Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Sen o prolnutí z kolekce Vyrváno z bahna
Autor: barlach (Občasný) - publikováno 19.1.2004 (22:20:56)
další ve sbírce>

Michal Bärlach

 

Sen o prolnutí  

 

Ulice je plná lidí, lidí bez tváří a s černými tulipány. Déšť jim pomalu smývá z hlav klobouky a oni – ti lidé – proplétajíc se mezi sebou, mlčí a natahují do plic mocná kvanta vonícího nikotinu. A já ohromen tichem každého z nich polohlasem pomalu napodobuji zvuk starožitných hodin :

 

tik…ťak – tik…ťak – tik…ťak - tik…ťak – tik…ťak – tik…ťak  ( můj hlas zní a vrývá se neodbytně do podzemí)

 

            Z hodin na hlavním nádraží co pět minut ukápne číslo a praští do hlavy mladého chlapíka, který němě hledí za ujíždějící tramají zlomen podle několika různě položených přímek. A budoucnost se rozdělí do dvanácti kapitol po šedesáti minutách :

 

 

tik…ťak – tik…ťak – tik…ťak - tik…ťak – tik…ťak – tik…ťak  (mladík čeká na éru klaksonu)

 

 

           Můj hluk zaniká, ticho zaniká :

 

hr... cr (mé tik-ťak ukáplo a stéká do podpalubí prostorné mastaby)

 



Poznámky k tomuto příspěvku
stanislav (Občasný) - 20.1.2004 > dostalo mě to docela...
Body: 5
<reagovat 
 barlach (Občasný) - 20.1.2004 > stanislav> Děkuji. P.S.:K tomu obrázku - zrovinka teď sedím nad fotkami a rekonstrukcemi pyramid, nad dějinami lidské kultury a projíždím podrobnosti a visutých zahradách a vůbec se všemožně snažím připravit ke zkoušce... (to jen tak k té mastabě)
<reagovat 
čtenář no-next - 20.1.2004 > no kurva super! až budu doma, šoupnu ti déčko. z Plzně se nemůžu už ani připojit - zatracený prohlížeče...
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 21.1.2004 > zaujalo :o)
Body: 4
<reagovat 
J.R. (Občasný) - 20.1.2004 >

Dobrý, jen se mi tam nezdá ta éra klaksonu, naopak se mi líbí a nejvíc líbí prostřední pasáž: "z hodin...". Mohl bych projevit svou neznalost a zeptat se, cvo je přesně ta mastaba. Z vašeho dialogu tak tuším, ale nic víc....


Body: 5
<reagovat 
 barlach (Občasný) - 20.1.2004 > J.R.> 

Díky. S tou érou klaksonu bych mohl něco udělat, ale nechce se mi měnit smysl a na něco, co by vyjádřilo to samé a nebylo to je z bláta do louže nějak ne a ne přijít.

 

Mastaba je egyptská hrobka, vlastně je předchůdce pyramid (ale používaly se i potom). Jedna místnost, zastřešená, plná darů, jídla, je tam spoustu magických textů (provázejí zemřelého posmrtným životem než se spojí s Bohem Usírem či Réem). Z té místnosti vede malý tunýlek do podzemí, kde je uložen sarkofág. Tato chodba je po smrti zavalena kameny nebo jinak zasypána.


<reagovat 
 J.R. (Občasný) - 21.1.2004 > barlach> Díky za osvětlení...
<reagovat 
no-next (Občasný) - 22.1.2004 >
Doporučil 
<reagovat 
Naty (Stálý,Redaktor) - 24.1.2004 >

Pocitově i obsahem zaujalo, jenom nějak nedokážu hodnotit tuhle poesii v prozaické formě.

Trochu mi vadí ty černé tulipány, ale smývané klobouky mě okouzlily.


<reagovat 
 barlach (Občasný) - 25.1.2004 > Naty> Nezáleží na bobcích, jen na slovním hodnocení... Díky moc, cením si.
<reagovat 
Newton (Občasný) - 22.2.2004 >
Body: 5
<reagovat 
Newton (Občasný) - 22.2.2004 > proplétajíc...je správně?
<reagovat 
 barlach (Občasný) - 23.2.2004 > Newton> Teď jsi mě trochu rozhodil, já ani nevím...
<reagovat 
Cum-ley (Občasný) - 3.10.2004 > Je to zajímavej nápad, mám ráda trochu strašidelný věci, jediný, co bych vytkla jsou ty tulipány, ten obraz (jejich funkci) nějak nechápu.
Body: 5
<reagovat 
Michelle (Občasný) - 26.10.2010 > Zajímavé
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
(1) 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter