Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Nemám čas
Autor: MZF (Občasný) - publikováno 17.12.2003 (18:14:46)

     „Nemám čas.“

     Oblíbená věta mladých českých lidí. Dokonce bych řekl, že kdyby se konal nějaký průzkum veřejnosti na nečastěji říkané věty, mohla by se „nemám čas“ umístit na krásném druhém místě. Samozřejmě až po: „Jedno pivo.“

     Je smutným faktem, že dnešní lidé nemají čas. Všichni nosí diáře a do mobilů si píší upomínky, kdy a co mají zařídit. Když poté potkají nějakého starého kamaráda a ten jim navrhne posezení a příjemné popovídání, okamžitě směřují oči do diáře.

     „Ne, ne, to nejde. Bohužel mám důležité obchodní jednání,“ odbudou dotyčného.

     Poté počkají, až odejde a rychle zaběhnou za roh, kde je čeká důležité obchodní jednání. Vyndávají přepravky z auta za neustálého dohledu šéfa či něco podobného, a už se nemohou dočkat výplaty.

     U této věty také velmi často nastává řetězová reakce. Když vám napíší rodiče, že by vás rádi po několika letech viděli, samo sebou nemáte čas. Jdete se svojí dívkou do kina. Avšak po telefonátu zjišťujete, že ani ona nemá čas.

     I ve škole nastává boj s časem. Když se profesorka zeptá, kdo by byl tak laskav a mohl by zalévat jednou týdně květiny, jednoznačně tato funkce připadne tomu jedinci, který jako poslední vykřikne větu: „Nemám čas!“ Poté, co část květin (i přes vehementní zalévání) zemře, obhajuje se žák: „Zemřely časem.“

     Ale nemůžeme se divit tomuto přístupu, když už těm nejmenším dáváme do večerníčku postavy, které nemají čas. Vzpomeňte si na brouka z večerníčku Cvrčci, který neustále udýchán říkal: „Chvátám, chvátám, nemám chvíli klid…“

     V dnešní době by se mohl udělat remake tohoto slavného večerníčku. Akorát by v něm brouk říkal: „Uhni, vole, nemám čas.“

     Beztak je „nemám čas“ jen plytká výmluva. Představte si, že bych musel do zítřka vypracovat velmi náročný úkol, na kterém by záviselo mé závěrečné hodnocení na vysoké škole. Dřel bych jako kůň. Neměl bych čas na kamarády, na rodiče, ani na svou dívku. Pokud by mi však zavolala má celoživotní tajná láska s tím, že nemá co dělat, jestli bych nechtěl jít na večeři, okamžitě by šla škola stranou.

     Vyskytla by se však ještě jedna chybička. Pro mladého člověka další vražedná věta:

     „Nemám peníze.“



Poznámky k tomuto příspěvku
fungus2 (Občasný) - 17.12.2003 > Ano täk to chodí!
Body: 4
<reagovat 
Lian (Občasný) - 18.12.2003 > Podle mě Nemám čas znamená Život je otázkou priorit a Ty moje priorita nejsi, sorry, vole. Jo a Jedno pivo pobavilo, páč tuhle větu jsem v životě neřekla asi ani neřeknu :-)
Body: 4
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 18.12.2003 > nějak tomu tvému jazyku dneska nemůžu přijít na chuť, ale nápady máš podle mě dobrý.
Body: 4
<reagovat 
 MZF (Občasný) - 18.12.2003 > stanislav> 

Je to jeden z prvních kousků, který jsem napsal ve své nové etapě života...

 

A tvá slova mne naprosto zdrtila!


<reagovat 
 Unge (Občasný) - 20.12.2003 > MZF> Ty tvý etapy života - nechtěl bys o nich něco napsat ? Třeba která je jing  a která jang ? Střídáš to na přeskáčku nebo se v některé etapě usadíš dlouhodoběji ?
Body: 5
<reagovat 
 MZF (Občasný) - 20.12.2003 > Unge> 

Zrovna v tuhle chvíli se nacházím v jedné z nejtěžších etap. Ležím doma a nic nedělám. Na tom není nic až zas tak těžkého, ale jakmile mi rodiče řeknou, že bych se měl zapojit do vánočního úklidu, nastává tragédie. Musím umývat nádobí, chodit nakoupit, uklízet pokoje a tak všechno podobně. V tomto období jsem také velmi často agresivní. Takže bych ti už nedoporučoval se ptát dál...

Šťastný a veselý!


<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 23.12.2003 > MZF> ... a fakt bych se nemohl na něco zeptat?
<reagovat 
 MZF (Občasný) - 24.12.2003 > stanislav> Vzhledem k tomu, že Vánoce se mi podařilo přes všechny strasti přežít ve zdraví, tak se ptát můžeš. Ovšem jen v tom případě, že máš míň dárků než já!
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 24.12.2003 > MZF> 

dostal jsem dárků šílený hafo, a tak se rači ptát nebudu...  třeba žlutý trenýrky s modrejma zvonečkama... no.


<reagovat 
barlach (Občasný) - 18.1.2004 > Trochu mi to hapruje. Ale to "jedno pivo" je výbornej džouk. Moc dobře se mi to nečetlo. Už proto, že takových fejetonů o "nemám čas" už jsem četl asi tisíc...
Body: 3
<reagovat 
Andulka (Občasný) - 4.2.2004 > Lian to rekla vsechno za me. me se to cetlo dobre...:-)a libilo se mi, obsahove just fajn, a pointou, kde si to mohl pokazit si to podle me vystihl presne.

A protoze kritiziju prumerny napad na obsah...nabizim napad dalsi na fejeton..:-) Co takhle jak se zabiji cas.....jak nam moderni technika (vlasne nase nevyuzivani ji sprave) zabira cas??? To jen tak, kdyby te nahodou nejak nenapadlo, na jake tema psat dalsi fejeton...:-)
Body: 4
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter