Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 24.4.
Jiří
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Film
 > Film
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Kytice
Autor: Martin (Stálý,Redaktor) - publikováno 28.12.2000 (09:39:22), v časopise 29.12.2000

Kytice


Počátkem prosince tohoto roku uvedl režisér F.A.Brabec filmové zpracování sbírky Erbenových básní “Kytice z pověstí národních”. Z původních třinácti básní vybrali filmoví tvůrci sedm, šest balad - Kytice, Vodník, Polednice, Svatební košile, Dceřina kletba, Štědrý den a jednu pohádku Zlatý kolovrat. Dějem prochází malý chlapec s píšťalkou, na konci každého příběhu umírá plamen jedné ze sedmi svíček.
Největ
ší sílu dává Kytici dle mého názoru zpracování s maximálním potlačením moderních počítačových efektů. Většina triků je provedena nástroji stejnými, jaké měli herci v minulém století, monology mezi bytostmi tvoří jednotlivé pasáže Erbenovy Kytice. Ačkoliv si myslím, že atmosféra vlastní četby Erbenovy Kytice je nenahraditelná, film stojí rozhodně za shlédnutí.

 

Hrají:
Linda Rybová, Jan Bárta, Karel Roden,Bolek Polívka,Stella Zázvorková

Cena lístku k 28.12.2000 :
Kino U hradeb 100,-Kč


Více o filmu



Poznámky k tomuto příspěvku
čtenář bloom - 27.3.2012 > Mě se kytice moc líbila,Hlavně vodník.
<reagovat 
marjanka (Občasný) - 29.12.2000 > Film jsem viděla a moc se mi líbil. Jenom bych chtěla dodat, že film nabývá svým zpracováním naprosto jiného rozměru než samotná sbírka. Dozvídáme se zde další skutečnosti a souvislosti. Například vodník plačící u dveří, kde zabil své dítě - z bezcitné bestie, kterou nám předkládá Erben se stává nešťastník, který si uvědomuje hrůznost svého činu a ví, že neexistuje žádný způsob, jak jej napravit a vzít zpět.
Shlédnutí filmu Kytice mě donutilo oprášit Erbenovu sbírku a já jsem teprve teď pochopila, co chtěl říct Jan Neruda svými verši: "Zlato chtít snad pozlacovat, slunce svící osvěcovat, duhu barvou domalovat, sopku ohněm podpalovat, démantův chtít tvrdost zvýšit, oblakův chtít rychlost spíšit, toť by bylo rozumnější, nežli tvoje, pěvče Erbene, písně chtít snad písní opěvovat."
Fakt je to moc fajn, lidi... Jděte do kina:-)
PS: Jenom Martine taková malá poznámka.. ve filmu nehraje Jan Bárta, ale Dan Bárta;-) A moc se mi líbila i Aňa Geislerová, která si ve Zlatém kolovratu "střihla" perfektní dvojroli.
Body: 5
<reagovat 
origo (Občasný) - 29.12.2000 > No, na ten film se moc těším!! Jdu na něj za týden (jsme tady trošku pomalejší, co se rychlosti uvádění filmů do kin týče:))) ), a tak se nechám překvapit a Tvůj článek o něm si přečtu až za ten týden a zjistím, na čem se shodeme:))
<reagovat 
Thomas Hudson (Občasný) - 4.1.2001 > Martine nechtěl by ses zamyslet nad : Většina triků je provedena nástroji stejnými, jaké měli herci v minulém století????? když jsi to psal ještě v 2000 tak se mi to zdá trošku divné :)))
<reagovat 
čtenář Gentleman - 2.2.2001 > Stejně jako Marjánka jsem uvítal nad rámec básně jsoucí polidštění vodníka - vůbec, tato báseň vyšla znatelně nejlíp právě o to, co Brabec přidal.
Proti tomu ve Svatebních košilích příliš zkrátil závěrečnou scénu v márnici - aspoň já se jí jako dítě hrozně bál. Polednice měla krásnou dusnou atmosféru do okamžiku, kdy kohout "bum bác neletěl do kouta", ale naprosto zbytečně a nelogicky do kastrolku s omáčkou. Štědrý večer se změněným vyzněním a rušivým sekáním do ledu rybníka evidentně se nacházejícím ve svahu, Kolovrat s uspěchamým koncem, popisná úvodní Kytivce...
Pro mě kolísavá úroveň a nedotažený ambiciozní projekt. Připouštím ovšem, že hodnocení se bude lišit právě podle toho, kdo Kytici a v jakém věku četl.
<reagovat 
čtenář Olina - 9.2.2001 > Nedá mi, abych aspoň velmi stručně nesdělila své pocity z tohoto filmu - pro mě jeden z nejlepších filmů, co jsem kdy viděla - je založen na barvách a obrazech a tak to má podle mého ve filmu být - to, co se dá popsat slovy, si raději přečtu, to nad a pod, co slova už nedokážou, se dá zachytit právě barvami, hudbou a celkovou atmosférou - to tady BYLO! Ve Vodníkovi jsem měla pocit, že to zdaleka není příběh, že to jsou pocity, které máme někde velmi hluboko v sobě a které se slovy prostě sdělit nedají. Podle mého něco úžasného.
Body: 5
<reagovat 
čtenář Olina - 9.2.2001 > No tak - ještě jsem zapomněla říct, že jsem se rozhodla na film jít, když jsem viděla, že jsi o něm napsal - příště na Tebe zase dám:)))
<reagovat 
SketchyKite (Občasný) - 9.2.2001 > "Recenze" je docela zašlá.Doslova stejnou větu "Z původních třinácti básní..." jsem četl v listopadový Cinemě.Ale to jedno.

Myslim si, že Brabcova Kytice je velmi dobře umělecky zpracovaná.Někde to sice pokulhává např. to časté zrychlování oblohy, jinak moc pěkný.A všiml jste si někdo taky hudby?J.Jiránka?Jenž dělal hudbu k filmu Zpráva o konci světa (nebo tak nějak)?Nevšimli?
A co herců?Jejich role nebyli nějak big, avšak o to těší je zahrát.Například S.Zázvorková, která než hrála, tak nechala svítit svou hereckou hvězdu ve Štědrém dnu.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý,Redaktor)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter