Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 27.5.
Valdemar
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Je invaze do cizího státu legitimní
Autor: parmi (Občasný) - publikováno 25.1.2004 (08:59:40)


j'en ai marre (Občasný) - 26.1.2004 >

Nazdar. Kdyz trochu prohledas fora, najdes tam predvanocni diskusi o zahranicni politice USA. Já se tomu věnuji v článku Pozor, co máš na hlavě.

A teď k tvé práci.

Je dobře, že se ptáš na legitimitu. Jenomže potíž je v tom, že díky globalizaci a celkovému vývoji Západu došlo koncem minulého století ke krizi legitimity. Píšu o tom ve zmíněném článku, když popisuji pojem negativní externality. Je to všechno složité. To v tvé úvaze opravdu není. Nicméně už to, že máš o to zájem je dobře. Mrkni na www.tady.cz/hawkmoon a najdi si článek Éra zbožnění vlastního hlasu nebo Rumiště.

A jenom připomínám, ta útok na Irák není legální. To je asi ten nejduležitější vzkaz USA. Já si myslím, že největší svinárnou pana Bushe bylo označit útok na WTC za "act of war". Kdyby řekl, že je to terorismus, pak by musel vést policejní akci, shromažďovat důkazy atd. Zabíjení civilů a bombardování k policejní akci nepatří, to patří k válce. Takže už touhle definicí si GWB rozvázal ruce. A teď: Jaký je rozdíl mezi případem kdy palestinský radikál vyhodí při sebevražedném útoku autobus s padesti lidmi a když totéž udělají s letadlem a mrakodrapem? Jistě, je tam rozdíl v počtu mrtvých. Ale z hlediska práva je to stejný čin. GWB si tedy vzal na mušku zrovna Afgh. - přitom Usáma není afghánského občanství! Afghanistan je strategickým místem kvůli vedení ropovodu. Můžeme se jen dohadovat, jestli to má nějaký vliv, Dodejme, že Condoleeza, Dick Ch a GWB vydělali majlant na ropě...

Prostě je to hnus. Ale připrav se na Borise Cveka :-). Doporučím ti ještě http://www.villagevoice.com pak knihu od N. Chomského (9-11) a M. Chossudovskeho (Pravda o 11.9.). Ano, je to radikalni, ale stoji za zamysleni. Vzdělávej se a tuž se, držím palec. Až budeš mít chuť, můžes si to rozdat s Borisem - ale ber to s nadhledem. Toho člověka nerozhází žádný svinstvo, který USA prokazatelně spáchaly.


<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli j'en ai marre
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter