagovat 
Dáreios (Občasný) - 11.12.2003 > nazdar xsichte
Body: 4
<reagovat 
 J.R. (Občasný) - 12.12.2003 > Dáreios> 

Ty vole doufal jsem, že mě neobjevíš. Marně...

Co se týče ksichtu, myslim, že si nemáme co vyčítat, podívej se na svou ikonku.

Viz hodnocení: Taky se Ti nelíbilo pozadí?


<reagovat 
 Dáreios (Občasný) - 12.12.2003 > J.R.> 

ty vole, svět je jedna slepičí prdel...všude tma a smrad...

jinak k ikonce: mám rozohodně hezčí úsměv...


<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter