Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
v_hlavě
Autor: Abyss (Občasný) - publikováno 17.1.2004 (10:43:35), v časopise 24.1.2004

V paláci bylo ticho k zalknutí, snášelo se v hustých chuchvalcích na zkostnatělá těla soch a obrazů, stékalo podél stěn a nedalo spát hladovým krysám, které se v myšlenkách procházely kruhovým sálem a zvedaly suchem zuhelnatělé čumáčky k neviditelnému stropu. Svět za širokými zdmi mžoural do místnosti skrz prachem zaslepená okna a vytvářel tak dojem nikdy nekončícího podzimního stmívání.

Napětí den za dnem snižovalo práh únosnosti, a tak se jednoho dne stalo, že palác nevydržel nápor nehybného bezživota a s hlasitým sípěním se nadechl těžkého vzduchu, který začal vířit prostorem a shazoval lhostejné pózy kamenných torz a zkrabatělých tváří. Rozpálená těla živočichů se zděšeně tiskla k sobě a zrůžovělé ocásky se ze strachu obtáčely kolem prošoupaných tlapiček se zakrnělými drápky.

Poslední kapkou v poháru symfonie palácové zběsilosti byl pád obrovského křišťálového lustru, který se zřítil z takové výšky, že o něm krysy doposud neměly ani ponětí. Páry lesknoucích se očí překvapeně sledovaly poslední cestu monstrózní ozdoby paláce. Podlaha rozevřela propast své kamenné náruče a na okamžik splynuly ve studeném objetí. Křišťálové ruce se roztříštily na tisíce drobných střepinek a každý z nich vydal ostrý skleněný výkřik.

Krysy byly tak ochromené strachem, že jim ztuhla krev v žilách a do elegie naříkajících zrcadel se přidalo lupání praskajících ušních bubínků.

Palác se zdánlivě zklidnil ve svém napětí a stáhl se zpět do tiché formální přítomnosti. Krysy však vycítily nastávající nebezpečí, divoce pobíhaly kolem a pokoušely se vyhýbat úlomkům padajícího stropu. Náhlý neznámý zvuk je však uvedl do další nehybné strnulosti. Do šera vplul žlutý paprsek světla a nestoudně se roztančil na zarudlých vypelichaných kůžích. Udivené krysy se náhle ocitly přímo před rozšklebenou dírou ve zbořené zdi a mžouraly do oslepujícího neznáma, které představovalo možnost úniku.

 

Brzy po tom, co se rozvířený prach vrátil do narušené nehybnosti, uklidnily se i krysy a nechaly se přikrýt důvěrně dusivým tichem v troskách paláce.



Poznámky k tomuto příspěvku
propiska (Občasný) - 17.1.2004 > jojo super
Body: 5
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 17.1.2004 > tak nějak to je......zůstat pěkně ve svým jistým teploučku a smrádku a neriskovat.......sem to aspoň pochopil já....:o)starý nedovtipa....provedení pěkné.....krysy roztomilé......něco i pro mě(nějakej ten prasklej ušní bubínek, možná bych bral i vyhřezlé krysí střevíčko...:o)) ....rezultát.......pět
Body: 5
<reagovat 
 Abyss (Občasný) - 17.1.2004 > quentinbubakoff> dik! jo myslim ze to tak bylo mysleno... detailnim nechutnostem jsem se tentokrat pokusila vyhnout :) (ale stejne mi to nedalo!!)
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 17.1.2004 > Moc zdařilé!!
Body: 5
<reagovat 
 Abyss (Občasný) - 17.1.2004 > fungus2> dekuju za všudeinfo! ;) sem rada ze se ti to libi...
<reagovat 
 fungus2 (Občasný) - 17.1.2004 > yed> Není zač.
<reagovat 
Jimmmy. (Občasný) - 17.1.2004 > Jojo, tak takhle bych chtěl jednou umět psát
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Abyss (Občasný) - 17.1.2004 > Jimmmy.> ď!
<reagovat 
Lian (Občasný) - 19.1.2004 >  Není co dodat.
Body: 5
<reagovat 
Andulka (Občasný) - 3.2.2004 > Napsane je to fajn. Jenom ja krysy nejak nemusim. A jak jsem to cetla, tak jsem jich videla pred sebou, stovky, tisice...:-)) Dobrou noc.
Body: 5
<reagovat 
Lucie Cermanová (Občasný) - 10.2.2004 > Úžasný slovní. Drsný, morbidní, mrazící a žádné potoky krve. Něco pro mě
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Marco rain (Občasný) - 12.8.2018 > ...i já děkuji za dobré počtení. ")
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Nepublikovat mimo Totem.cz  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter