Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 2.5.
Zikmund
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Lajka z kolekce Vnitřnosti
Autor: Hugoň (Občasný) - publikováno 10.1.2004 (00:47:17)

   Včera jsem se dozvěděl, že Lajka se nikdy ze své dobrodružné výpravy do vesmíru nevrátila. Až do včerejška jsem si myslel, že jí sovětští vědci v bílých pláštích po přistání v Bajkonuru v pořádku vyndali z rakety, dali jí misku plnou toho nejlepšího jídla a až do večera jí drbali za ušima. Myslel jsem si, že určitě dostala nějaká vyznamenání a leningradští pionýři s ní pak v létě chodili na dlouhé procházky podél řeky, nebo do lesoparku, prohánět se mezi mladými břízami. Představoval jsem si, že se na ní jezdily dívat delegace z celého světa, ona se dožila vysokého věku a nakonec zemřela klidnou smrtí ve spánku, v nějaké hodně přepychové boudě, kde jí na stěnách vysely všechny ty medaile a vystřižené články z novin a časopisů.

   Ale ne. Nikdy se nevrátila! Vím, že tehdejší technika neumožňovala tak složitou operaci, jakou určitě je stažení jednoho psa z oběžné dráhy zpátky na Zem, ale od chvíle, kdy jsem se to dozvěděl, musím přemýšlet nad smutným lajčiným osudem. Co si asi myslí fena, sedící v raketě vystřelené několika tisícikilometrovou rychlostí kolmo vzhůru? Jaké myšlenky se jí honily hlavou, když se z okýnka rakety dívala na modrou planetu pod sebou a hádala, kde tam asi tak leží její miska s jídlem a co v ní asi je? A jak jí bylo, když si poprvé uvědomila, že už se tam nikdy nevrátí (protože jsem přesvědčen o tom, že jí to předtím neřekli)? Určitě si vzpomněla na všechny lidi, psy a kočky, kteří zůstali dole a s kterými se ani nerozloučila. Představuji si tu hrůzu v lajčiných očích, když se příď její rakety natočila směrem k několik světelných let vzdálené galaxii a Země za okýnkem byla čím dál tím menší .

   Lajko!



Poznámky k tomuto příspěvku
Max Bubakoff (Občasný) - 10.1.2004 >

tak to je do časopisu......:o))))čoveče, jen nevim, co na tom hloubš kritizovat.....:o)))zkus tam to dílo vložit....název je málo...:o)))


<reagovat 
three mile smile (Občasný) - 10.1.2004 > :-))) tak tohle asi doporučím :-)))
<reagovat 
čtenář Hugoň - 12.1.2004 > Sorráč, nějak se nezadařilo...:o))) Ještě to dneska jednou zkusim...:o)
<reagovat 
Hugoň (Občasný) - 13.1.2004 > Uff. Po dvoudením úsilí se zadařilo...:o))))
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 13.1.2004 > ale jo čéče, ta dvoudenní práce stála za to......chudák lajka......do začátku pět.....
Body: 5
<reagovat 
gongey (Občasný) - 15.1.2004 >

nevím, kde jsi to vyhrábl, ale máš skvělej xichtík :o) (neva, že ti to oboduju?)


Body: 5
<reagovat 
Jimmmy. (Občasný) - 17.1.2004 > Fakt supr  S obdivem kroutim hlavou nad tim, jak tohle může někoho napadnout...
Body: 5
<reagovat 
Pierre Bosquet (Občasný) - 19.1.2004 > on by se tomu clovek asi nemel smat, ale...je to takovy tragikomicky :) chudera...
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter