Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

  SEZNAM RUBRIK
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Pábitel
Autor: geekon (Občasný) - publikováno 9.12.2003 (01:01:12)

7:40. Rozespalým vzduchem zasvištěly první líné otáčky disku. Charlie One bez varování začala zpívat, holubi kvapně opustili parapet. To všechno David vnímal, i když měl oči stále ještě zavřené a dával pozor, aby zívnutím nevyplašil sny stále ještě bloudící po pokoji. Těšil se, že až si do sytosti promne oči, bude se protahovat pod peřinou zkrouceným stínem žaluzíí. Těšil se, jaký bude dnes pěkný den.

 

„Už vám dávaj ten film, co ste mi o něm vykládal, pane Davide?“, ptala se ho ta paní, co vynášívá žlutý rozpraskaný koš ze třetího patra ve výtahu. „Už běží“. Usmál se, nejenom kvůli zhoupnutí po spuštění koleček. „Jé, doopravdy? A kde vám to běží?“ „Třeba támhle, kousek za rohem to běží...je to pěkný film“, rozloučil se a zašel pomalu za roh. Paní Klímové vrtalo hlavou, co že je to za nové kino kousek od domu a jak si toho mohla nevšimnout. Ale podívat se nešla, protože práci měla na opačnou stranu. Nohy tam šly.

 

Nejsympatičtější cesta ho dnes zavedla do knihovny. Měl rád tu sečtělou vůni, kterou příchozí před šatnami ovívá průvan. Šatnářka mu moc nerozuměla, ale měla knihovnu ráda. Vodí sem svoji vnučku. Oprášila mu kabát a upravila ho na věšáku.

 

Posadil se ke vchodu. Sledoval tváře lidí vracejících knížky a bavil se pomyšlením, co asi mohli číst. Až přišel pán s baretem. Knížku pokládal váhavě. Usmíval se a zdálo se, jako by se mu po ní mělo stýskat. Když se s ní rozloučil a odkráčel směrem k Dennímu tisku, David si ji vzal s sebou dozadu, ke svému oblíbenému stolečku. Než ji stačil otevřít, objevil se pán s baretem a sedl si naproti na pohovku. Otevřel noviny a začetl se. David by si s ním chtěl popovídat. Sledoval ho, začaly se mu vybavovat otázky, které by mu rád položil. Zaposlouchal se do posvátného šumu knihovny. Pomalu z něj vystupovaly hlasy, z hlasů se daly rozeznat slova, ze slov se začaly formovat věty a z nich odpovědi, které ho zajímaly. Knihy mu odpovídaly za něj, za chlapíka v baretu čtoucího noviny naproti jemu. Protože všechno, co by říkal, bylo už vytištěno na některé ze stránek knih, seřazených podél vysokých stěn. Možná v té velké, s polámaným zežloutlým hřbetem, co pro ní prstem přejíždí ta drobná brunetka. Omluvil se pánovi, co už si půl hodiny mlčky listoval novinami a šel té dívce říct, kde hledat Verlaina. Všechny dívky jejího věku, poklekávající u polic s písmeny V, ho hledají. A každý, kdo je poprvé v knihovně, hledá ve špatném oddělení.

 

Snažil se moc se neculit, když zčervenala. Ale stejně utekla. Neběžel za ní, protože v knihovnách se běhat nemá. S knihou v kapse vyšel ven. Rozeběhl se přes most, ale přislápl si tkaničku. Udělal jeden kotoul pádem a druhý, aby si to vychutnal. Poté, co tu scénku, jako správný akční film točící kaskadér, třikrát zopakoval si sedl. Režisér měl dost obrázků. Sehnul se zavázat si tkaničku, jenomže se mu nechtělo ji svazovat. Co když měla důvod rozvázat se. S hlavou plnou volnosti tkaniček a patou vykukující každý krok z boty se vydal domů. Dnes to byl pěkný den. Asi jako zítřek.


Poznámky k tomuto příspěvku
BlueSky (Občasný) - 9.12.2003 >

Pěkně píšeš, dobrý cit pro popis atmosféry, pocitů.

Vadí mi jen drobnosti typu:

Ale podívat se nešla, protože práci měla na opačnou stranu. Nohy tam šly.(TAk šla na opačnou stranu, protože šla do práce, nebo protože ji tam nesly nohy?))

Šatnářka mu moc nerozuměla, ale měla knihovnu ráda. Vodí sem svoji vnučku. (Kde je souvislost?:-)

Oprášila mu kabát a upravila ho na věšáku.:-))

Přiznávám, že jsem nepochopila tu poznámku o Verlainovi. Paul Verlain-kde jinde ho měla hledat než pod V? Nebo si snad myslel  v oddělení Poezie , až tam pod V? A je příliš silné tvrzení, že VŠECHNY dívky nějakého věku, hledají-li u V, hledají vždy Verlaina. Co když hledají Viewegha?:-))

Ale .to jsou jen drobnosti.

 

 


Body: 5
<reagovat 
Lian (Občasný) - 9.12.2003 > Jo jo, ale mě tam ty drobnosti vadí.
Body: 4
<reagovat 
geekon (Občasný) - 9.12.2003 > hmm..diky za upozorneni, kdyz na to koukam s odstupem, taky mi vadi. nohy tam sly, melo zduraznit, ze o moznosti jit se tam podivat ani nepremyslela
to s vnuckou, melo to byt neco na zpusob jeho letme vzpominky a to opraseni kabatu naznak toho, ze na satnarku zapusobil, kdyz si s ni povidal...
viewegh me nenapadl:)) tohle bylo jenom promitnuti takove zajimave osobni zkusenosti, taky sem si to mohl odpusti, pravda:)
vim, nesikovne, mit tak vic casu...:)
<reagovat 
 m.ilk (Občasný) - 10.12.2003 > geekon> 

hmm, nebud tak skromny geekone, me se to libilo, urcite skolni prace vycnivajici z prumeru nějaky drobnosti tam jsou, ale celkove to jde..

je to psany hezkym jazykem, urcite v tom neco je.

ostatne inspiroval jsi me natolik, ze tu mozna zverejnim svoji skolni praci na tema:"ja a prozita puberta."


Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter