Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Sen nebo realita
Autor: Saimon (Občasný) - publikováno 23.1.2004 (00:50:20)

Samota

 

Mlha, ta hustá a šedavě stříbřitá mlha, mě obklopovala jako obrovy ruce obepínají nebohého poutníka, který se dostal nevědomky do jeho revíru. Podíval jsem se směrem k zemi a uviděl své bosé nohy, jak našlapují na sněhobílou pokrývku, která přiléhá na ztuhlou zem. Opět jsem zvedl hlavu vzhůru a snažil se očima prorazit ten stříbřitě šedavý pancíř před sebou.Marně.Okolo uší mi zřetelně kvílela meluzína. Tiše,ale přestu ostře a zřetelně. Usoudil jsem, že jsem venku. Venku. No jo, ono se řekne venku, ale kde? A ta zpropadená mlha. Kéž by i ta sakramentská meluzína ztichla. Zakleju si od srdce. Nedaleko mého zorného pole jsem spatřil světýlko. Usmál jsem se sám pro sebe. Přes tu mlžnou oponu se mi to světýlko jevilo jako bludička, kterou jsem vlastně v životě neviděl. Jen si ji vybavuji ve své fantazii, společně s maminčinými pohádkami před spaním. "Ach,jo." Povzdechnu si.

Pomalu se otáčím a stojím na louce, opona z mlhy je pryč, sněhový koberec z pod mých nohou rozplynul. Sluníčko krásně hřálo, až mě to nutilo přivírat víčka. Něco není v pořádku, pomyslím si."Haló?!" Křiknu do toho nádherného panoramatu louky s jejím lesíkem po okrajích. Cvrkot kobylek a zpěv nejrůznějších druhů ptáků je mi odpovědí."Haló?!"Křiknu opět. A hle! K orchestru lučního hmyzu a zpěvavých ptáků se přidá i ozvěna mého hlasu. Otevřu oči?

 

Tak lidi, tohle je moje novější tvorba, žádná krev a nic podobnýho.Dal jsem si záležet na úpravě, tak to snad trošičku oceníte. Už se těším na připomínky a návrhy. Díky Sai



Poznámky k tomuto příspěvku
Saimon (Občasný) - 22.1.2004 > Měl jsem nápad zapojit do toho příběh ala MATRIX, ale pak si to rozmyslel a nechal to, tak jak to ted vidíte.
Saimon
<reagovat 
Lian (Občasný) - 23.1.2004 > Mno, já jen nevím, o čem to je. To jako spal? Jestli jo, tak je to hrozně jednoduchý a jestli ne, tak to z toho není poznat, teda aspoň já to nepoznala.....
<reagovat 
Pierre Bosquet (Občasný) - 23.1.2004 > jeste nejakou story :)
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 23.1.2004 > sakra saimone...já tě měl za začínajícího kovanýho prozaika a ne za nějakýho podělanýho "pocitáře" .Vrať se ke svejm makabrózním storkám z postapokalyptický budoucnosti...tam ti to sedí víc.....čéče.....a todle koukej střihnout do pocitů, jinak ti jednu střihnu já...:o)))
<reagovat 
 Saimon (Občasný) - 23.1.2004 > quentinbubakoff> No máš pravdu, já taky žádnej zaprděnej recitář nejsem. Jsem na hardcore-postapocalyptickou budoucnost.Jenže, tak rychle se mi nic nepodařilo sesmolit.

<reagovat 
Saimon (Občasný) - 23.1.2004 > BlueSky děkuji, konečně něco pozitivního, co mě donutí abych se zdokonaloval. Připomínky beru, ale nějaká ta menší pochvala taky neublíží.
Jinak k těm větám.
Kdo by měl ztichnout?Nikdo jen ona.Ale, tam jsem byl jako, že zmatený a tak si přál aby ztichla. Když se nad tím zamyslíš, nemusíš to brát v množném čísle.
A děj? No, já měl strach, že by to bylo příliš dlouhý..
<reagovat 
BlueSky (Občasný) - 23.1.2004 >

Já to pro změnu fakt trošičku ocením.

Přijde mi to roztomilé. Vidím to jako poetické zachycení pocitu ( snad z chvilkového propadnutí se mimo realitu nebo tak něco.-)),  potud se mi to líbí, řada spojení některých slov.

Pár nedostatků tam je:

*Ze začátku je tam brzy za sebou 2x použito slovo stříbřité. Totéž se týká slova zřetelně, viz:Okolo uší mi zřetelně kvílela meluzína. Tiše,ale přestu ostře a zřetelně.

*Kéž by i ta sakramentská meluzína ztichla. Kdo ještě by měl zmlknout?

*jsem venku. Venku. No jo, ono se řekne venku, ale kde?   

Na můj vkus zbytečně moc slov venku:-) nepřipadá mi, že by to zase tak umocňovalo popis situace.

*A to nejdůležitější...souhlas s ostatními -měl bys tomu vážně dát příběh, takže si to s tím Matrixem mohl  zkusit:-)

*A tady krvavé historky nevadí, jen musí mít styl:-)

 


<reagovat 
Jimmmy. (Občasný) - 31.1.2004 > Souhlas s velkým Q
<reagovat 
Underworld (Občasný) - 11.2.2004 > SsS
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter