Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Divadlo
 > Divadlo
 > Recenze
 > Zajímavosti
 > Dramata
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Monolog porotce
Autor: vabartos (Občasný) - publikováno 25.1.2004 (11:00:30)
(telefonní hovor s pořadatelem jiné přehlídky)
Milý přátelé, potěšilo mě, že jsme se tu dnes sešli. Na úvod se vám musím svěřit, že to pro mě byl nezapomenutelný zážitek. A to neberte jako frázi, je jen málo recitačních soutěží, kde se sjede z širého okolí tolik mladých nadějných recitátorů. Rok od roku se lepšíte, rok od roku je to větší potěšení vás poslouchat. A mě bude i letos radostí seznámit vás se závěry poroty… Nebylo to jednoduché rozhodování! Taková palba palčivých životních otázek, které vás mladé tíží, se nedá shrnout v několika slovech. Ovšem mě tíží čas. Tedy nás tíží čas.
Vy spěcháte na ten vlak?! No, takže… k Vašemu výkonu by snad ani nebylo co dodat. Umíte diváka zaujmout a to je dobře. Jo, mládí, život, láska, recitace. Recitace to je životní filosofie! No jo, jenže vy musíte mít nad tím textem nadhled a když se do něj ponoříte, jako jste se do něj ponořila… pak to posouváte úplně jinam. A to je škoda. Já si myslím, že nemusíte být smutná, je na vás hezký pohled. Takže jestli vám to už jede, tak šťastnou cestu.
Kdybych se měl ještě vrátit celkovému dojmu z přehlídky, musím konstatovat, že kvalita byla skutečně vysoká. Nasadili jste vysokou lať všem ostatním soutěžím! Ale nebudu vás zdržovat, nemáme čas. Kdo to ještě spěchal?
Ano, nemusíte mi říkat, já vím. Vy jste postoupil do druhého kola.
(telefonát – dětičky jsou nedočkavé)
Tak, kde jsme to skončili? (pauza) London do toho dával celou svou duši. (tápání) Vy přijdete na jeviště a nepodíváte se lidem do očí… musíte se do toho ponořit, tak se jim dívejte na čelo! London byl optimista. Pravda, píchl si smrtelnou dávku morfia… To jste nevěděl? Celkově na toho Londona musíte z jiné strany… ale ne jeviště!  No jo no, tak se mějte hezky, nashledanou.
Prosím vás, musíte pochopit, o čem ten daný text je. A to platí pro všechny. Recitace musí vycházet přímo z vás, to je vyznání, to je víra, je to životní filosofie. Každé dílo má svou myšlenku a vy ji musíte předat! Vždyť do toho autor vložil všechno!
Takže když přehlédnu ty logopedické chyby, chyby držení těla, to, jak myšlenky předáváte divákovi a opomenu, že mezi vámi a divákem stále vyrůstá bariéra, musím konstatovat: Byl to skutečně požitek.
Kdybych se měl ještě vrátit k přehlídce jako celku… (telefonát – velice urgentní) Vážení, recitace je krásná věc a hlavně není pro vás. Tak se tady mějte hezky a příští rok nashledanou! 


Poznámky k tomuto příspěvku
barlach (Občasný) - 25.1.2004 >

Je to vynikající, vtipné, zčásti i pravdivé - na mnoha přehlídkách (a nejen recitačních) jsem se setkal s podobným přístupem poroty, která si jen nahnala své ego. Ovšem ne vše je takové, časem jsem našel lidi, které má cenu poslouchat .-))))) Ale hledání to bylo dlouhé a namáhavé.

 

K textu - líbí se mi, žes nerozváděl zbytečně dlouze počet účastníků (a splnil tak nepsané jevištní pravidlo 3x a dost. Líbí se mi i práce s telefonátem, ale ještě bych to rozkouskoval (například výpadkem el. proudu nebo zakuckáním z pojídání rautového chlebíčku). Každopádně mě to moc pobavilo a jako kraťoučké monodrama by se to dalo velmi hezky zpracovat. Ovšem konec je trochu moc drsný (myslím, že chápu Tvůj záměr, ale nebylo by drtivější, kdyby to děckám neřekl tak naplno a trochu to obešel - nějakou metaforou- vzhledem k charakteru porotce metaforou nenáročnou samozřejmě... :-)))

 

P.S. :Jen houšť a věrtší kapky.


Body: 5
<reagovat 
Aestas (Občasný) - 29.1.2004 > Dobře jsem se zasmála-zkušenost,že? :-)
Body: 5
<reagovat 
 vabartos (Občasný) - 30.1.2004 > Aestas> Přesně tak a letitá!
<reagovat 
Jonáš (Stálý) - 4.2.2004 > Dobré, taky mi to něco připomíná.. prázdné proslovy..
Body: 5
<reagovat 
Jonáš (Stálý) - 4.2.2004 > Ale pozor! "Milí přátelé".
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter